Selepas solat Subuh,aku bersarapan bersama ibubapa aku.Sekarang aku pelik kenapa ibubapa aku asyik membincangkan hal tentang kahwin je.Mereka dah cari calon untuk aku ke?Zarif,kamu tak nak kahwin ke?"tanya ibu kepada aku.Bukan tak nak ibu tapi belum ade rezeki lagi."jawab aku kepada ibu.Kamu tu yang tak nak cari rezeki.Kamu ingat rezeki tu datang sendiri?Pikir la Zarif,umur kamu pun dah 26 tahun.Nanti kalau Zarif dah jumpa bakal isteri Zarif,Zarif bagitau ibu dengan ayah.
Selepas sarapan,aku terus berangkat ke tempat kerja.Ketika tiada pesakit,kata-kata ibu terngiang-ngiang dalam fikiran aku.Sambil terfikir,tetiba pembantu aku cakap ade pesakit.Pembantu aku suruh dia masuk dalam bilik aku.Gigi saya sakit doktor"kata pesakit tersebut kepada aku.Aku pun check la ape masalah gigi dia.Pastu aku pelik,apa yang masalah nya?Gigi dia okay je.Encik!Gigi Encik elok je takde pape masalah pun"kata aku kepada pesakit tersebut.Eh!Tadi saya cakap gigi ke?Sebenarnya saya sakit tekak doktor"ujar pesakit tersebut kepada aku.Aku rasa macam nak tumbuk je gigi dia ni.Penat aku check rupanya kau sakit tekak"aku berkata dalam hati.
Selepas tu,aku pergi lunch sorang-sorang.Aku try la restoran yang aku tak pernah pergi.Semasa waiter ambil order,aku memang tak tahan nak ke toilet.So lepas waiter tu dah pergi, aku terus pergi tandas.Lepas selesai semua,aku nak pergi tempat duduk aku.Semasa jalan,aku betulkan tali leher tetiba seorang perempuan ni terlanggar aku.Rasa macam nak maki je dia masa tu tapi aku sabar.Dia mintak maaf kat aku tapi aku rasa aku yang salah.So,aku pun mintak maaf sekali.Perasaan marah aku terus hilang.Mungkin muka dia cantik kot.Suara dia pun lunak je.Aku pulak jadi lemah.Aku risau dia ade cedera pape je.Oleh itu,aku mintak number phone dia.Nasib baik dia bagi sebab sesetengah perempuan ni tak bagi number phone dorang kat orang yang dorang tak kenal.
Bila aku tengok muka dia tadi nampak macam baik.Dah la cantik,putih pulak tu.Aku dah mula suka kat dia ke?"bisikan hati aku.Tapi takkan la aku suka dia,aku terserempak ngan dia je kot.Tapi perasaan aku rasa lain macam.Rasa lain daripada yang selalu.Bila aku fikir,ciri ciri yang aku nak macam ade kat perempuan tu.Tapi siapa nama dia eh?Aku pun beranikan diri start conversation.Aku tanya khabar dia.Siapa nama awak?tanya aku kepada dia.Nur Alia Suhaila Binti Othman"jawab dia kepada aku.Cantiknya nama dia sama macam orangnya"bisikan hati aku.Takkan aku nak cakap kat chat pulak.Baru kenal kot.
YOU ARE READING
You Are My Everything
RomanceCerita ni mengisahkan aku dengan dia.Siapakah dia tu?Adakah cerita ni best?Apakah pengakhiran cerita ni?So now,aku nak ceritakan satu demi satu cabaran dan dugaan aku dan dia.