Raja Sehari

82 22 0
                                    

Selepas beberapa hari,harini ialah hari terakhir zaman bujang aku dan hari permulaan sebagai suami.Walaupun aku kaya tapi aku tak beli baju nikah pun.Baju aku istimewa tau.Bakal isteri aku buat.Design baju ni dia dan jahit  pun dia.Hebat bakal isteri aku ni.Dia cakap tak payah tempah baju nikah.Biar dia yang buat.Dia kata dia nak aku pakai baju hasil titik peluh dia sendiri.Walaupun baju aku tak mahal tapi baju aku paling cantik.Bernikah pun baju cantik.

Semasa nak nikah tu,macam-macam perasaan datang kat aku.Takut ada,gembira ada,gugup ada dan excited pun ada.Semasa nikah tu,sekali lafaz je.Aku terima nikahnya Nur Alia Suhaila Binti Othman dengan RM 1080 tunai.Wow!Masa tu memang happy gila la.Aku ngan dia dah sah jadi suami isteri.Aku tengok muka Alia gembira sangat masa nikah tu.Sape tak gembira?Kalau suami dia handsome,baik hati dan kaya pulak tu"riak aku susah nak buang.

Lepas dah selesai majlis tu,aku bawak isteri aku pergi tasik cantik gila untuk photoshoot.Orang kata kenangan dalam fikiran boleh hilang tapi kenangan dalam gambar takkan hilang.That's why aku bawak isteri aku pergi situ.Dia memang sangat cantik harini.Dia umpama bidadari syurga.Selepas photoshoot tu,Alia cakap ngan aku.Abang,sayang lapar la"kata Alia kepada aku.Sayang panggil apa tadi?Abang?Sedapnya sayang panggil macam tu"ujar aku.Now,kita dah sah kan?Jadi boleh la panggil macam tu.

Selepas tu,aku bawak isteri aku pergi restoran terkenal.Raja sehari mesti la makan kat restoran terkenal.Takkan nak makan kat mamak pulak.Sambil tunggu hidangan,aku renung muka isteri aku lama lama.Kenapa abang pandang sayang macam tu?"tanya isteri aku kepada aku.Aku diam je teruskan renung.Aku sedang menikmati keindahan ciptaan Allah SWT.Abang,kenapa pandang sayang macam tu?"malu la.Hahaha merah la muka sayang.Sayang,sayang nak tau tak?"tanya aku.Tak nak tau"jawab isteri aku.Tak nak tau takpe la"ujar aku kepada isteri aku.Hahaha sayang saje je la.Apa abang nak cakap?"tanya isteri aku.Tadi masa abang renung muka sayang kan?I think sayang very beautiful in the world.Ye la tu abang.Kt dunia ni lagi ramai cantik daripada sayang"ujar isteri aku.Mungkin la tapi bagi abang yang paling cantik di dunia dan di akhirat adalah sayang.Hmm,thanks abang.Abang pun lelaki paling handsome dalam hati sayang.

You Are My EverythingWhere stories live. Discover now