TGMS 27-NEW START-

14.3K 743 34
                                    

Tengku Isya menutup pintu biliknya. Kelihatan Tengku Ariff berada di atas katil sambil membaca buku.

"Isya Dahlia"

Tengku Isya yang baru sahaja ingin masuk ke dalam walk in closet berhenti melangkah.

"Yes" balas Tengku Isya.

"Mind to explain?" Soalnya lalu menutup bukunya.

Tengku Isya mengeluh.

"Let's just forget about this"balasnya lalu masuk ke dalam walk in closet.

"I'm your husband and you want me to forget about all these?" Tengku Ariff juga turut masuk ke dalam walk in closet itu.

"Ariff please"

"Why? I totally tak faham sekarang ni. Kita dah kahwin almost 9 months but masing-masing macam stranger even tinggal serumah" luah Tengku Ariff.

"Then you nak I buat apa? Perkahwinan kita terjadi secara mengejut even I tak dapat sesuaikan diri i dengan kehidupan yang sekarang ni. I tak kenal you and you don't even know me"

Tengku Isya mahu melangkah pergi dari situ tetapi dihalang oleh Tengku Ariff.

"Sya please. Let's start again" pujuknya.

"Ex tunang you tipu you right?" Soal Tengku Isya tanpa berselindung.

Selama dia menghilangkan dirinya, banyak maklumat tentang suaminya diperoleh.

"And now she's want you back?"

"How did you know?"

"Instict" balas Tengku Isya.

"You such a bad liar" balas Tengku Ariff.

"Kita discuss esok please. I penat" tutur Tengku Isya.

"Wait. By the way esok you kena ikut I pergi site"

"Okay" balas Tengku Isya.

Skip

Tomorrow

Tengku Isya dan Tengku Ariff turun ke meja makan untuk sarapan.

"Makan Sya" pelawa mama.

Tengku Isya hanya mengangguk.

Melissa hanya menjeling.

"Do you have something to tell me?" Soal Tengku Isya.

"Perasan" tuturnya.

"Kau ke aku yang perasan sekarang ni. Aku tahu kau banyak tak puas hati dengan aku. Semak life aku je" hambur Tengku Isya sambil menghempas sudu di tangannya.

"Enough both of you" marah Tengku Azriel.

"But she's the one that—"

"I said enough right Tengku Isya Dahlia" potongnya.

"Fine" napkinnya dicampak ke atas meja lalu meninggalkan meja makan.

"I got to go" pamit Tengku Ariff. 

Range Rover yang membawa Tengku Isya dan Tengku Ariff terus meninggalkan perkarangan kediaman itu.

Fantasy Holding

Pintu dibuka dari luar oleh Bob.

Tengku Isya terus memaut pada lengan Tengku Ariff.

Sebaik sahaja mereka melangkah masuk ke dalam, seseorang menerpa ke arah mereka.

"Ariff"

"What are you doing here?" Soal Tengku Ariff terkejut dicampur dengan marah.

"Saya—" Tiba-tiba matanya terarah pada lengan Tengku Ariff dan perempuan di sebelah jejaka itu.

'Betul la perempuan ni'

"I'm asking you Alya. What are you doing here?" Soalnya lagi.

Tengku Isya memandang perempuan itu.

"Oh yea you must be Alya. Dr. Alya if I'm not mistaken. Ariff's past fiancee yang sepatutnya mati" perkataan mati itu diperlahankan.

"Ariff, Al nak cakap sikit. Can we?"

"Cakap je dekat sini" balas Tengku Ariff dingin.

Lengannya yang dipaut oleh Tengku Isya kini beralih ke pinggang isterinya.

Alya hanya menahan sakit hati melihat kelakuan itu.

"Ah Al lupa la. Tak apa la maybe next time. Al pergi dulu. Assalammualaikum" tuturnya.

Namun sempat dihalang oleh Tengku Isya.

Dia merapatkan mulutnya ke telinga gadis itu yang dilindungi dengan tudung.

"Next time maybe not because he's mine. Forever mine" bisik Tengku Isya kemudian menarik lengan Tengku Ariff.

Alya hanya menahan amarahnya.

'Aku akan pastikan yang aku akan dapatkan dia balik'

Tengku Ariff masuk ke dalam pejabatnya lalu diikuti oleh Tengku Isya.

"Seriously macam tu taste you. Urghh" bebel Tengku Isya sambil menutup pintu.

Tengku Ariff tidak menghiraukannya lalu duduk di tempatnya.

"Ariff, I cakap dengan you ni" geram Tengku Isya.

"I hear you" balasnya.

"Ariff—."

"Wait kau ada salah makan mana-mana ubat ke apa? Aku rasa dulu tak pun macam ni" ujar Tengku Ariff.

"Hey look I memang macam ni dari dulu" balasnya.

"Nope different" bantah Tengku Ariff.

"Urghh. Fine take it"

Tengku Ariff tersenyum senget.

Tengku Isya hanya memandangnya pelik. Buat pertama kalinya jejaka itu tersenyum di hadapannya.

TBC

The Greatest Marriage Secret✔Where stories live. Discover now