Keesokan harinya,aku cadang nak bawak isteri aku pergi tempat yang dia tak pernah pergi.Selepas kitorang bersiap,kami bersarapan terlebih dahulu.Isteri aku masak nasi goreng seafood pulak.Ni pun makanan favourite aku juga.Abang,kita nak pergi mana?"tanya isteri aku.Kita nak pergi tempat extreme"jawab aku dengan bangga.Kita nak naik flying fox,naik basikal mountain bike,kita naik monster bike dan banyak lagi.Harini abang nak kita spend time.
First place aku bawak isteri aku pergi prepare nak naik basikal mountain bike.Nak naik bukit kene la naik basikal mountain bike.Takkan nak naik basikal swan pulak.Sayang,kayuh slow-slow je.Biar lambat asal selamat sejahtera.Lepas dah sampai tempat seterusnya,aku ngan isteri aku tukar pengangkutan iaitu monster bike.Kitorang nak redah cabaran yang berliku.Lame juga la perjalanan kitorang sebab isteri aku ni takut sikit.
Seketika kemudian,baru kitorang sampai ke destinasi yang ditunggu-tunggu iaitu flying fox.Walaupun isteri aku tak nak naik flying fox namun aku paksa sebab pengalaman ni mungkin datang sekali.So,time tu isteri aku kene kuat semangat.Kalau pengsan sapa susah?Aku juga.Time flying fox tu,aku turun dulu sebab nanti nak sambut sisteri aku dari bawah.Masa isteri aku nak turun flying fox,suara dia menjerit kuat juga la.First time bagi dia.Sebab tu la dia takut.Tapi masa die turun dari flying fox tu,muka takut dia comel.Abang,sayang takut tau tak?"marah isteri aku.Ni la namanya pengalaman sayang.Kita kena cuba semua ni.Lain kali sayang tak nak pergi lagi tempat macam ni"ujar isteri aku.Hahaha cantik la sayang ni kalau marah.Orang serius dia main-main"kata isteri aku.
Selepas itu,isteri aku tak tau yang aku nak bawak dia pergi satu lagi tempat iaitu main go kart.Sayang,lepas ni kita ada lagi satu aktiviti extreme.Hah!Ada lagi ke abang?"merungut isteri aku.Satu je lagi sayang.Aktiviti ni best tau.Okay la tapi jangan lama sangat sayang penat la.Okay sayang"jawab ringkas.Lepas dah sampai litar go kart.Sayang,jom main go kart.Eh!Tak nak la.Sayang tak pandai main.Takpe abang ajar sayang eh?Setelah lama aku pujuk,lembut juga hati dia nak main go kart.Kitorang bukan lumba pun.Main suka-suka je.
Lepas dah penat semua aktiviti semua dah main.Kitorang balik rumah untuk berehat.Sayang,abang nak boleh?"tanya aku.Nak apa?"tanya isteri aku.Aduh dia tak paham pulak.Sayang abang nak tu?Nak apa?"tanya isteri aku.Straight to the point la abang.Please jangan buat sayang tertunggu-tunggu.Okay la abang nak zuriat.Hahaha kan senang cakap macam tu.Sayang pun nak.Jadi,apa tunggu lagi sayang?"tanya.Are you ready sayang?"tanya aku sekali lagi kepada isteri aku.Yes,i'm ready for tonight"jawab isteri aku.
YOU ARE READING
You Are My Everything
RomanceCerita ni mengisahkan aku dengan dia.Siapakah dia tu?Adakah cerita ni best?Apakah pengakhiran cerita ni?So now,aku nak ceritakan satu demi satu cabaran dan dugaan aku dan dia.