9 BÖLÜM Aileyle Konuşma

39 2 0
                                    

  Rüya da değilim dimi? Elif beni gerçekten öptü Allahım Elif'e neler oluyor anlamıyorum bunu da mı abisi olduğum için yaptı ne için öperse öpsün sonuçta beni öptü annem kime işaret ediyor yaa bana işaret ediyorlarmış tamam geliyorum hah iyice kafayı sıyırdım sanki duyuyorlar beni arabadan inip yanlarına gittim."
- Oğlum hoş geldin neden gülüyorsun
"Ah annem bilsen şuan içimdeki uçuşan kelebekleri sevdiceğim beni öptü demeyi sana."
- Hoşbulduk annem nasılsın dayımlar nerede?
- Yukarı terastalar.
_Sağol anne.
"Terasa gidip babamlarla konuşmuşup akşam söylemek istiyorum bu yemek iyi bir fırsat  herkes burada olacak ama önce onların fikrini almam gerekiyor
Yazardan,
"Yakup içeri geçip terasa doğru yürüdü arkasında annesi ve yengesi Elif ve Yakupta arasında birşeyler olduğunu anlamış fakat olan değişikliğin iyi mi? kötü mü? olduğunu bilmiyorlardı. Şu vardı ki Rabia hala oğlunun yüzünün gülmesine sevinmişti çünkü Yakup bu 1 haftadır hiç gülmemişti."
- Abla bunlara ne olmuş biri kızarmıştı biri de çok mutlu gözüküyordu böyle çok tuaflar
 -Bilmiyorum Nezahat tek dileğim iyi şeylerin olması bu tatil belki aralarını düzeltir,
-İnşallah abla ben bir mutfağa bakayım.
  Yakup'tan
" Ben Elif'in beni öptüğü düşünerek terasa gidiyordum Elif'te odasından çıktı ve o güzel gözleri benim gözlerimle kısa da olsa kesişti tam birşey söyleyecekti ki arkamdan gelen sesle arkama döndüm tamda sırasıydı Eslem ve Hira konuşarak yanımıza geldiler onlar gelince uzaklaşıp terasa yürüdüm. Dayımlar oturmuş sohbet ediyorlardı yanlarına gittiğimde Elif ve benden konuştuklarını anladım bende sohbete katıldım sonrada düşünceleri mi söyledim Bünyamin abim de öyleyse akşam bütün aileye açıklayıp fikir alalım dedi.
.............
"Sohbet o kadar güzeldi ki Akşamın olduğunu misafirler gelmeye başlayınca anladım ama Elif yoktu Esleme sorduğumda az önce uyandığını hazırlanıp aşağıya ineceğini  söyledi ben sorduktan sonrada Elif indi zaten ne kadar güzel olmuş üstünde yeşil bir elbise var başörtüsü siyah çok güzel olmuştu bakmamam gerektiğini biliyorum ama söz geçmiyor ne bu kalbe ne gözlere"
Elif'ten,
   "Neden herkesin içinde bana bakıp utandırıyor neyse birşey yokmuş gibi yapmak en iyisi"
    -Hoşgeldiniz diyerek önce Babaannemin daha sonrada diğer büyüklerin ellerini öptüm, kısa bir sohbetten sonra bahçeye kurulan masaya geçtik yemek çok keyifli geçti ben aldığım komik çağrıları anlattım yemekten sonra tatlı çay

"Sohbet o kadar güzeldi ki Akşamın olduğunu misafirler gelmeye başlayınca anladım ama Elif yoktu Esleme sorduğumda az önce uyandığını hazırlanıp aşağıya ineceğini  söyledi ben sorduktan sonrada Elif indi zaten ne kadar güzel olmuş üstünde yeşil bi...

