TGMS 1-MARRIAGE-

46.6K 1.1K 11
                                    

"No I don't want to married him! I don't even know him" protes Tengku Isya sehingga bergema satu villa itu.

Tengku Irfan menggeleng kepala melihat kakaknya itu. Baru sahaja pulang dari London terus sahaja dipaksa berkahwin dengan siapa dia pun tak tahu.

"No objection. Mereka dah hantar rombongan seminggu sebelum Isya balik, jadi semuanya tetap akan diteruskan. Full stop" tegas Tengku Azriel. Isya masuk ke dalam bilik dengan perasaan yang bercampur baur.

Samsung Galaxy s7 edge gold itu dirampas kasar olehnya.

"Hello Syira jumpa aku dekat Starbucks now"

Katanya penggilan dimatikan. Kunci kereta Audi R8 itu dicapai.

"Ma, Sya keluar kejap jumpa Syira " katanya sebaik sahaja memakai kasut.

Kereta itu mula meninggalkan perkarangan villa mewah itu.

Tok tok tok

"Masuk" katanya yang berada di dalam.

"Belum habis lagi ke Riff. Lunch hours" kata Syazwan yang menunjuk ke arah jam dinding yang berada di bilik rakannya itu.

"Done" fail terakhir itu ditutup.

"Mana? Starbucks la boleh minum2" ujar Tengku Ariff.

Syazwan hanya mengangguk. Mereka berjalan keluar meninggalkan bangunan Fantasy Holdings itu.

Starbucks

"Kau kenapa dua tiga hari ni asyik menyibukkan diri dengan kerja je. Apa yang kau fikirkan?" Soal Syazwan apabila melihat perubahan pada kawannya. Memang la Tengku Ariff seorang workaholic tetapi perangai barannya makin menjadi-jadi. Baru sahaja tadi dia melihat surat perletakan jawatan setiausaha Tengku Ariff yang ke 10 itu. Ceruk mana lagi dia dan Adif mahu mencari gadis yang boleh melayan sikap panas baran dan dingin kawannya ini.

"Aku akan kahwin lagi 2 minggu kau rasa?" Soal Tengku Ariff.

Mata Syawan membulat.

"Kau biar betul Riff. Kahwin?" Soal Syazwan. Dia masih ragu-ragu.

"Ye la. Kau tengok muka aku ni ada main-main ke?" Katanya tegas.

Meanwhile

"Kau biar betul Bonda Ngah suruh kau kahwin?"

"Iya la. Kau ingat aku main-main ke?" Kata Tengku Isya tegas.

"Congrats. Wah tak sabarnya" kata Syura teruja.

"Kau ni!!!" Geram Tengku Isya jadinya.

"Relaks beb. Dia suruh kau kahwin je bukan pakai baju besi pergi berperang" seloroh Syira.

"Fikir lawak la tu. Mandi chocolate ni nanti" ugut Tengku Isya.

"Woooo wo wo. Jangan la kejam sangat" Syira surrender. Dia tahu dia tidak akan pernah menang dengan sepupunya yang sorang ini.

Beberapa minat kemudian, dia dan Syura berdiri untuk meninggalkan tempat itu. Sebelah tangan Tengku Isya memegang ice choco. Tiba-tiba—

Pak

Ice choco itu tumpah di bajunya akibat dilanggar oleh seseorang.

Tengku Isya menahan amarahnya. Dia mengetap giginya.

"Excuse me mister,sedar tak awak dah tumpahkan air dekat baju saya" marah Tengku Isya dengan nada sopannya. Dua lelaki tadi memandangnya.

"Do you talk to me?" Lelaki yang memakai kot itu menunjukkan ke arah dirinya.

The Greatest Marriage Secret✔Where stories live. Discover now