Donderdag, 8 Augustus 2013
Trrriiiiinggg, Trrrrringgg, Trrrrrrinnngg, Wakker worden Orla, hoor ik me moeder roepen.5 minuten later stap ik uit bed, maar te snel en zie ff niks wil me dan vast houden aan me nachtkastje maar die valt met me mee en ligt op me benen. dan wil ik me mobiel van me kastje er naast afpakken maar zo al gewoonlijk laat ik hem uit me handen vallen. ik lig nu helemaal in de kreukels, MAM! help ik wordt aan gevallen!! MAM Help! roep ik heel hardt na beneden. Orla, ik ben aan de telefoon stoor me niet, roept me moeder boos terug. Nou, op naar plan 2, ja want me moeder roep was plan 1. Plan 2, zelf medelijden. Okeii klaar met zelf medelijden, ik pak me mobiel.
1 gemiste oproep van Lilli, ow dat was dus dat getring. Ook wel logisch volgens mij want ik heb vorige week maandag me Disney wekker kapot gemaakt, had per ongelijk me beker naar toe gegooit, alleen zat er nog water in dus is me Disney wakker verdronken. Ik wordt uit me gedachten gehaalt, als me mobiel weer over gaat. Met de Kreukelige Orla Gold, hoe kan de Kreukel koningen je helpen? zeg ik tegen de persoon aan de mobiel.
Hahah, heeii Kreukel koningin met mij Lilli, wou ff zeggen dat we het eerste uur vrij zijn. Ow dankje Waterlelie van me, dat waardeert de kreukel Koning heel erg. Maar als je toch aan de lijn heb kan je misschien ff langs komen want ik lig hier nog al erg pijnlijk. Wat heb je nu weer gedaan? hoor Lilli zuchtend zeggen, Nou ik wou... Piep Piep. Lekker aardig wil ik mijn hele levens verhaal vertellen van het begin tot nu maar nee hoor de hangt op. wat een Super vriendin ook weer, ja want ze komt zo over 5 minuten aan. Wat ben ik toch goed, zo is ze altijd als ik van die langdradige verhalen houd, dus hand ze op en komt dan naar me toe.
- 5 minuten later -
Hoi Lilli, Orla is boven, dankje u mevrouw De jong. Ik hoor je nu denken mijn achternaam is Gold en van me Moeder De jong. nou dat komt eigenlijk, geen idee. Ik weet wel dat ik hier niet ben geboren en niet vandaan kom, want ik heb lang goud haar, nou niet letterlijk maar heeft de kleur van goud, heb licht blauw ogen & heb een lichter huidskleur, dan de gewone Nederlandse mensen maar ietsje lichter. Dan schreeuwt er iemand in me oor, en vlieg bijna een meter in de lucht maar dat wil niet want me nachtkastje licht op me benen. Jezus Lilli, laat me schriken, wat liep je zacht, maar kan je me helpen want ja, ik zit een beetje vast.
Paar minuten later staat alles weer op ze plek en zit ik naar kleding te zoeken, en zit Lilli op me bed op haar mobiel te spelen. Heee, Li wat moet ik aan trekken naar school? doe je witte top je aan met die hoge bloemtjes rok, die staat je leuk. Dankje Li. Ik pak me rok en topje en loop naar de badkamer om alles aan te trekken.
als ik klaar ben pak ik me tas en stop me standaard spullen in, kauwgom, make up tasje, mobiel & schoolboeken. Kom je nog Li, ik wil nog ff langs starbucks.
- Op School -
Samen met Lilli loop ik het schoolpein om met onze starbucks, gelijk komen Sanne en Loes naar ons toe gerent. Orlaaaaaaaaa, heb je het al gehoordt ? gilt Loes in me oor. Neeeeeeee Loes, ik heb het niet gehoord gil ik terug. Maar ik wil het ook niet weten, want ik wil naar me kluisje voor dat de bel gaat. en loop weg van Sanne, Loes en Lilli
Als ik de school binnen loop richting me kluisje, als er opeens iemand tegen me aanloopt en me hele koffie over mee heen valt. GAST! kijk uit!, nu is me hele top je verknapt! sorry, deed het niet expres hoor, misschien moet je een keer beter uit je doppen kijken, hoor ik een jongens stem zeggen. dan kijk ik op. Wow. hij is knap, met groene ogen en ook goud blond haar, maar arrogant denk ik bij me zelf. Wacht wat zei je, kom ik uit me dachten. Ik zei misschien moet een keer beter uit je doppen kijken, zegt de jongen weer en kijkt arrogant naar me. Dude weet je wel wie ik ben, en ga net zo arrogant kijken en staan. Nou wie ben je dan, zegt die. Ik ben Orla Gold, en ik ken je niet. Dus kan jij niet zomaar arrogant doen tegen me, want ja ik kan je social life met een klik in me vingers verpesten. Wacht jij ben Orla Gold? vraagt de jongen. Ja duuhh dat zeg ik net, en ik loop langs hem heen naar me kluisje, om me boeken te dumpen. en me extra top je aan te doen, altijd handig als ik er een op school heb liggen.
