Selasa
Aku ke sekolah dengan berjalan kaki. Tiba-tiba sahaja sebuah kereta hitam berhenti di sebelahku.
Sape lak yang bawak kereta perlahan-lahan ni? Aku patut pecut ke?
Baru sahaja aku mahu memecut, seorang lelaki berumur 20-an keluar daripada kereta.
"Cik, tuan muda ingin cik masuk ke dalam kereta"Kata lelaki yang memakai spek hitam tersebut.
Cik? Tuan muda? Sape siot?!
"Who?"Aku mengangkat kening sebelah. Takkan la aku nak naik kereta dengan orang yang aku tak kenal. Kalau korang naik ke?
"Me"Suara seseorang kedengaran di dalam kereta lalu tingkap kereta di tempat duduk belakang diturunkan.
Kenapa dalam banyak-banyak manusia, aku mesti terserempak dengan syaitan ni? Mana ahli-ahli populasi 31.7 juta penduduk Malaysia ketika aku memerlukan kewujudan mereka ni?
"Awat? Hang dah lamo hidop ka?"Tanyaku sambil memandang Irfan. Kan dah terkeluar loghat aku. Tak tengok lagi kalau aku marah.
"Naik je la, aku taknak pon culik kau"Aku mengeluh perlahan lalu masuk ke dalam kereta milik Irfan.
Skip dalam kelas
"Weh Tyra, kau dah tengok Zen dengan Shirayuki moment semalam?"Tanya El setelah duduk di tempat duduknya.
"Pft of course, peminat tegar ni"Kataku sinis.
"B-Boleh saya jumpa kak Athirah?"Kami memandang muka pintu dan terlihat seorang pelajar perempuan yang mungkin lebih muda daripada kami.
"Gua gerak lu"Kataku sudah berdiri lalu beredar mengikuti pelajar tersebut.
Kami sampai di belakang sekolah dan terlihat Irfan berdiri sambil menulis sesuatu di buku notanya.
"Saya pergi dulu. Good luck kak~"Kata pepalajr perempuan tersebut sambil tersengih sebelum beredar. Aku masih lagi kaku sambil memandang pelajar tersebut.
What the pish?! Tadi bukan kemain tergagap die!
Sekarang hanya tinggal aku dan Irfan sahaja di belakang sekolah.
"Kau nak ape?"Tanyaku bosan.
"Salah ke kalau aku nak jumpa kau?"Kalau die rasa itu boleh buat iman aku cair sorry la, takkan terjadi punya.
"Kau nak ape setan? Kelas aku dah nak start ni"Tanyaku sedikit bengang. Nanti aku juga yang kena denda dengan cikgu.
"Aku dengar kau gaduh dengan budak lelaki kelas bawah, asal?"Tanya Irfan setelah menutup buku notanya.
"Die cuba pegang aku. Kau pon tau bahawa lelaki dan perempuan yang bukan mahram tak baik bersentuhan"Kataku dingin. Ape ke bodoh ah mamat ni. Tak belajar ke?
Irfan menahan gelak.
"Ape gelak²?Aku tumbuk kang baru tau"Kataku sambil menunjukkan buku limaku.
"Relaks, jumpa aku kat taman depan rumah kau untuk dapatkan denda kau"Kata Irfan sinis.
"Kalau aku taknak?"Aku mengangkat kening sebelah sambil tersenyum sinis.
Aku memusingkan badanku lalu beredar meninggalkan Irfan.
Irfan Pov
Aku tergamam melihat Athirah pergi sebelum tergelak kecil.
"Takpe Tyra, kau akan kena dengan aku tak lama lagi"Kataku sinis sebelum beredar ke kelasku.
Athirah Pov
Aku masuk ke dalam kelas dengan aura membunuh mengelilingiku.
"Weh, asal junior tadi panggil kau?"Tanya Ameira sambil minum jus kotaknya.
"Irfan yang panggil aku then die suruh aku ke taman dekat depan rumah aku"Kataku dingin.
Semua orang yang berada berdekatan denganku sudah menjauhkan diri mereka kerana takut akan aku yang seperti mahu menelan seseorang.
"Kau bagi je la alasan kat die"Cadang El sambil tersengih.
"Alasan ape? Kau bagi ah idea"Kataku.
"Esok kita ade quiz right? Bagi la alasan yang tu"CadangAmeira.
Aku berfikir sebentar.
"Bernas gak idea kau tu"Kataku, sudah tersenyum sinis.
"Eh tengok ah sape yang bagi idea tu"Kata Ameira sinis manakala aku menggulingkan bebola mataku.
Skip
Balik sahaja daripada sekolah, aku terus terbaring lemah di atas katil empukku. Betapa rindunya aku dengan katilku yang bersaiz King ini.
Baru sahaja aku mahu melelapkan mata, telefon pintarku berbunyi menandakan sebuah mesej masuk. Aku membuka telefon pintarku dan melihat Whatsapp.
Irfan.
Aku mengeluh kasar lalu baca mesejnya.
Pakcik Galah😒
Dh blik ke?
Kau nk ape?
Kau dh lupe ke
aq yg kt tmn ni?Aq tkleh gi ah,
esok aq ade kuiz
so aq kne bljrBwk je la buku tu skali,
tu pon nk kne ajr ke
atau kau mmg
bodoh thp babun?😏What the pish?! Kau memang sengaja nak kena dengan aku kan?!
FINE!I'm omw
Aku menutup telefon pintarku sambil mengeluh lalu terus ke arah bilik mandi untuk membersihkan diri.
Please vote, comment and follow. See ya'
YOU ARE READING
Ketua Pengawas
AcakTengku Athirah Qistina Binti Tengku Syahrul Nizam *Panjagn bebenor nama* Athirah kehilangan ibu bapanya ketika dia hanya berumur 5 tahun. Abang-abangnya baru sahaja balik daripada London, jadi mereka berpindah ke Perak. Athirah masuk ke sekolah SMK...