Tengku Ariff POV
Aku membuka mata. Isya masih tidur.
Kelihatan Bob dan Taufiq masuk ke dalam wad Isya.
"Kenapa semalam tak ada orang stay up?" Soalku dingin.
"Err. Cik Muda yang arahkan. Lagipun semalam Tuan Muda Irfan ada dan dia kata ikutkan sahaja" balas Taufiq.
"Bob panggil pereka dalaman untuk ubah suai rumah. Pastikan semua. Petang nanti Isya boleh balik. So make it fast"
Bob mengangguk.
"And last night someone tried to kill her" tuturku.
Kelihatan Isya mengubah posisi tidurnya. Terus aku mengisyaratkan mereka untuk meninggalkan wad itu.
"I knew what happened last night"
Aku memandangnya. Matanya sudah terbuka."Then you just keep it quiet. How brave you are?" ujarku sedikit sinis.
"Huh. It's so easy to say for someone like you. Never been in the world of darkness. But for me that been in that world will know who afraid you are" tuturnya.
"Go to bath. We have interview today"
Aku terus mengeluarkan fonku. Isya sudah berjalan meninggalkan katilnya.
"Tina bring her dress"
"....."
Panggilan dimatikan.
Aku berfikir sejenak.
"Bob" aku memanggil nama Bob.
Bob masuk ke dalam."Ye Bos"
"Aku nak high security" tuturku.
"Baik bos" kemudian Bob keluar.
Beberapa minit kemudian, pinu wad ditolak lagi."Bos" tutur suara itu. Dan pada masa yang sama Isya keluar dari bilik air memakai one piece bawah lutut dengan corak grid.
"Tina will do the dressing. Ouh ya she is my stylist and my PA, Tina Qaulida" sempat aku memperkenalkan Tina kepadanya. Dan Isya hanya menguntum senyuman kepadanya.
"I leave you both first"
Terus aku keluar.
10:00 P.M
Tengku Isya POV
Aku memandang pantulan diriku pada cermin di hadapanku.
Aku memandang pembantu peribadinya.
"Seriously dia pilih baju ni?" Soalku mengingankan kepastian.
"Yes. He's very detail right? Besides bos ni cerewet sikit. Tak kira la bab pakaian,makanan or etika kerja" kata Tina.
"So macam mana you tahan dengan dia? Ouh ya. How old are you?" Soalku. Dari gaya nampak macam muda daripada aku tapi daripada gaya percakapan dia macam tua daripada aku.
YOU ARE READING
The Greatest Marriage Secret✔
Romans"Kahwin??? Zaman bila yang kena kahwin pilihan keluarga ni, kuno betul. It's nonsense okay. I'm not a child anymore" Bagi Tengku Isya Dahlia perkahwinan tanpa cinta pasti tidak akan menemui penghujung yang bahagia. Cinta? Bagi dia itu tidak wujud d...