Op de wc verwissel ik me topje, doe ik me haar nog goed en kijk of me make up nog niet uitgelopen is, dan loop ik terug naar me kluisje, als ik bij me kluisje kom staat Lilli al op me te wachten. Hee schat, wat kijk jij chagerijng, lijkt wel of een uitverkoop hebt gemist van Diesel. Je will niet weten wat je gemist hebt Li, zeg ik zuchtend. Vertel meid, ik ben een en al oor, alleen niet je hele levens verhaal want daar heb ik nu geen zin in hoor. Nou het zit zo Li en ik doe me kluisje op slot. Toen ik naar binnen liep knalde zo new kid tegen me op, me hele topje zat onder de koffie. en dat kind zei niet een sorry, en ging een portje arrogant doen. tegen mij, ik mag hem nu al niet en hij is dus nu een arrogante kwal.
ja, dat is heel erg Orla, zullen we maar naar de les gaan? ja is goed, samen met Lilli loop in naar het nederlands lokaal. en ik als gewoonlijk ga in naast Lilli zitten en wacht tot de les begint. Hallo jongens en meisjes, vandaag ga we kijken wat onze namen betekenen, dus ga maar samen achter de laptop. Als we allemaal een laptop hebben ga we het op google zoeken. Lilli mag ik eerst zoeken? ja hoor ga je gang.
- 5 minuten later -
Na bij paar minuten zoeken heb ik het gevonden heb betekend : Orla ierse meisjesnaam. De naam is van oorsprong Keltisch en betekent ‘gouden prinses’. Wow dat is een mooie betekenins hoor ik achter, als ik achter me kijk zie ik die gast die me koffie over me heen heeft gegooit. Nou, dat boeit mij niet wat jij vind, volgens mij herken je me niet meer, en kijk hem arrogant aan. Wat heb ik vandaag met arrogant, ik doe het wel vaak vandaag denk ik.
Wat boeit het ook, hier Lilli ga jij maar zoeken wat je naam betekend en geef de laptop aan Lilli. Kijk Orla mijn naam betekend Lelie Bloem zegt Li. Dat is pas een mooie betekenis ken geef de new kid blik van daar kan je niet tegen op. Paar minuten later vraagt Mevrouw C wat onze namen betekenen.
Nolan vraagt mevrouw C, wie is Nolan fluister in aan Lilli. Kip dat is de new kid. Wacht hoe weet je dat Lillo? vraag ik. Dat weet ik van Loes, die wou je het vertellen maar, ja jij wou het niet horen zegt Lilli terug. Mervrouw C me naam betekend ierse jongensnaam van Keltische oorsprong, het betekend nobel, beroemd en Kampioen. Hoor ik de new kid Nolan zeggen. Er komen nog een paar namen dan vraagt mevrouw C het aan mij. Mervrouw mij naam betekend gouden prinses, en het is een ierse naam.
Dat is een hele mooie betekenis Orla, dan gaat Mevrouw C weer veder. Orla, waar kom je eigelijk vandaan? hoor ik de Nolan zeggen. Hoezo nou weer? ik kom gewoon uit Nederland hoor. Nou sorry hoor, je hoeft niet gelijk boos te zijn ik vraag het alleen, hoor ik hem nog net zeggen voor dat de bel gaat en me spullen in me tas doe.
Ik loop naar me kluisje om me boeken te wisselen voor de volgende lessen, want nu is het pauze. als ik me boeken heb ga ik naar de kantine waar me vrienden zitten. Eigenlijk ben ik best wel populair, weet ook niet hoe het komt maar dat maak ook niet zo veel uit vind ik.
Heee guys, hoe is het? goed met jou? vraagt een van de jongens aan tafel. Kan niet beter Austin, zeg ik tegen de jongen. Sacastisch Orlaautje van me? en Austin geeft me een knuffel, vertel maar aan je best friend wat er is. Nou kijk, waar moet ik beginen? bij het beging schatje van me zegt die. Nou 17 jaartjes geleden is er een heel lief schattig kindje geboren die heet Orla, ik dus en ik weet eigelijk niet waar ik vandaan kom want me ouders heten De Jong en ik heet Gold en ja daar begint de ellende, en ik zucht. schat begin bij maar bij het school gedeelte, vandaag dus.
Oké Austin, nou niemand wil ook mijn levens verhaal horen, maar er zo new kid op school en ik erger me dood aan hem. hij heeft me hele topje onder de koffie gegooit toen die tegen me aan knalde, en deed heel arrogant tegen mij. en opeens doet die poes lief tegen mij. ik mag hem niet. dus mijn eerste paar uren zijn niet echt super.
Aaah knuffeltje van me het komt wel goed, kom hier en ik ga bij Austin op schoot zitten. dankje popke love you en geef hem een kus op ze wang, dan loopt Nolan langs. hij kijkt een beetje moeilijk maar loopt dan snel weer door. dat was hem fluister ik naar Austin. Raar geval vind je niet ? ja een beetje antwoord Austin terug.
________________________________________________________
was het eerste stukje, wat vinden jullie er van?
het de kleren die Orla aan heeft staan er naast :)
stem, reactie ?
JE LEEST
Queen Gold || on Hold ||
Fiksi RemajaOrla Gold, 18 jaar en word verteld dat ze de kroon prinses van Ierland is. Haar irritante broer Nolan Gold bijna 19 jaar moet haar beschermen wat hij haar hele leven doet. Haar beste vriendin Lili Waters 18 jaar, is al sinds de kleuterschool beste v...