"i tell myself tht i dont need anyone but truth is they dont need me"
+++
"Haneul! Bukak pintu ni! " kata Sungjae yang mengetuk bilik adiknya, Haneul.
Tiada jawapan daripada panggilannya. Dia tidak berputus asa. Dia masih lagi mengetuk pintu bilik adiknya.
" Woi, kalau kau tak bangun. Aku siram kau dengan air jamban! Bangun cepat! " ugut Sungjae.
Haneul menggeliat, dan menguap. Dia melihat jam disisinya. Jam baru menunjukkan 6:00 a.m. Dia menggenyeh(?) matanya sekali lag untuk memastikan matanya tidak salah.
" Baru pukul 6:00 seton! " jerit Haneul
" Anak dara kena bangun awal, ni tak aku yang kejut. Patutnya kau yang kejut aku. Bangun cepat! " kata Sungjae lalu beredar dari bilik Haneul.
Haneul merebahkan badannya sekali lagi keatas katil. Dia memandang siling biliknya. Tiada corak, hanya putih semata-mata. Matanya hampir terlelap lagi, tapi bunyi ketukan pada dinding bilik mengejutkannya. Dia tahu ini semua angkara Sugjae.
" Aku nak mandi ni seton! " kata Haneul menjerit
+++
"Appa ambik korang berdua macam biasa ye. " kata Mr.Kim
Haneul dan Sungjae mengangguk dan melangkah masuk ke dalam sekolah. Mereka berjalan seperti biasa. Dan Sungjae berhenti di depan pagar utama. Haneul turut berhenti.
" Oppa! Cepatlah. Nanti lambat. " marah Haneul
" Jap nak betulkan rambut. " jawab Sungjae sambil merapikan rambutnya
" Ok done! "
" Kau ni, kecik-kecik je aku tengok. " kata Haneul mendengus geram.
+++
-Kim POV-
Aku melangkah masuk ke dalam kelas, dan aku tengok V sedang tidor dekat meja aku.
Amboi kau, tidor tempat aku. Ada jugak yang nak kena ni. Baru je nak kejutkan V, ada orang datang sergah aku kat belakang. Mahu tak melatah aku.
" Makkaukepalaikanhijau! " latahku sehingga menyebabkan V terjaga.
Aku segera berpaling kearah gerangan yang mengejutkan aku. Aku memandangnya dari atas ke bawah. Dasar perempuan tak guna!
" KIM JISOO! " jeritku sehingga membuatkan semua warga kelasku segera menutup telinga.
+++
Pengetua itu membawa Sungjae masuk ke kelasnya. Dia hanya membontoti pengetua itu. Sungguh lama dia tidak menjengah sekolah ini. Seingatnya, pada awal usianya 14 tahun, dia berada di sekolah ini sebelum berpindah ke UK kerana mendapat tawaran. Banyak yang berubah, dia merasakan seperti dia baru sahaja mengenali Busan High School.
" Sungjae, dah lama cikgu tak jumpa kamu. Kali terakhir masa kamu umur 14 kan? " kata pengetua." Ye cikgu. Dah lama tak datang sini. Sampai lupa semua kedudukan kelas. HAHAHA, baru sekolah dah menyusahkan cikgu. " kata Sungjae sopan.
YOU ARE READING
Crush → P.J.M✔
FanfictionCrush? Tak payah tanya, semua mesti ada. Paling kurang satu. Aku pun ada, ramai. Tapi, satu je paling aku sayang. Itu dia.