Perasaan Berubah

85 21 0
                                    

Semenjak beberapa hari ni,aku bawak Alia pergi tempat best tapi takkan dia takda rasa suka kat aku?Kalau aku je suka dia tapi dia tak suka aku macam bertepuk sebelah tangan pulak.Aku kena tanya kat dia yang dia ada perasaan kat aku ke tak?So,aku buat keputusan nak jumpa dia.Selepas aku dah ambil Alia,aku bawak dia pergi suatu tempat istimewa.

Awak,kita buat apa kat tempat cantik macam ni?"tanya Alia.Awak ikut je la"jawab aku.Segar je udara kat sini kan awak?"tanya Alia.Yes,kat sini memang segar.Saya selalu datang sini kalau saya tengah stres or takde mood.Dapat ketengan sikit.Kerja doktor kan,mestilah pening.Awak kerja apa eh Alia?"tanya.Hmm,saya kerja biasa je.Gaji pun sikit tak macam awak"jawab Alia kepada aku.Oh!Takpe la,asal kan ikhlas.Rezeki juga walaupun gaji sikit.

Selepas beberapa minit kemudian,aku rasa sekarang masanya untuk aku luahkan apa yang aku rasa,bisikan hati aku.Awak,I love you"ringkas je.Apa awak?Saya tak dengar la"kata Alia.Aduh,dia tak dengar pulak.Aku dah semangat cakap I love you,di tak dengar pulak"ujar aku dalam hati.Awak,saya tanya ni apa awak cakap tadi?"tanya Alia kepada aku.Awak,I love you"again huh.Alia,awak suka saya tak?tanya aku kepada dia.Hmm,saya dah ada orang lain"jawab Alia.Siapa awak?"barai hati aku bagai di cucuk duri.Awak la orang nya"Alia malu mengatakannya.Aku salah dengar ke aku tengah mimpi ni?"tanya diri aku dalam hati aku.Siapa Alia?tanya aku.Orang nya Dr.Zarif"penat la ulang banyak kali.Aku punya gembira mencurah-curah.Rasa lega dia pun suka aku.

Awak,saya masuk meminang malam ni juga.Hah?Excited sangat ni.Hujung minggu la awak.Alaa,orang cakap benda yang baik elok di cepatkan.Hmm,memang la benda baik elok di cepatkan tapi keputusan terburu-buru boleh mengundang padah tau awak.Okay la kalau awak dah cakap macam tu.Lepas tu,aku hantar dia balik.Hati dah gembira.

You Are My EverythingWhere stories live. Discover now