Co když den, který vypadá tak krásně, nakonec skončí jako úplná katastrofa???
Autorka: KlraRutkovsk
-----------------------------------
Popis a cover:
U popisu autorka zjevně vsadila na jednoduchost. A u mě to tentokrát uhodilo hřebíček na hlavičku. Jsem zvědavá, co se za ten obyčejný den všechno stihne stát. U coveru se mi líbí, jak je vrstvený. Možná bych ty vrstvy odsekla ještě trochu výrazněji. Barevně myslím hezký, zaujme.
Blackroor je autorka coveru? Nebo spoluautorka příběhu? Každopádně jména jsou hodně při okrajích, což kompozičně příliš nesedí.
Zvláštní je samotné spojení v názvu. Ne, že bych tedy byla hvězdný angličtinář, ale moc mi to nesedí. Ale i tak to nezní špatně...
Tak a jdeme se pustit do příběhu!
Styl, gramatika a čtivost příběhu:
Styl psaní se mi, musím říct, celkem líbí. Příjemně to plyne, občas bych zvolila jiné spojení, aby to působilo trochu živěji, ale jinak si, myslím, buduješ celkem pěkný styl.
Opět se v příběhu objevují chyby, ale jsme lidi, což? Takže tady je pár z nich ve výtahu:
- „aby jste" ne prosím... správně je abyste, „aby jsme" má být abychom a podobně
- pokud je „pochopily" ve smyslu všichni (holky i kluci, prostě všichni čtenáři), musí být měkké i -> tedy pochopili
- knihy byly, nikoli byli
- na shodu přísudku s podmětem obecně pozor.. nechybuješ neustále, ale i tak dost často
- „jsou namyšlený a nemají nás ostatní zrovna v oblibě" - mluvíš o celé skupince, čili holky i kluci, tedy má být měkké í ve slově namyšlení
- pozor na řídící věty přímé řeči - pokud jsou za přímou řečí, píšou se malým písmenem a píše se před nimi čárka (případně otazník či vykřičník), nikdy ne tečka...
např. „I ty jedna, víš, že si na tohle nepotrpím," pokárám ji a rukama....
nebo „Líbí se ti?" zeptal se mě.
- v jedné větě napíšeš chichotají (což je dobře), hned za ní napíšeš chychotá.. fuj, fuj!
- „mích nejbližších přátel" - fuj fuj, mých!
- občas chybuješ v čárkách (např. „...abych si rozbalila dárky co přinesli." - před ‚co' by měla být čárka.. atd.)
- ve spojení ‚kamenná tvář' se píší dvě n
- ‚obvzlášť' je špatně.. možná je to překlep (pravděpodobně), možná ne.. správně je každopádně obzvlášť
- ‚třipotil prstýnek' má být třpytil
- ve slově zkusit se píše z, nikoli s
- také pozor na mně/mě
- odkať je opět fuj slovo! Odkud.
- lapáliji bez j prosím... je to lapálie, čili koho co? lapálii
- spiklenecky je s měkkým i po p, kývat je s tvrdým y, slovo 'slybuju' mě ale opravdu zabolelo... stejně tak 'výkend' nebo 'ryfle'... měkká i prosím :D
- park asi taky nemá být vyloděný, ale spíš vylidněný?
- atd....
Je tam celkem dost překlepů, možná by neuškodilo to někdy projet a poupravit?
Teď k té si zajímavější části... Zápletka je mi příjemná, ačkoliv to tedy hlavním hrdinům vůbec nezávidím! :D Dobře se mi to čte...
<může obsahovat spoilery>
Spojení ‚stornovat svatbu' mě pobavilo. Říká se anulovat.Souhlasím, jak sama zmiňuješ pod kapitolou, že kapitolka 5 je trošku nezáživná, především její začátek. Ano, Lea musí na úřad, ale možná by šlo zapojit trochu více jejích myšlenek a rozhořčení, než jak moc daleko na úřad musí jít. Občas je nějaká kapitola slabší, ale to je tak všude :)
<konec spoilerů>Pokud zapojíš pohled jiné osoby, přidej minimálně ještě jeden enter před danou sekci :) pro lepší oddělení od předchozího textu. Ale jinak se mi prokládání pohledů líbí. Nepřeháníš to s tím a mile to vyprávění oživuje.
<může obsahovat spoilery>
Až podivně rychle se vžili do role manžel a manželka.. jakože ono je pravda, že postavit mě někdo před takovou situaci a ve chvíli, kdy bych s tím nemohla nic aktuálně dělat, kdo ví, jak bych se sama chovala. Zase musím uznat, že se znají dlouho, i když ne vždy v dobrém, to má jistě také vliv.
<konec spoilerů>Každopádně s přibývajícími kapitolami se do těch dvou 'troubelínů' v hlavních rolí zamilovávám víc a víc. Takže za mě tentokrát supr. Možná mi trochu chybí představa o tom, jak vypadají. Zapracovat tam nějaký podrobnější popis by rozhodně neuškodilo. Každopádně trochu mě zarazilo, že používáš anglická jména, ale pak jedou za tetou do Ostravy (3-4 hodiny), která má jméno české, a odehrává se to v ČR?
Spojení 'drží pusu na špacír' je špatné. Když něco vykecáš, tak si pouštíš pusu na špacír... v opačném případě prostě držíš jazyk za zuby ;)
<může obsahovat spoilery>
Návrh Lady byl pro večer s plesem nesmyslný. Ať už chceme nebo ne, všichni jsou drbny :D a že se její kolegyně někde zmíní o příjemném mladém páru, co někde potkaly? Na to bych si skoro vsadila.
<konec spoilerů>
Na závěr?
Sedím tu v předvečer Štědrého dne a hltám kapitolu za kapitolou... a ačkoliv jsem teprve pár částí před koncem, musím říct, že příběh mě zaujal, opravdu příjemně se čte... Má své mouchy? Ano... Ale mezi wattpadskou tvorbou si myslím najde své místo a čtenáře. Na stránkách příběhu je prostě velmi příjemné odreagování od světa a povinností.
Takže já vypouštím tuhle recenzi do světa a jdu si dočíst pár jistě dobrých kapitol :)
ČTEŠ
Recenze jedné čtenářky
AcakNení nad zpětnou vazbu od čtenářů - koneckonců o tom to celé je... ať už si píšete do šuplíku nebo publikujete ve velkém... vždy vás zajímá, zda je váš výtvor dobrý, čtivý, zábavný, smutný... prostě tak akorát a přesto překvapivý :) Takže pokud někd...