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

keyfi sırasında Yakup ayağa kalktı."
  "Hepinizin de bildiği gibi evlenme zamanın geldi biliyorum bana çok kızda gösterip gizli dende  bakıyorsunuz buna gerek yok benim uzun zamandır sevdiğim biri var onu sizde tanıyorsunuz, şaşırmayın tanıyorsunuz diyorum çünkü sevdiğim kız Elif onunla evlenmek istiyorum, sadık dayım benim bu sözlerimden sonra sırasıyla Anneannemin, şükran yengemin ve yaseminin yüzüne baktı ben birşey söyleyecek derken onun suratı anlamadığım bir hal aldı. Halamlar çok mutlu olduklarını söylediler. Ama sadık dayım ve Kübra teyzem susmaya devam etti Elif'e baktığımda söylediklerimden utanmış olacak ki  bitmiş olan çay bardağıyla masadan kalktı ve mutfağa gitti onun içeriye girdiğini anlayan sadık dayım."
-Ben Elif'le evlenmene razı değilim, Elif rahatsız senin yanına yakışmaz.
- Dayı sen ne diyorsun nasıl söylersin bunu, İnsanları dış görüntüsüyle mi yargılıyorsun?
- Neden söylemeyeyim ne kadar yeğenim olsa da ben hep senin Yasemin ile evlenmeni istedim onu yanına yakıştırdım, Abi sende kusura ama doğrusu bu.
  "Ben sinirden yerimde duramaz haldeydim."
  Bülent dayım, haklısın Sadık yakışmaz Benim kızım ne Yakup'un nede bir başkasının yanına yakışmaz Elif'in fiziksel görünüşü sizi bu kadar rahatsız ediyorsa evime gelmezsiniz ve böylece görmez rahatsızda olmazsınız bundan sonra  kızımdan rahatsız olan  ailemden hiç kimseyle görüşmeyeceğim
- Artık gitseniz iyi olur.
"Dediği an Elif dışarı geldi"
- Baba amca neden ayaklandınız oturuyorduk.
-Amcanların girmesi gerek kızım hadi yoruldun sende.
-Tamam annem görüşeyim halamlarla geliyorum.
- Oldu ben babanla biraz konuşmam gerek.
-Baba ne oldu ben içerideyken
-Birşey yok Canım sen Halanların yanına git.
  "Dedi bana dönerek"
-Yakup ayarladığın tatili iptal et ben Elif'i başka biryere gönderirim.
Herkese iyi akşamlar.
  "Diyerek eve girdi birşey söylememe izin vermeden kapıyı yüzüme kapattı, bahçede oturanlara dönerek burdan direk bize gidiyoruz bu konu bu akşam konuşulup kapanacak. 
- Eslem sende gel valiz hazırla Hira sizde halanla hazırlanın ben yarın gelip sizi alıcam.
- Yakup abi dedem iptal et dedi. nasıl gideceğiz?
- Siz dediğimi yapın Sabah olsun ben dayımla konuşurum hadi sen halana birşey belli etme içeri gir.
-Bülent biraz sakinleş şekerin çıkacak sadığın söyledikler benimde zoruma gitti ama bu kadar fevri davranıp ailemize sırtımızı dönemeyiz.
-Sen ne diyorsun Nezahat Allah tan gelen her zaman başım üstüne benim kızım böyle doğduysa onun suçu mu? tüm toplum kabul etmiş ailem istemiyor diye Elif'i eve mi kapatayım? Ben Elif'i sıkmadığım halde hastalanıyor psikolog yardımı alıyor birde ailem kızımı görünce rahatsız olacak diye onu üzdüm onun yerine rahatsızlık duyanlarla görüşmem yeter ki Elif iyi olsun.
-Sen ne kadar düşünceli bir babasın peki tatil işini neden iptal ettirdin?
- Aslında iptal olmadı, ben sadıklara karşı öyle söyledim.
- Kızmıştım sana Yakup'la Elif'in görüşmesine izin vermeyeceksin diye ama şimdi anlıyorum.
- Ben Yakup'u kapıdan kovsam bacadan girer nasıl bizim kıza aşık Elif'te seviyor ya Yakup'u nasıl engel olurum ben.
_Nasıl anladın?
_Sen anlamadım mı? Sanki Elif çok mutluydu hastalanmadan önce.
_Evet farkındayım ama buna yormamıştım.
Yazardan,
