" Puasku rayu puas memujuk
Kau tetap dengan egomu tuk meninggalkanku "+++
Aku masakkan bubur untuk Jungkook kat dapur. Aku rasa tak sedap hati. Suhu badan dia meningkat naik. Haish, pabo Jungkookie.
"Kook, makan dulu. Aku buatkan kau bubur ni. " pujukku lalu aku duduk di birai katil dia. Dia buka mata dan pandang aku.
"Takde selera. " tolaknya lalu menutup mata semula.
"Jangan mengada. Buka mata dan makan sekarang! " aku pukul bahu dia banyak kali sampai dia duduk dan mencebik.
"Isy, sampai hati pukul aku! Aku bagitau omma! " cebiknya.
Dah mula dah. Jungkook bila sakit memang mengada-ngada macam ni.
"Buekk bagi tau lah kat omma kau. Omma kau mana ada! Dia kerja. Buekk! " cabarku. Jungkook memuncungkan bibir dia.
"Makan. " arahku.
"Nak Hanbyul suap. " pintanya manja. Aku tergelak kecil.
"Gedik. "
Aku capai mangkuk bubur tu dan mula menyuap Jungkook perlahan. Suap punya suap, habis juga. Pandai budak ni makan, ingatkan tak pandai.
"Nah makan ubat. "
"ByulByul suapkan lah Kookie. "
Ei, aku tumbuk karang.
"Nganga. "
Lepas makan ubat, aku selimutkan Jungkook balik.
"Dah tidur. Aku nak balik ni. Esok aku datang lawat kau lagi. " ujarku tapi tak sempat aku nak pergi, Jungkook pegang tangan aku.
"Temankan aku. Awal lagi ni. " katanya dengan sayu sambil pandang tepat mata aku.
Aku rindu kau yang macam Jungkook. Kenapa kau mudah sangat berubah?
"Okay. Lepas kau tidur, aku balik. " jawabku dan dia tersenyum.
Dia tepuk sebelah dia dan aku naik atas katil dia dan merangkak ke sebelah dia. Aku baring sebelah dia. Tiba-tiba Jungkook peluk aku dengan erat. Aku terasa haba badan dia.
"Aku sejuk. " katanya.
Aku sengih dan balas pelukan dia.
"Aku mintak maaf. "
"Untuk apa? "
"Pagi tadi. "
"Hurm. "
"Aku sampai demam sebab pikirkan kau. "
"Aku tahu, Kook. "
"Aku sayangkan kau. "
"Aku pun. "
Jungkook eratkan pelukan dia pada aku. Aku rindu dia peluk aku macam ni.
YOU ARE READING
© [S1-S2] SONGS | BTS
Fanfic-daripada satu lagu, terciptalah sebuah kisah antara aku dan dia. [Book ini adalah khas buat lagu-lagu yang saya dengar dan saya teringin untuk inspirasikan kepada fanfic. Di dalam book ini terdapat banyak cerita yang bertajukkan lagu yang saya den...