14.

406 40 5
                                    

När jag öppnar ögonen långsamt ser jag inte de smutsiga väggarna och stökiga golvet. Jag känner inte doften av knark, cigaretter och alkohol utan jag känner den ljuva doften utav Ogge och hans parfym. Sömnigt vrider jag liter på mig och känner snabbt ryggont som förmodligen skapats på grund av den hårda bänken.

"Godmorgon älskade du" hör jag Ogge viska, känner hur hans drar in mig i sin famn och skymtat sömnigt en vikt och skrynklig kartongbit vid hans fötter.

"Morgon" mumlar jag sömnigt och besvarar den kyssen som utdelas så gott jag kan.

"Frukost?" Säger han på skämt medan han håller fram en drickyoghurt och jag skrattar lågt och tar sedan tacksamt ta emot den.

"Frukost? Snarare middag?" Mumlar jag då jag vet att det snart kommer bli en aningen mörkare på himlen och Ogge nickar, tar upp kartongen med text på.

STOCKHOLM?

"Det är därför vi ska öster ut nu" ler han och jag ler stort, nickar och dricker snabbare.

"Okej... Då kör vi" ler jag och Ogge nickar, hjälper mig att ställa mig upp.
"Hoppas du orkar stå upp!" Ler Ogge och jag suckar, tar hans hand och börjar håll upp skylten mot alla bilister...

***

"Asså fan detta funkar inte Ogge, ingen stannar" mumlar jag besviket när vi 2 timmar senare fortfarande inte liftat och Ogge suckar där han sitter på rumpan lutandes över sina knän med skylten i handen.
"Jo jag märker det... Snart är det för mörkt dessutom!" Mumlar han och jag suckar ännu en gång.

"Asså det har åkt 1000 bilar förbi oss är INGEN godhjärtad?" Muttrar jag och Ogge suckar men fortsätter hålla upp sin dåligt skrivna skylt gjord av vikt kartong och svart tuschpenna.
"OMG vänta någon kör faktist in!" Utbrister Ogge tillslut och snabbt uppe på fötter och likaså är jag.

Kvinnan som kör in på macken ställer sig först för att tanka vilket får mitt hopp att minskas, likaså verkar Ogge inse att hon inte svängde in för oss utan för bilen. Men sedan efter ett tag hör vi en tjutande vissling och när vi vänder oss om sitter en äldre tjej i svarta slitna jeans och svart crop top på sin svarta Audi.

"Eyyo killar, behövde ni skjuts till storstaden?" Ropar hon över macken och Ogge lyfter upp våra väskor, nickar.
"Ja! Ska du dit?" Tjejen nickar och tar ut tanken ur bilen.
"Japp, har varit på semester men ska nu hem! Om ni behöver kan ni följa med" säger hon samtidigt som hon betalar och vi nickar ivrigt.

"det skulle vara grymt!" Utbrister jag och hon nickar, pekar mot bakluckan innan hon drar en hand igenom sitt svarta hår.
"Men dåså, lägg väskorna bak så kör vi" ler hon och Ogge nästan joggar bak och slänger in våra väskor medan jag hoppar in bak direkt.

"Bälten på, för nu kör vi" ler tjejen och startar motorn när alla hoppat in och vi nickar, njuter av känslan att känna av hur vi rullar igen.
"Juste jag heter Oscar, detta är Omar!" Säger Ogge ganska direkt när vi kommit ut på vägen med handen i min och hon ler varmt mot oss, drar på sina solglasögon.

"Trevligt att träffas, namnet är Katia"
~

Run away | Foscar & OgmarWhere stories live. Discover now