Seminggu kemudian ...
"Ini kiriman bunga untuk cik Marissa Aqilah"
"Daripada siapa ye ?"
"Maaf saya tak tahu . Cik sila tanda tangan dekat sini" kata budak pengirim bunga tersebut kemudian dia menghulurkan sehelai kertas merupakan borang menandakan bukti kiriman bunga sampai kepada penerima . Marissa hanya menurunkan tanda tangan
"Terima kasih cik"
"Sama-sama"
"Apa pula lah harini dia tulis" Marissa mengambil kad dan baca yang ada pada bunga tersebut .
'Take care of yourself for me , Sweetie ! from your future'
"Wah , dapat bunga lagi kau harini ! Untunglah kau Rissa sebab hari-hari kau dapat bunga daripada secret admire . Tapikan weh , kau tak kesian ke kat bunga ni asyik kawan dengan tong sampah hari-hari ?"
"Tak dan aku tak pasti nak kata aku ni beruntung ke apa sebab aku tak tahu siapa yang hantar bunga-bunga ni semua dekat aku . Lepastu dekat kad pun tak tulis nama and just tulis 'your future' "
"Maybe dia just nak main-main kan aku kot" sambung Marissa lagi
"Cuba kau fikir takkan lah dia nak main dengan kau siap hari-hari hantar bunga . Bunga nipula kalau seringgit dua ringgit takpe wei . Kalau dia nak main-main dengan kau takkan dia nak bazirkan duit ringgit dia pada kau""Sudah lah aku malas nak serabutkan fikiran aku"
"Selamat datang !"
"Kali ni betul aku ade kerja layan customer"
"Alasan !"
"Hai selamat datang ini menunya ya encik" kata Marissa"Terima kasih ... eh Marissa !"
"Err ... hai cik Azeril" Marissa terkejut apabila lelaki dihadapannya ialah doktor Azeril Kharif merangkap kawan baik along dan angah . Ahh sudah doktor sengal ni lagi . Kenapa lah aku asyik jumpa mamat ni je
"Marissa buat apa dekat sini ?"
"Saya tengah ambil tempahan baju raya . Ini cafe saya mestilah saya kerja dekat sini . Acctually this is my cafe"
"Wah , i'm impressed .Abang rasa kita ditakdirkan selalu berjumpa je kan sejak akhir-akhir ni macam ada jodoh dan nampak gayanya abang dah jumpa port baru abang selalu datang lepas ni"
"Takdir sangat padahal awak tahu cafe saya daripada along so tak payah nak mengada sangat lah"
"Eh abang betul memang tak tahu lah"
"It's okay , so awak nak makan ke minum ke apa order je , my treats sebab awak first time datang sini"
"Abang tak kisah Marissa nak belanja abang apa sebab abang tak tahu dekat sini apa yang best . Ikutkan abang nak order owner cafe ni jer tapi takut abang orang tu datang serang pula"
"Okay dah tak payah nak mengarut lagi , nanti saya datang balik"
Azeril tidak menyangka akan bertemu dengan Marissa di sini . Padahal . Azeril bernasib baik kerana dapat tahu dimana cafe Marissa selepas Akasyah bagitahu tapi itu pun lepas puas aku pujuk . Dia mahu bertemu Marissa lagi selepas kali akhir dia bertemu Marissa dengan tak sengaja di majlis pertunanangan Akasyah
YOU ARE READING
ENCIK DOKTOR SENGAL !
Overig"Kita putus , fullstop !" - Naufal Shahir Marissa Aqilah pulang ke tanah airnya selepas ditinggalkan kekasihnya Naufal Shahir disebabkan orang ketiga . Marissa Aqilah menyambung pelajarannya di Malaysia dan meneruskan kehidupannya seperti seolah tia...