BAB : 26

15.2K 286 1
                                    

Damia tersedar bila terdengar bunyi seperti orang sedang bergaduh . Dilihat Rayyan tiada disebelahnya . Hatinya tiba tiba berdegup kencang . Perlahan lahan kaki diatur ke muka pintu . Pintu dikuak . Kosong !

Damia mencari Rayyan . Tingkat atas  kosong . Bawah kosong . Mana Rayyan ?  Badannya tiba tiba ditarik kasar . Dia menoleh . Rayyan . Tapi kenapa Rayyan berpeluh . Bunyi bising semakin menjadi jadi .

" Kau duduk diam2 kat sini . Faham ?! " bisik Rayyan tegas . Damia mengangguk . Dia masih lagi bingung memikirkan apa yg terjadi . Apa semua ni ? Lagi pelik melihat Rayyan memegang pistol .

Diluar rumah , kedengaran berbalas tembakan . Orang upahan Rayyan sedang berlawan dgn musuhnya diluar .

Damia yg sedang berdiri dibelakang pintu tersentak bila muncul seorang lelaki bertopeng . Rayyan yg berada dihadapannya memberi isyarat mata supaya dia tak bergerak . Pistol diacukan kepada lelaki bertopeng itu . Lelaki itu melakukan perkara yg sama .

" Kau nak apa lagi ?! Apa yg kau nak sebenarnya ?! " tengking Rayyan .

" Aku nak balas dendam lah bodoh ! Kau ingat aku lupa apa yg kau buat dekat Zara ?! Ha sial ?! " balas lelaki tadi lalu membuka topeng yg menutup wajahnya . Hensem . Muka putih je . Mata sepet sikit . Macam kacukan je muka . Oke stop ! Tak habis habis merepek !

' Balas dendam ? Zara ? Dendam apa ni ? Siapa Zara ? Kenapa lah susah sangat hidup dgn mamat gangster ni ? Haish !  Opss ! Gangster tu laki aku lah . Sorry .

" Dah lah Hafiz ! Stop it ! Benda dah lepas ! Lupakan je lah ! Lagipun bukan salah aku ! " ujar Rayyan . Suaranya rendah . Memujuk mungkin .

" Lupakan ?! No ! So , sekarang ni bini kau kena terima balik apa yg kau buat Rayyan ! " tengking lelaki tersebut .

' Eh mangkuk ! apa kena dgn aku pulak ni ?! Aku tak kenal kau pon ! tetiba nak libatkan aku pulak ! Eeee ! getus Damia dalam hati . Tajam matanya memandang Tengku Hafiz .

Tengku hafiz memandang Rayyan . Senyuman sinis terukir dibibirnya . " Maybe harini kau aku lepas ! Tapi jangan ingat kau selamat ! Lagi lagi bini kau ! Ingat Rayyan ! " tengking Hafiz .

PANGG !!

Bahu Rayyan ditembak . Belum sempat Rayyan membalas , dia melangkah keluar . Damia terpana . ' Laki aku . Ya Allah . Selamatkan lah Rayyan ' Airmatanya keluar melihat Rayyan yg sedang memegang bahunya . Darah terus mengalir laju .

Tubuh Rayyan dipapah menuju ke katil . Badan Rayyan dibaringkan .

Nombor doktor peribadinya didail . Setengah jam kemudian muncul wajah doktor tersebut . Selepas merawat bahu Rayyan . Dibalutkan dgn kain . Berkerut wajah Rayyan menahan sakit . Pedih dgn kesan ubat tu mungkin . Ubat diletakkan diatas meja .

Sebelum keluar daripada bilik tersebut , doktor memesan kepada Rayyan dan Damia

" Puan Damia jgn lupa untuk .. "

" Berambus lah bodoh ! Kau nak aku bunuh kau pulak ke ?! " potong Rayyan dgn sedikit menjerit . ' Kau ingat tak jatuh saham aku kena tembak free ?! ' Matanya tajam memandang doktor lelaki tersebut . Doktor itu yg terkejut dgn tengkingan Rayyan segera mengangguk kemudian keluar .

" Awak jangan lah marah doktor tu . Dia tak salah apa pun kan ? Kesian dia . Dia datang nak rawat awak . " ujar Damia lembut .

' Laki aku ni pon satu ! Sakit tu buatlah cara sakit . Ni ada ke patut pergi marah doktor tu pulak . Kalau aku jadi doktor tu dah lama aku tumbuk muka tu ! Hish ! bebel Damia dalam hati . Takkan nak cakap depan depan ? Nak suruh aku mampos ngn mamat gangster ni ?!

" Kau diam ! Nanti dgn kau kau sekali aku bunuh ! Mulut tu tak reti nak diam ?! " tengking Rayyan .

" saya cakap je . Tu pun nak marah . " jawab Damia . Bibir dimuncungkan sedikit . Protes ! 

" Kau buat lagi sekali macam tu aku kiss kau "  ugut Rayyan .

Damia menekupkan mulutnya . Gatal ! Kepalanya memikirkan cara untuk mengenakan Rayyan . Aha ! aku tau nak buat apa . Damia tersenyum .

Damia memandang Rayyan lalu tersenyum penuh makna  . Rayyan pandang Damia dgn dahi berkerut . Pelik . ' Dah kenapa minah ni ?! Aku sakit pun boleh lagi senyum sorang sorang ? Meroyan ke apa ? '

Damia memegang kedua belah pipi Rayyan . Matanya bertentangan dgn mata Rayyan . Perlahan lahan bibirnya mencium bibir Rayyan . Lembut . Rayyan terpana . Jantungnya bergetar hebat .

" Kiss tu untuk awak . Awak nak kiss sangat kan tadi ? Tu saya dah bagi . Haha . Bye ! " tutur Damia .

Belum sempat Rayyan membuka mulut , Damia dah berlari lari anak ke dapur sambil ketawa jahat . ' Oh ! kenakan aku rupanya . Siap kau Mia !

KAU MILIK AKUTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang