Pagi itu langit kelihatan cerah . Damia bangun daripada tidurnya . Pipi suaminya dicium . Ruala dicapai lalu melangkah ke bilik air .
Pakaian kemas tersarung ditubuhnya . Damia mengejutkan Rayyan . Semalam Rayyan mengatakan ingin luangkan masa bersama . Rayyan bangun lalu terus menuju ke bilik air . Damia hanya menanti Rayyan di katil .
Mereka keluar setelah siap bersarapan . Setelah meminta diri daripada Mak Timah , mereka masuk ke dalam kereta Lamborgini Rayyan . Menuju ke suatu tempat .
Kereta diparking . Mereka berpimpin tangan masuk ke dalam pusat beli belah yg penuh dgn pelbagai bangsa . Dah beli belah ? Shopping lah kan ? Takkan nak beli ikan pulak kat situ ?
Sedang mereka berjalan , seseorang dgn tak sengaja telah melanggar bahu Rayyan . Lelaki itu kemudian meminta maaf tanpa memandang muka Rayyan . " Sorry bro . " Rayyan hanya mengangguk . Lelaki tadi berlalu dgn senyuman sinisnya .
Penat berjalan seharian . Langit sudah bertukar warna . Malam pula memunculkan dirinya . Mereka keluar dgn tangan yg dipenuhi dgn beg plastik yg berjenama . Orang kaya . Duit ibarat daun . Tak perlu risau sebab takkan habis . Manusia .
Sedang mereka berjalan menuju ke kereta . Tiba tiba perkara yg dielakkan terjadi didepan matanya .
Srrreeet !!!
BUMM !!
Kereta tersebut melanggar Damia yg sedang membetulkan beg tangannya . Rayyan pula yg leka memasukkan barang ke dalam kereta tidak perasankan siisteri . Damia terasa badannya sedikit melayang layang . Matanya sempat menangkap kelibat Rayyan dgn wajah yg cemas menghampirinya .
DAMIAAAA !!
Namanya dipanggil Rayyan kedengaran perlahan sekali sebelum matanya tertutup . Gelap ! Pandangannya gelap .
**********
Rayyan mundar mandir dihadapan bilik yg merawat isterinya . Dia risau memikirkan keadaan Damia . Entah selamat atau tak !
Pintu bilik tersebut dibuka dari dalam . Seorang lelaki yg bergaya leluar daripada bilik itu .
" Siapa keluarga Puan Damia ? "
" Aku suami dia Doktor "
" Ouh . Saya Doktor Fakri . " mereka berjabat tangan tanda salam perkenalan .
" Macam mana isteri aku ? " tanya Rayyan cemas . Doktor itu tersenyum nipis . Ha ! Nipislah . Takkan tebal kot ? Kalau tebal , tolong tunjuk sikit
macam mana . Aku pun tak tahu." Encik jangan risau . Isteri Encik tak ada apa apa yg serius . Dia akan sedar dalam masa beberapa hari lagi . Harap Encik bersabar . Dan lagi satu , Isteri Encik disahkan mengandung . Kandungannya baru 2 bulan . Tahniah ye" terang doktor itu panjang lebar . Rayyan mengucapkan syukur dalam hati . Dia mendail nombor orang upahannya .
Rayyan membincangkan sesuatu dengan 100 orang anak buahnya didepan bilik isterinya . Muka masing masing kelihatan serius bagai membincangkan masalah negara . Beberapa minit kemudian mereka maembawa haluan masing masing .
KAMU SEDANG MEMBACA
KAU MILIK AKU
RandomDamia Qalisha yang terpaksa berkahwin dengan seorang gangster berpengaruh setelah secara tidak sengaja melihat pergelutan yang berlaku ketika pulang dari rumah kawannya . Dia diculik oleh anak buah Tengku Rayyan Danial iaitu ketua gangster yang berp...