Jumaat
Aku dan rakan-rakanku berada di dalam kelas. Tiada sesiapa pun di dalam kelas, semua masih lagi lambat.
"Malas giler aku nak turun ke perhimpunan"Kata Azleen sambil melentokkan kepalanya di atas meja.
"Kan, dah la ustaz ceramah 24 jam. Penat aku tadah telinga nak dengar die cakap"Kataku pula.
"Eh korang ni dah la pengawas, boleh lagi bermalas-malasan"El menggelengkan kepalanya.
"Tulah, kitorang yang bukan pengawas pon okey je dengan perhimpunan"Kata Ameira.
"Yelah dik"Cebik kami berdua manakala Ameira dan El tergelak kecil.
Tiba-tiba muncul Hottest Guy di muka pintu.
"Ha, ape hang semua nak?"Tanya Azleen bosan.
"Salah ke? Kelas kitorang kosong so kitorang datanglah sini"Kata Kasyaf sinis.
"Ah Tyra and Alin, jangan lupe esok dah kena ade kat sekolah kul 6.30 pagi"Pesan Irfan.
"Ha'ah la, kan esok kita ade kem pengawas, cemana la aku boleh lupe"Kata Azleen sambil penepuk dahinya.
"Dah kau tua"Kataku selamba.
Semua tergelak manakala Azleen menepuk dahiku. Berbisa woi!
"Bertuah la korang dapat cuti hari Isnin dengan Selasa"Kata Ameira, sedikit cemburu.
"Asal kitorang cuti hari Selasa lak?"Tanya Azleen pelik.
"Korang selalunya kalau balik dari kem hari Isnin, Selasa confirm korang cuti sebab penat"Kata El, membaling fakta ke arah kami manakala kami tersengih.
"Weh dah perhimpunan la, baik cepat sebelum cikgu naik"Kami terus turun ke perhimpunan untuk bersedia menadahkan telinga kami.
Skip
Habis sahaja perhimpunan, kami masuk ke dalam kelas semula.
"Penat siot tadah telinga tadi"Kata Azleen sebelum duduk di sebelahku sambil melepaskan hembusan yang penat.
"Kan, sakit telinga aku bila cikgu tetibe cakap kuat² macam kita ni pekak"Kataku.
"Macam tulah kitorang bile korang bertugas"Kata El sinis.
"Nanti kalau korang jumpa kedai ke ape masa kem, jangan lupe beli hadiah untuk kitorang yang dekat sini"Kata Ameira.
"Nanti aku bagi ranting kayu, best gak kalau dapat garu kat belakang badan"Kataku sinis.
"Okay la tu, kenangan gak"Kata Ameira sambil tersengih.
"Senang kitorang cari suami untuk kau aje. Monyet pon nak gak jadi suami kau"Kata Azleen, tergelak kecil melihat muka Ameira.
"Eii, taknak aku"Kata Ameira, geli-geliman manakala aku tergelak.
"Dia dah ade Syaraf, buat ape nak cari orang lain lagi?"El tergelak kecil.
"Betul jugak, cemana la kita boleh lupe"Kami bertiga tergelak manakala Ameira memuncungkan bibirnya.
"Bising la korang ni!"Marah Liyana sambil menutup cermin soleknya dengan kasar.
"Mulut kitorang kan? Bukannya pakai mulut loji kau tu"Kata Azleen.
"Eh kau diam sebelum kitorang belasah korang"Marah Mimi pula.
"Masatu aku belasah korang ade yang mara? Takde pon"Kataku sinis.
Baru sahaja Mimi mahu menarik tudungku, Ameira terlebih dahulu menarik rambut Mimi.
YOU ARE READING
Ketua Pengawas
SonstigesTengku Athirah Qistina Binti Tengku Syahrul Nizam *Panjagn bebenor nama* Athirah kehilangan ibu bapanya ketika dia hanya berumur 5 tahun. Abang-abangnya baru sahaja balik daripada London, jadi mereka berpindah ke Perak. Athirah masuk ke sekolah SMK...