I. De toren

1.5K 66 13
                                    

Hermelien

Eindelijk. Eindelijk begon het nieuwe schooljaar op Zweinstein. Ik was deze ochtend extra vroeg opgestaan, niet om make-up op te doen, want zo iemand ben ik niet, maar wel omdat ik op was van de zenuwen. Dit jaar, stond er in mijn brief die bij de SIJMBALuitslagen kwam, werd er een nieuwe regeling getroffen wat betreft klassenoudsten.
De klassenoudsten moesten leerlingen uit het zesde jaar zijn en er zou telkens maar één leerling verkozen worden per afdeling.
Ik was gekozen als klassenoudste van Griffoendor.
Waarom deze nieuwe regeling getroffen werd wist ik niet, maar ik vermoedde dat het iets te maken had met Omber en het Inquisitiekorps van vorig jaar.
Ook kregen de klassenoudsten meer dan een eigen badkamer, ze kregen een eigen toren.

Ik stapte de trein op en ging op zoek naar Harry en Ron toen ik opeens een meisjesstem hoorde roepen: "Hermelien!" Ik draaide me om en zag Hannah staan. Hannah zit ook in ons jaar.
"Hallo Hannah, wat is er?" antwoordde ik.
"Alle klassenoudsten moeten naar de eerste coupé gaan."
"Oh ben jij ook klassenoudste?"
Ze knikte en ik liep met haar mee naar de eerste coupé.

Ze schoof de deur open en ik keek naar de andere twee personen die er al zaten.
Joachim Jevers uit Ravenklauw, een vriendelijke maar soms iets te kleffe jongen.
De tweede jongen zat met grote ogen naar mij te kijken.
"Wat doe jij hier smerig modderbloedje?"
Ik keek hem vuil aan maar gaf geen antwoord, ik had geen zin in een waardeloze discussie met hem. Maar in stilte vloekte ik. Draco Malfidus.
De meest irritante jongen van Zwadderich, elk meisje van Zwadderich en zelfs van andere afdelingen aanbidt hem. Maar ik niet, ik háát hem. Hij pest me al sinds mijn eerste dag op Zweinstein en heeft altijd commentaar op iedereen die niet volbloed is of een 'bloedverrader' is.

Ik ging zitten en keek toch stiekem eens naar hem terwijl hij naar buiten kijkt.
Toegegeven, hij is zonder twijfel de meest aantrekkelijke jongen van ons jaar. Nee! Ik moet zo'n dingen niet denken! Hij is en blijft Draco Malfidus.
Ik pakte mijn nieuwste aanwinst, een boek over een groep vrienden die gaan camperen. Dit was naar mijn gewoontes een heel luchtig boek. Ik opende het en begon erin te lezen, wachtend op de persoon die ons instructies zou geven.

Draco

Ik keek naar de drie andere klassenoudsten: Hannah Albedil uit Huffelpuf, een redelijk knap meisje. Maar ik heb gehoord dat ze graag Kruidenkunde doet en heel slecht is in Toverdranken, zij gaat duidelijk geen vriendin van mij worden.
Naast mij zat Joachim Jevers. Hij is de meest irritante jongen uit Ravenklauw, toen ik daarnet de coupé binnen kwam deed hij al direct alsof ik zijn beste vriend was.
Naast Hannah zat Hermelien Griffel. Er werd de laatste tijd veel over haar gesproken en eerlijk gezegd snapte ik wel waarom. Ze heeft grote bruine ogen die recht in je ziel lijken te kijken en me doen denken aan gesmolten chocolade, mijn ogen gleden langs haar perfect rechte neus met enkele schattige sproetjes naar haar volle roze lippen. Opeens kreeg ik een tintelend gevoel op mijn eigen lippen. Ik wou mijn lippen op haar...
"Malfidus?!"

Hermelien

"Malfidus?!"
Ik zag zijn blik in minder dan een milliseconde veranderen naar zijn bekende ijzige blik.
"Wat is er?" vroeg hij met een kille stem.
"Euh.. Niets, laat maar." Had ik me echt ingebeeld dat hij naar mijn mond staarde? En niet zomaar staarde, maar echt staarde alsof hij elk moment zou opstaan en me zou kussen.
Hermelien, alsjeblieft! Doe normaal. Draco is het hoogste van het hoogste, het knapste van het knapste. Waarom zou hij met belangstelling naar jou kijken?! Ik moest even aan iets anders denken dus pakte ik mijn boek en las verder.

Draco

Ze had me door. Ze zag dat ik naar haar keek. Ik moest mezelf vermannen. Ik, Draco Malfidus, die kijkt naar een nietig modderbloedje?
Ik heb iets met Astoria, het knapste meisje van Zwadderich.

Angel And Devil Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu