Recenze č. 9: Fairyno dobrodružství

25 5 0
                                    


"Fairy?" Rychle jsem zavřela knihu a schovala jí tam, kde jsem jí našla, popadla do rukou panenku a dělala, že jí češu vlasy. "Ano strýčku? Jsem v zadní místnosti!" zakřičela jsem a dále dělala, že jsem zaneprázdněna panenkou. Uslyšela jsem, jak se otevřely dveře."Beruško, co tady děláš?" zeptal se strýc a přisedl si ke mně. "Nic strýčku, jen si hraji." Usmál se na mne a objal mě. Zvedl se a v objetí mě nesl pryč. "Musíš už jít spát." "Dobře, půjdu. Ale budeš mi před spaním vyprávět nějaký příběh." Strýček Frodo se usmál. "Jistě. Jaký to bude dnes?" Věděla jsem přesně, jaký příběh chci slyšet. "Vyprávěj mi o strýčkovi Bilbovi." Strýc se zamračil. "Fairy, o tom jsme už diskutovali." Jako malá jsem nechápala, proč mi strýc Frodo nechtěl o Bilbovi vyprávět. Nerozumím tomu ani teď, vím jen jedno.... Chci být jako můj strýc Bilbo!

Autorka: AliceReese18

-------------------------------------------

Cover a popis:

Cover je parádní.. myslím, že se k příběhu nápadem i zpracováním náramně hodí. Jediné co mi tam chybí je jméno autorky (přiznám se, že kvůli nízké kvalitě, za což může asi opět wattpad, nejsem schopná říct, jestli pod názvem knížky je jméno autorky či nikoli)

A popis? Tady nemám co vytknout..  Naladění na tu správnou atmosféru se dostavilo, máš to krásně napsané a po přečtení jsem se hned těšila na zpracování tvé knihy. 


Stylistika, gramatika a čtivost příběhu:

Tady češtině tleskám, maximálně nějaký ten překlep nebo sem tam chybička (třeba doleva se píše dohromady, nikoli zvlášť.. nazbyt je dohromady a s y, nikoli zlášť a s i, drzý je s ý, když to není v množném čísle), něco málo do typografie, ale nic tak hrozného tam není. Snad jediné co, tak řídící věta za přímou řečí se píše malým písmenem (např. „Nechceš mi něco vysvětlit?" zeptal se rázně >> u slova zeptal je malé z, nikoli velké, jak píšeš ty). Ale líbí se mi, jak košatě vypravuješ.

Možná bych trošku jinak dělila odstavce, především u přímé řeči. Je dobré, že s novou přímou řečí jiné osoby začínáš na novém řádku, osobně bych ještě oddělovala i reakce ostatních. Občas mi trochu chybí řídící věta. Ale abych byla upřímná, čtivost příběhu a plynulý sled to nijak nenarušuje. :) Občas přeskakuješ z jednotného čísla do množného a zpátky, ale to můžou být taky překlepy.

Co dodat? Hltám jednu kapitolu za druhou.. mé maličkosti ses tedy náramně trefila do noty. A to nejen tématikou, ale především stylem, jakým to píšeš! Možná mi chybí trochu popis hlavní postavy - sice píšeš, že tě to nebaví, ale osobně mi to tam chybělo. Jediné, co je tam snad zmíněné jsou rezavé vlasy. Nepotřebuji všechno do detailů, ale aspoň si udělat představu je pro mě dobré.

Jinak z mé strany není opravdu co vytknout. Příběh se mi zatím líbí, je vidět, žes tomu věnovala spoustu pozornosti a práce...  a určitě u něj ještě posečkám, abych viděla, jak se bude vyvíjet. Jen tak dál!

Recenze jedné čtenářkyKde žijí příběhy. Začni objevovat