"Akan ku pastikan dia jadi
mililku"+++
Nama aku Kim Ha Neul, org pnggil Kim je. Nama aku glamour pun sbb guna nama family. So apa masalahnya kan guna nama family. At least aku tunjukkan yg aku bangga dengan nama family aku.
Aku taklah hot mana macam budak lain. Tapi sekurang-kurangnya ada jugak budak yg kenal aku. Sebab apa? Sebab bertumbuk dengan senior.
Acah rilex je, bila tumbuk senior. Ala perkara biasa. Dah kurang ajar, mai lh aku ajarkan. Tak kena bayar, free of charge je.
Cikgu disiplin dah selalu nampak aku, mana taknya. Dalam seminggu memang akan mengadap muka aku dalam kelas tahanan. Selalu aku kena tahan 3 jam. HAHAHAHA
"Cikgu dah tak tahu nak cakap apa lagi dengan kamu... Kamu ni degil sangat, tahu tak cikgu dah bosan tengok muka kamu dalam kelas tahanan. " bebel Cikgu JongKook a.k.a Guru Disiplin sekolah aku.
Kalau dah bosan jangan masukkan aku dalam kelas tahanan. Salah je masukkan dalam kelas tahanan. Kata bosan kan, jadi jangan masukkan dalam kelas tahanan.
Membebel punya membebel, aku rasa mengantuk. So, aku tidur. Lebih tepat tertidur.
" Kamu kena ingat yang kamu ni dah besar. Kamu kena belajar jadi matang. Kim Haneul kamu tahu kamu merupakan salah satu murid yg cikgu paling sayang. Cikgu rasa cik--"
Bebelan dia terhenti sebab nampak aku tidur. Muka dia bertukar jadi lebih bengis. Mana tak nya, buat habis air liur sahaja bercakap banyak. Tapi hampeh, siap tidur lena lagi.
" KIM HANEUL! "
+++
Hancur semua harapan aku nak pergi konsert Bigbang! Omma rampas tiketnya sebab dapat tahu yang aku tidur dalam kelas tahanan.
" Omma, please lah.. Haneul janji yang Haneul takkan buat lagi.. Tolong lah, tu tiket Haneul beli memahal tau! " kataku merayu.
You know? Mrs.Kim bukan 'makan' bab-bab memujuk ni. Bila dia kata A, maknanya A.
Tapi, kali ini aku kena pertahankannya! Tiket aku dengan omma. Kalau tak ambik melepaslah, seat VIP wey!
" No! Selagi kamu tak berubah, no more concert. No TV, no handphone, no iPad, no iPod. No everything! Faham! "
Buk!
Pintu bilik aku ditutup. Yeay, tiket tak dapat😭 OMG Taeyang bae ku, maafkanlah daku. Tahun ini daku tak dapat pergi. Omma ku ambil tiket pergi. Hwaaaa!
" Omma! " laungku dari bilik
+++
Hari ni kena hadap wajah cantik Cikgu JongKook lagi. Again and again! Haneul ke apa hidup kau menyedihkan ha!
Aku berjalan mengikut laluan biasa yang aku gunakan tiap kali aku kena kelas tahanan. Jalan jauh, paling jauh.
Aku jalan lagi, sampai lah dekat tandas. Aku berhenti kejap. Aku rasa macam nak, nak, nak kencing. 😌 Aku singgah masuk toilet tu dulu.
Mak aii! Cantik gile tandas ni. Macam tak de orang guna. Warna emas merah. Cantik, ala-ala orang kaya gitu. Aku rasa ini first time jumpa tandas cantik namatey macam ni. Yelah, selalunya tandas conteng sana conteng sini. Tapi, yang ini tip top!
Lepas buang 'hajat' aku jalan keluar dari tandas. Tiba-tiba terlanggar tembok besar.
BUK!
" Jalan tak tengok orang ke bro?! " jerkah aku
Sesedap hati aku marah orang pagi-pagi ni. Aku rasa meluat bila orang yang aku cakap tak pandang muka aku. Dia buat derp je! Nak marah lah aku! Kang ada jugak yang kena pagi ni!
" Oii, abang sado! Kau pekak ke atau kau buta? " tanya aku sambil mencekak pinggang
" Saya buta sebab awak... "
+++
" saya buta sebab awak"
OMG! MY HEART! CAN'T STOP DUP DAP DUP DAP!!
Sejak dari balik sekolah tadi, aku asyik ulang perkataan tu. Handsomenya dia! OMG, my new crush!
Dia handsome. Bulat bagi aku, tinggi and paling tak leh blah. Dia ada six pack weyy!!! Aku suka six pack!
OMG! I can't stand with this anymore! Who's his name. I need to know all about him. I will investigate about him! Tunggu lah! Budak blonde, kau tunggu!
+++
Apa lah nasib abang handsome ni jumpa dengan minah garang. Baru nak ngorat. Ehh ingat Jimin, kau dah ada Jenny. She love you like you love her.
Aku setia okay, 2 tahun aku couple dengan Jenny. Aku tak pernah curang dengan dia.
Dia pun tak pernah curang dengan aku. Apa orang puteh cakap we complete each other. Aku perlu dia, dia perlu aku gitu.
" Jimin, malam nanti ada parti kat rumah I. Nak join tak? " tanya Jenny
Aku pandang muka dia. Aku pandang lagi, aku tengok muka dia lagi dalam. Wuu, boleh tahan gak awek aku ni. Cantik gitu, tapi perempuan semalam lagi cantik lah.
EISYHH! Park Jimin! Sedarlah, dia tu perempuan entah apa-apa. Dah lah jumpa kat tandas belakang sekolah. Kang hantu ke, bunian ke. Eiii! Seram pulak aku.
Kelihatan muka Jenny memerah bila mata aku tatap mata dia lama. Takkan baru blushing chek adeq oii.
" A--awak ni kenapa? Pandang macam nak terkam saya je "
" Takdelah, saya just nak cakap. Saya sayang awak. HAHAHAH, cliche tak ayat saya " jawab aku yang dari tadi asyik menggaru kepala.
" Awak ni, mengada la. "
" Saya ngada-ngada dengan awak je "
" Oii Park Jimin! Tak payah nak mengada sangat! Tak reti masuk kelas ke hah? "
Aku kenal suara tu. Sapa lagi Jungkook lah, kawan terbaik era kini.
" Yelah nak pegi lah ni.. Bye sayang "
Aku bangun dari bangku kat taman dan lambaikan tangan ke arah Jenny. Aku berlari anak untuk mendaptkan Jungkook. Nanti kalau lambat membebel pulak mamat gigi arnab ni. Bukan tak kenal dia ni.
+++
"Cinta takkan hadir bila
dipaksa"
YOU ARE READING
Crush → P.J.M✔
FanfictionCrush? Tak payah tanya, semua mesti ada. Paling kurang satu. Aku pun ada, ramai. Tapi, satu je paling aku sayang. Itu dia.