Jane Eveline Caychová.
Mladá dívka jež dostala dopis do školy čar a kouzel v Bradavicích.
Všechno je takové, jak má být.
Dokud nepřišly prázdniny mezi šestým a sedmým ročníkem.
Autorka: Kristlana
--------------------------------------------
Tady došlo ke změnám, než jsem se k hodnocení dostala, koukám :) To znamená, že mi to trvalo dlouho, co?
No, tak jdeme na to!
Cover a popis:
Popis mi sice nepřijde nijak originální, ale řekne o něco víc, než ten předchozí. Je zde nekonzistence časů:
„Všechno je takové, jak má..." a „Dokud nepřišly..."
Máš tu dvě možnosti:
1. „Všechno bylo takové... Dokud nepřišly..."
2. „Všechno je takové... Dokud ale nepřijdou..."Chybí čárka: „Mladá dívka, jež..."
Co se coveru týče - líbí se mi použité fonty (blesk a spojitost s HP, dobré). Slovo Demigod je hůře vidět, zkusila bych (ačkoliv to bílou trochu podkreslené máš) zvýraznit bílé halo (chybí mi český výraz, myslím tím svatozář kolem hran písma, která mizí do ztracena). U trojzubce by bylo dobré prolnout spodní hranu se střechou bradavic, je tam vidět přechod. A samotná kvalita není příliš vysoká, ale předpokládám, že je to opět problém wattpadu... pokud ne, udělej cover ve větším rozlišení ;)
Styl, gramatika a čtivost příběhu:
Styl psaní máš zatím ještě takový hrubý, při čtení mi občas dělal problém slovosled některých vět. Na tom by se určitě ještě dalo zapracovat.
Občas chybí čárky v souvětí. Např.:
„... a ještě spokojenější, když do místnosti..."
„...a poté, co dívka dostala svůj..."
„...cítila spíše chlad, ale poté i kouř..."
Také někdy chybí za oslovením:
„Kluci, ona je..."
„Siriusi, nekoukej...."Často používáš slůvko ‚poté', což mi v průběhu čtení příliš neimponovalo. Také místo ‚by jsi' má být bys (a to bys potřebovala, kéž bys, byla bys...).
Odděluješ špatně odstavečky. Ne každá přímá řeč patří na nový řádek. Pokud ji říká ta samá osoba, není pro to důvod, pokud mezitím nepřejdeš v čase nebo tak.
U přímé řeči ještě zůstaneme.„Mami, kdy půjdeme do Příčné ulice?" její matka zatím položila... >>> Věta ‚její matka zatím položila' není řídící větou. Není to ona, kdo vyslovuje zmíněná slova. ‚Její' tedy bude napsáno velkým písmenem a odsadila bych na nový řádek.
Jenže Eleanora ihned vykřikla svoji prosbu.
„Můžeme..."
>>> tady je to naopak řídící věta, čili bude:
Jenže Eleanora ihned vykřikla svoji prosbu: „Můžeme..."Někdy ti chybí některé slovo ve větách...
„...matka má krásné šedé oči a tvůj otec má..." >>> nehledě na to, že pak není geneticky možné, aby dítě mělo oči hnědé :D aspoň, co vím..
„...naslepo vyndala ze ____ ostrý kuchyňský nůž" >>> z čeho? ze šuplíku? z linky? ze stojanu?
„Minotaurus zabodl do půdy ...." >>> co? meč? čepel? svůj roh? kopýtko? :D
ČTEŠ
Recenze jedné čtenářky
NezařaditelnéNení nad zpětnou vazbu od čtenářů - koneckonců o tom to celé je... ať už si píšete do šuplíku nebo publikujete ve velkém... vždy vás zajímá, zda je váš výtvor dobrý, čtivý, zábavný, smutný... prostě tak akorát a přesto překvapivý :) Takže pokud někd...