Harini kitorang akan menjelajah tempat yang terkenal di Paris.Sebelum itukami bersarapan di hotel yang kami menginap.Sepanjang aku kami di Paris,tak dapat la aku rasa masakan isteri aku.Tapi takpe la,balik je dari Paris aku suruh dia masak special untuk aku.Selepas aku ngan isteri au telah bersiap,kami bertolak ke destinasi pertama kami iaitu Montmartre.Abang,kita nak buat apa kat tempat ni?"tanya isteri aku.Kita nak melawat tempat ni la.Montmartre ni antara tempat bersejarah dan paling colourful di Paris.Abang,walaupun tempat dah lama tapi tetap cantik lagi kan"ujar isteri aku.Yes,betul tu.Ni tempat para pelancong melancong.That's why la tempat ni menarik"ujar aku.
Selepas dah menikmati Montmartre,destinasi kami seterusnya ialah Museum Louvre.Sayang nak tau tak sejarah museum ni?"tanya aku kepada isteri aku.Nak"jawab ringkas.Museum ni dulu bukan museum pun.Museum ni dulu sebenarnya istana kerajaan Perancis suatu ketika dahulu.Oh,mna abang tau semua ni?"tanya isteri aku.Abang buat research eh?"tanyanya sekali lagi.Eh!Takkan la abang buat research pulak.Abang dah pernah pergi Paris ni dulu"ujar aku.Oh,patut la abang tau semua.Kalau sayang nak tau,Museum Louvre ni la yang menyimpan lukisan bersejarah iaitu lukisan Mona Lisa karya Leonardo da Vinci.Bukan saja boleh tengok Mona Lisa malah boleh mengunjungi Piramid Louvre dan Piramid terbalik.Abang semakin menarik tempat yang kita pergi ni"ujar isteri aku.Of course la sayang.
Seterusnya,kami pergi mengunjungi ke Jambatan Pont des Arts iaitu kota yang romantik di Paris.Sayang,sayang perasan tak semalam kita ada lalu kat jambatan ni?"tanya aku.Eh!Ada ke sayang?"tanya isteri aku.Ada masa kita naik kapal semalam.Oh,dekat je la"jawab isteri aku.Jambatan ni berfungsi menghubungkan dua tempat iaitu Museum Louvre dan Institute de France.Tempat ni akan jadi bukti yang sah yang kita dah kunci cinta kita sayang.Tu of course la abang.Tak kisah la tempat ni jadi bukti ke tak jadi bukti.Ynag paling penting sayang harap kita akan tetap bersama sampai mati"ujar isteri aku.In shaa Allah sayang.
Selepas itu,kami akan melawat ke Eiffel Tower.Ni tempat wajib kalau pergi Paris.Rugi sape pergi Paris tapi tak pergi sini.Sayang,ni la tempat idaman sayang.Dari dulu sayang cskap nak pergi sini kan?Now,abang dah bawa sayang kat sini.Kami bermesra di depan Eiffel Tower dan memperlebar kenangan kami bersama.Kami menikmati keindahan sekeliling Eiffel Tower.
Kami akan pergi ke Porte de Clignancourt Flea Market.Dekat sini semua barang berjenama ada di sini.Harga pun berpatutan.Abang,sayang nak beli cenderamata untuk keluar boleh tak abang?"tanya isteri aku.Boleh je sayang.Takkan nanyi balik takde bawak pape kot.Beli je la barang yang rasa sesuai ngan dorang.Kitorang pun shopping la sebanyak mungkin.Isteri aku jangan cakap la semua barang dia ambil.Lepas puas shopping,kami pergi makan kat Restaurant Les Enfants Terribles.Salah satu restoran termewah dan halal di Paris.Kami menikmati makanan yang kami tidak pernah rasa.Selepas makan,kami balik ke hotel untuk pulang ke Tanah Air.
Bersuka ria sampai tak perasan yang kami dah menetap kat Paris selama seminggu.Sayang,harini kita nak balik dah.Sayang puas tak?"tanya aku.Honestly tak puas"jawab isteri aku.Hah!Seminggu pun tak puas lagi?"tanya aku kepada isteri aku.Ye la kita tak pergi semua tempat kat Paris ni pun.Hahaha memang la.Takkan nak pergi semua tempat kat Paris.Sayang ingat Paris ni kecil?Dah banyak tempat menarik kita pergi kat Paris ni.Kalau sayang tak puas lagi,in shaa Allah next time kita pergi lagi.Abang,i love you so much.Sayang janji sayang akan jaga abang sepenuh hati sayang.Sayang,i love you too.Abang memang bersyukur sangat sayang jadi siteri abang.Tak lama nanti kita akan dapat anak.Sayang,abang cinta sayang forever."You are my everything".
YOU ARE READING
You Are My Everything
RomanceCerita ni mengisahkan aku dengan dia.Siapakah dia tu?Adakah cerita ni best?Apakah pengakhiran cerita ni?So now,aku nak ceritakan satu demi satu cabaran dan dugaan aku dan dia.