Chapter 7

144 7 3
                                    

" Kalau jodoh tak kemana"

+++

Tit tit...

Bunyi signal yg menunjukkan kereta itu sedang diparking. Bunyi itu telah sedarkan Haneul dari 'mati'nya itu. Dia menegakkan badannya dan menggeliat. Mulutnya ditutup kerana menguap. Dia melihat omma dan appanya sedang membuka tali pinggan di seat masing-masing.

Dia menggenyeh matanya, dan membukanya dengan luas.

" Omma, kat mana ni? " tanyanya yang masih mamai.

Ommanya tidak menjawab, appanya juga. Haneul menggaru kepalanya. Suaranya tidak kedengaran atau omma dan appanya sengaja tidak mahu menjawabnya. Dia menanyakan buat kali kedua.

" Ikut je.. " itu sahaja yang keluar dari mulut ommanya.

Dia membuka tali pinggan di seatnya dan membuka pintu. Dia memerhatikan keadaan sekelilingnya. Dia menggaru kepalanya sekali lagi. Ada trip kah keluarganya hari ni, sampai membawanya ke airport. Atau nak ambik orang. Dia pening memikirkannya.

" Nak buat ap kat airport? Nak holiday trip ke? " tanya Haneul

" Tunggu dan lihat, sygku... " jawab ommanya.

Dia sudah menyerah kalah, dan tidak mahu bertanya lagi. Dia hanya membontoti omma dan appanya. Sampai sahaja di depan pintu utama, sliding nya dibuka secara automatic. Al-maklumlah negara dah maju.

Tiba-tiba Mrs.Kim berlari lalu memeluk lelaki muda yang berkot panjang sampai paras lutut. Haneul terkejut, mata Haneul membulat kerana terkejut akan tindakan ommanya. Yang paling dia pelik, appanya hanya senyum. Dan berjalan kearah ommanya. Haneul kaku...

Lelaki itu membuka kaca mata hitamnya dan memandang tepat ke mata Haneul. Haneul mengecilkan matanya, dan riak wajahnya bertukar. Hampir sahaja dia pengsan melihat lelaki itu. Lelaki yang sudah dijumpainya hampir 4tahun itu tersenyum kearahnya. Hampir sahaja urat-urat sarafnya tidak berfungsi. Satu perkataan yang sempat disebut olehnya sebelum dirinya jatuh mencium lantai...

" Oppa... " Haneul jatuh dan pengsan.

+++

Jimin menyangkut tangan kanannya ke leher V. Lalu berjalan bersama. V hanya berjalan ikut Jimin. Dia seolah-olah dikawal oleh Jimin. Jimin berjalan dengan riang sekali dan menyanyi lagu baru dari boy band 방탄소년단 ,iaitu 내삐땀눈물 (nae ppi ttam nunmul) ... Sekali-sekali V memandang muka Jimin yang sedang enak dibuai lagu. V pandang semula ke bawah. Then, Jimin mula bercakap.

" Sorry.. " satu perkataan maaf keluar dari mulut Jimin

" Wae? " tanya V kepada Jimin. Pelik kerana tiba-tiba sahaja mintak maaf.

" Yelah, tadi aku kacau kau dengan yeochin kau. Aku bukan sengaja, emm sengaja jugak lah. Hehehe, sorry tau. " kata Jimin

V memandang muka Jimin lalu tersenyum. Jimin memandang muka V dengan pelik. Pelbagai persoalan yang keluar dari mindanya.

" Takpe. Benda dah lepas kan. 😂 By the way, she is not my yeochin, dia cuma bestfriend aku masa aku kecik lagi. " terang V kepada Jimin

Crush → P.J.M✔Where stories live. Discover now