Time hujung minggu,keluarga aku pergi ke rumah Alia membawa rombongan meminang.Keluarga aku ngan keluarga dia dah setuju untuk terus bernikah.Tak perlu bertunang sebab dorang dah mengenal antara satu sama lain.Walaupun aku kaya namun aku meminta supaya pernikahan ni buat secara kecil-kecilan je sebab bersanding semua tu adat je.So tak perlu pun.
Lepas tu,aku pergi shopping ngan Alia.Awak,harini saya nak teman awak pergi shopping"kata aku kepada Alia.Awak tak payah la.Saya bawak duit sikit je.Nak beli sepasang baju pun tak lepas"ujar Alia.Takpe shopping je.Hah?Nanti nak bayar guna ape?Gigi awak?"perli Alia kepada aku.Saya kan ada Alia"jawab aku.Oh!Boleh la tapi saya shopping sikit je.Nanti awak boros.In shaa Allah saya takkan boros.Dalam bank banyak lagi simpanan saya untuk masa depan keluarga kita"jawab aku.Jadi,kalau awak nak shopping banyak pun takpe sebab dalam poket banyak lagi duit.Poyo la awak ni"kata Alia kepada aku.Bukan poyo tapi kenyataan.
Setelah lama shopping,kami pergi ke tempat seterusnya.Aku ingatkan Alia ni tak suka shopping rupanya luar jangkaan aku.Betul la orang cakap perempuan kalau shopping memang gila"kata aku dalam hati.Nasib baik aku kaya"riaknya aku.Penuh kereta aku dengan barang dia je.Nasib baik aku bawak kereta besar.Kereta aku takde la mahal sangat iaitu kereta BMW i8 je.Sambil dalam kereta,aku tanya Alia.Awak, kalau nanti kita dah jadi suami isteri yang sah kan?Saya nak panggil awak ape eh?tanya aku kepada Alia.Hmm,belum sah lagi so tak payah fikir lagi"jawab Alia.Rasa macam nak panggil sayang,honey pun sedap juga,baby macam budak-budak pulak tapi sayang selalu orang guna"kata aku.Semua tu tak sedap"jawab Alia.Habistu saya panggil gemuk je la"hahaha.Sampai hati awak panggil saya gemuk"marah manja dia.Eh!Takkan la saya nak panggil awak gemuk pulak.Awak kurus je.Hahaha tahu pun takut"usikan Alia kepada aku.Takkan tak takut.Awak future wife saya.
Aku nak bawak dia pergi tempat cantik tapi dia cakap dia penat pulak.Takpe la,aku pun hantar la dia balik.Wah!Banyaknya kamu shopping,Alia.Banyak pulak duit kamu?"tanya mak kepada Alia.Saya belanja Alia,mak cik"jawab aku.Susah-susah je kamu bawak Alia pergi shopping.Takpe la mak cik,saya pun happy kalau tengok dia happy"ujar aku.Okay la mak cik,hari dah lewat.Saya balik dulu la.
YOU ARE READING
You Are My Everything
RomanceCerita ni mengisahkan aku dengan dia.Siapakah dia tu?Adakah cerita ni best?Apakah pengakhiran cerita ni?So now,aku nak ceritakan satu demi satu cabaran dan dugaan aku dan dia.