"HUFFLEPUFF!"
Will och resten av Hufflepuffs elever börjar applådera och Frank slår sig ner bredvid Will, som för övrigt ser lättad ut.
"Di Angelo, Nico!"
Nico ser inte det minsta nervös ut att bli sorterad. Han rörs sig nästan som att han var en skugga, och sätter hatten på huvudet.
"Vart tror ni han kommer bli sorterad?" Viskar Ginny.
"Jag skulle vilja säga Slytherin, men han kanske lika gärna kan hamna i Rawenclaw. Han är ganska smart," säger Hermione och borstar bort en hårslinga från ansiktet.
"Vad han än hamnar hoppas jag att det går fort, jag är utsvulten!" Säger Ron och gnider sig om magen.
Jag tittar bort på Jason, Hazel och Thalia.
Jason ser ut som att han ska svimma närsomhelst. Hans hår hänger ner över hans ögon och det rinner svett från hans panna. Han har slutit sina ögon och försöker andas lugnt, och han har en lätt grön ton i ansiktet.
"Du, Jason?"
Han tittar upp på mig.
"Ja?"
"Jag tänker inte fråga om vad du såg, det är din ensak. Men det kommer nog snart gå över. Det brukar bli bättre när man får äta något, och om det inte hjälper kan du gå till sjukhusflygen, madam Pomfrey är förmodligen den bästa helaren i hela England."
Jason gör ett försök till att le, men han bleknar något förfärligt, och nickar istället.
Jag undrar vad han såg för att må så där dåligt.
"SLYTHERIN!!"
Nico går bort mot Percy och Piper, men hans ansikte är blekt, asså mer än vad jag någonsin har sett än människa varit.
Professor McGonagall ställer sig upp och alla tystnar.
"Nu när alla är sorterade, kan festen börja!" Säger hon och slår ihop händerna.
Med ens fylls alla bord upp med mat. Ron sträcker sig efter några kyckling klubbor och ugnsbakad potatis. Själv tar jag en bit av pumpa pajen som står framför mig.
Jason, Hazel och Thalia ser helt paffa ut när de ser på all mat, men deras hunger vinner över frågorna och de börjar ta för sig.
"När tänker du boka planen, Harry?" Frågar Ron och mumsar i sig en bit stekt korv.
"Jag vet inte riktigt. Jag tänkte se imorgon om den är ledig om typ fyra veckor, och sätta upp en lapp så att man kan skriva upp sig."
"Det låter bra." Säger Ginny. "Vilka tror du kommer söka förutom jag och Ron?"
"Ingen aning, jag gillade vårt förföra lag, men det är nästan ingen av dom som går kvar." Säger jag och suckar.
"Är det okej om vi hoppar in här?" Frågar Jason som drycker upp bakom Hermione.
"Absolut!" Säger Ginny.
Jason ler, och han, Thalia och Hazel flyttar sig närmare oss.
"Så, ni är syskon?" Frågar Ginny och tittar på Thalia och Jason.
Thalia nickar, och häller upp ett glas pumpasaft.
"Vad var det ni pratade om?" Frågar Hazel.
"Om Quidditch deltagningarna." Säger jag. "Det är jag som är kaptenen för Gryffindore."
"Hur spelar man?" Frågar Jason.
"Hela laget består av sju spelare. En väktare, en sökare, två slagmän och tre jägare. Jägarnas uppgift är att få klonken, som är lika stor som en basketboll, igenom en av tre olika mål. Det är där väktaren kommer in. Hans uppgift är att skydda målen från klonken, och passa vidare till sina jägare. Slag männen har varsit slagträ, som de använder för att slå bort dunklarna som flyger omkring och försöker slå ner spelarna. Sökarens uppgift är den viktigaste. Han flyger omkring och letar efter den gyllene kvicken, som är lika stor som en golfboll på ett ungefär. Den är liten och väldigt, väldigt snabb. Spelet kan inte avslutas fören en av sökarna har fångar kvicken." Berättar jag.
ESTÁS LEYENDO
Are we friends?
FanficKriget mot Gaia är över. Men de 7 får inte vila länge innan ett nytt äventyr börjar. Tillsammans med dottern till Zeus, sonen till Hades, sonen till Apollon och dottern till Atlas, åker dom bort hundratals mil. Bort till London. Harry, Ron och Herm...