Suzy menilik wajahnya pd cermin.Gincu diambil dan dioles sedikit pd lapisan bibirnya.Warna bibirnya bertukar menjadi merah jambu.Pipinya juga turut sama ditampal dengan bedak dan sedikit blusher.Kepolak matanya pula dihiasi dengan eye shadow berwarna biru terang.Dia kelihatan begitu cantik sekali tambahan pula tubuhnya digayakan dgn dress singkat berwarna hitam berkilat.Pemakaiannya cukup simple tetapi nampak elegen.
"You so beautiful girl.That's why Oh Sehun loved you!"bisik Suzy.Sebenarnya,dia ada date dengan Sehun malam ni.Sebab itulh dia bermekap sakan.Tetapi datenya kali ini ditemani oleh Jane.Oh,leceh betul.Terpaksa dia bawak Jane sekali sbb ommanya tdk membenarkan dia keluar seorg diri pd waktu malam.Oleh itu,Jane dijadikan pas utk mendapatkan kelulusan drpd ommanya.
"Wei...kau dah siap ker belum???Sehun dah sampai ni!!!"jerit Jane dari bawah.Tanpa berlengah lg,Suzy terus mengemaskan meja make upnya dan mengatur langkah ke tingkat bawah sebaik sahaja terdengar nama Sehun.
Ketika itu,terbeliak biji mata Suzy melihat pemakaian Jane.
"Jane,kau pakai apa ni?Macam mak cik-mak cik lah fesyen kau ni.Baju ni semua dah lapok buruk.Baik kau pergi tukar baju lain."omel Suzy.Jane tarik wajah masam mencuka.Suka hati jer Suzy mengutuk baju yg dipakai olehnya.Pakaiannya ok apa.Baju kemeja lusuh dikenakan dengan jeans ketat biru.
"Kau pehal ha.Selama ni aku keluar dengan kau pakai baju macam ni takpe pun.Suka hati akulh nak pakai apa pun."balas Jane tdk mahu mengalah.Dia memeng pantang sekali bila ada org mengutuk mengenai dirinya.Terutama sekali yg jenis suka suruh menyuruh mcm Suzy.Pleaselah,dia bukannya lembu yg dicucuk hidung.Bodoh betul.
"Jane...now kita akan keluar dinner dengan Sehun.Sehun itu anak org kaya yg plg femes kat sekolah...so kau kenalh nampak elegeb mcm aku ni.Kalau kAu pakai baju ni...jatuhlh maruah kita nanti.Malu ok!"Suzy pula tetap berkeras.
Naik menyampah pula Jane dengan perangai Suzy.Mentang mentang nk keluar date dengan anak org kaya...kenalah pakai mcm mak datin.
"Maruah???Kelakarlh kau ni Suzy.Beb...comeonlh,aku bukan buat benda yg tdk senonoh pun.Aku bukan berbogel.Aku pakai baju ok.Salah ker!Kalau kau rasa,aku ni akan jatuhkan maruah kau,senang citer...baik aku tak payah ikut kau."Nada suara Jane mula naik seoktaf.Org seperti Suzy tdk boleh diberi muka.Pakai baju mcm ni pun salah.Jatuh maruah bagai.Dia bukannya berbogel pun.Melampau!
"Jane...jangannlh mcm ni.Kau mesti ikut aku.Please,ok...kau pakailh baju kau ni.Aku tak marah."rayu Suzy dengan nada memujuk apabila Jane kelihatan sudah merajuk.Suzy mula pamer wajah comelnya utk memujuk Jane.Tangan Jane ditarik seperti kanak kanak ribena.
"Oklah,aku ikut kau walaupun td kau kutuk aku.Bukan apa,aku lakukan ni semua sbb kau kawan baik aku.Aku sayang kau."Akhirnya rajuk Jane berakhir jua.Dia membuat keputusan utk mengikut Suzy keluar.Suzy terus menarik tubuh Jane ke dlm pelukan.
"Thank you,friend.Jom...Sehun dah tunggu kita kat luar tu."
* * * *
Sehun betulkan sedikit kotnya supaya penampilannya kelihatan kemas dan segak.Lelaki itu terus menarik pintu kereta tempat duduk hadapan setelah melihat Suzy menuju ke arahnya.Dia akui,Suzy kelihatan begitu cantik sekali.Sedikit tergoda dia melihat wanita itu.Seksi.Tapi,yg menjadi persoalan mindanya sekarang adalah,siapakah pula wanita yg berjalan beriringan dgn Suzy itu???
"Sorry my dear,sebab chagi lambat sikit!"Suzy memulakan bicara.Begitu manja sekali tutur bicaranya.
"Takpe,utk chagi....oppa sanggup tunggu seratus tahun pun.But,disebabkan chagi lewat....chagi mesti dihukum."balas Sehun.Dua ekor ulat beluncas yg sama gatal itu membuatkan Jane geli gelema.
YOU ARE READING
The Devil's Game
Mystère / ThrillerNamjoon,Suga,J-Hope,Jin,Jung Kook,Jimin dan Taehyung....terperangkap dlm satu game online iaitu The Devil's Game. Tiada jalan utk keluar dari game tersebut.Penamatnya adalah kematian.Walau ke lubang cacing pun mereka lari....Madam J iaitu pengasas T...