" Yakup dayısının evinden Eslemle birlikte ayrılmıştı eve gitmeden kafasını toplaması gerektiğini düşünerek kartal sahile sürdü sahile gelene kadar aklında hep Sadık dayısının Elif hakkında söyledikleri vardı dayısı Elif'i nasıl böyle değerlendirir Yaseminle evlen derdi bunu hiç aklına getirmemişti Yasemin onun Eslemden önceki kız kardeşiydi çünkü Yasemin Eslemden de Elif'tende büyüktü. Bu gece konuşup sadece Yaseminle evlilik işinin olmayacağını evleneceği kişinin sadece Elif olacağını kabul etmezlerse oda görüşmeyi keseceğini söyleyecekti büyüklere."
Yakup'ların ev Eslemden,
"Eve girdiğimizde herkesin yüzü asıktı iki grup halinde oturuyorlardı Sadık dayımlar ve kübra teyzemler bir tarafta annemler Firdevs ve hülya halamlar bir yerde Anneannemde annemle yan yana birşeyler konuşuyordu ama yüzünden bu haberin onu mutlu ettiği  zaten bizi görünce ayağa kalkıp abimi yanına çağırıp sarılmak Istemesinden belliydi, bende abimle gidip sarıldım. Yasemin ablayı çocukluktan sevmem davranışları yapmacık geliyor."
Yakup'tan devam,
  "Eve girdiğimizde herkes safını belli etmiş gibi oturuyordu bu benim işime gelirdi kime nasıl davranmam gerektiği ortadaydı asıl beni korkutan Anneannemin tavrıydı oda bana kollarını açarak belli etti zaten bu iş kolay olacak demektir. Eslemle gidip sarıldık sarıldığım zaman benim kulağıma senin yanına Elif'imden başkası yakışmazdı zaten dedi, ve bizi bırakarak kalktığı yere oturdu. Bende masanın oraya ilerleyip sandalyelerden birine oturdum ve başladım."
    - Öncelikle Hoşgeldiniz sözü uzatmadan konuya gireceğim ben Elif'i seviyorum ondan başkasıyla evlenmem tamam Yaseminde iyi ve güzel ama onu hep kardeş gördüm anladığım kadarıyla Kübra teyze sende Sadık dayım gibi düşünüyorsun ben Elif'i hiç engelli gözüyle bakmadım sizleri de öyle bildim ama yanlış düşünmüşüm bu nedenle fikirleriniz değişene kadar sizinle görüşmeyeceğim.
    -Teyzem bizi böyle gözden çıkarma senin iyiliğini istiyoruz bizde sen çok aktif birisin geziler eşli iş toplantıları ben bunun için Yaseminle evlen diyorum, ama seni kaybedeceksem tamam kabul senin yanında duracağım.
    - Ya sen amca?
    - Ben hala kızımla evlenmeni istiyorum.
    -düşüncene saygı duyuyorum ama Elif'ten başkasıyla evlenmeyeceğim herkese iyi akşamlar.
"Misafirleri aşağıda bırakıp odam'a çıktım, moralim bozuktu ama yatağıma uzanıp yarın başlayacağımız tatili düşününce herşey toz pembe göründü gözüme çünkü Elif olacak yanımda yataktan kalkıp önce odamın içinde bulunan banyoya girdim. Kısa bir duş aldım iyi gelmişti odama geçip valiz hazırlamaya başladım bu arada kapı vuruldu gelen Eslem ve annemdi.
-Gel annem birşey mi oldu?
-Oğlum dayın iptal et demiş sen niye valiz hazırlıyorsun?
- Annem ben Elif'le tatile çıkıcam belki de dönüşte Elif gelinin olmayı kabul etmiş olur?
- İnşallah oğlum İnşallah çok mutlu olurum ama bu son olaylar canımı sıktı Allah verede Elif duymaya.
Elif'lerin ev,
- Hala müsaitmisin gelebilirmiyim?
- Gel canım valizimi hazırladım.
-Bende hazırlayacağım aşağıya inince biraz konuşalım istedim.
- Olur bir sorun mu var?
-Hayır bir sorun yok sadece Yakup abiyle aranda ne geçti ve şimdi ki düşüncelerini merak ediyorum.
- Anladım gel konuşalım.
                           Bölüm sonu. 
 

BENİM HİKAYEM Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin