„Nikola až neznesiteľne žiarlila na Naďu," priznal sa po dvoch pohároch vodky Daniel. „Nechápal som prečo. Veď vždy bola iba kamarátka a okrem toho bola tvoja manželka. Bolo to také šialené. Neznesiteľne."
„Alebo iba Nikola videla viac, ako sme videli my všetci a ako si si bol ochotný priznať," mykol plecami Kristián a jeho tvár bola červenšia. „Ženy majú šiesty zmysel. Vraj. Niečo na tom bude."
„Preto si ty nikdy nežiarlil?" Dal mu ranu pod pás Daniel. „Nikdy si nežiaril, Kiko."
„Ako to vieš?"
„Už som ti povedal, čítal som medzi riadkami Nadiné knihy," smutne sa na neho pozrel Daniel. „Nech už boli veci akékoľvek, Naďa je anjel. Vždy bola skvelá priateľka a ostala ňou. Vie ako človeka podporiť. Je veselá, milá a stále žartovala."
„Robí si žarty sama zo seba," doplnil ho Alan. Hral sa z prázdnym pohárikom, z ktorého pred chvíľkou vypil vodku, rovnako ako jeho dvaja priatelia.
„Nikdy nebolo ťažké ľúbiť ju," pousmial sa Daniel. „Isteže najprv iba ako kamarátku, ale potom. Vždy som si želal stretnúť niekoho, ako bola ona. Nikdy sa mi to nesplnilo. Mal si všetko šťastie sveta, Kiko."
„Nevážil si si to a stratil si to šťastie," opäť ho doplnil Alan. „Naozaj bolo vždy ľahké ľúbiť ju. Bola to hádam tá najjednoduchšia vec na svete. Závidel som ti."
„Ste kreténi."
„Áno," prikývol Daniel a bol si toho vedomý. „Nehanbím sa za to, že som vždy miloval ju. Vieš, Kiko, zaslúžila si to."
„Vždy chcela iba tvoju lásku, Kristián," povzdychol si Alan a prihodil polienko do ohňa. „O tú našu nikdy nestála. O priateľskú áno, ale o nič viac. Chcela teba a tvoju lásku. Ty si si ju málo všímal. Nežiarlil si, naozaj sa Nadi nedivím, že si často myslela, že ti na nej viac nezáleží."
„Prestal si byť tým, do ktorého sa zamilovala. Nerobil si hlúposti z lásky, ako kedysi. Nedoniesol si jej kvet len tak pre radosť. Nepovedal si jej, že je krásna, keď sa pekne obliekla a namaľovala. Nepochválil si jej novú farbu vlasov, ani nové šaty, ktoré si aj tak kúpila iba kvôli tebe. A hlavne si jej prestal hovoriť, že ju miluješ," vymenoval Daniel.
Kristián odložil fľašu vodky na zem. „Kde..., kde si to vzal?"
„Už som ti to povedal, Kiko, čítal som každú jej knihu," zopakoval mu smutne Daniel.
ESTÁS LEYENDO
Milovali sme ju všetci traja
Historia CortaNatália trávi čas na opekačke so svojím otcom a jeho dvoma najlepšími priateľmi. Všetci traja sú momentálne slobodní a v skutočnosti ich vždy spájala láska k jednej žene - k jej mame.