" If nothing lasts forever, will
you be my nothing? "+++
-Reader POV-
Susuk tubuh anak remaja yang mundar mandir di Lapangan Terbang Antarabangsa United Kingdom (?) dapat dilihat. Dia mundar mandir di airport sudah hampir mencecah 20 minit.
Rakannya, Vernon menyergahnya agar berhenti mundar mandir.
" Sungjae, stop it! Kau ni tak letih ke hah? Aku yang tngok pun letih. Meh duduk lah dulu. Flight kau kan lagi 10 minit. Sabarlah~ " nasihat yang diberikan tidak dihiraukan.
" Aku tak leh sabar! Aku nak jumpa omma, appa! Yang paling aku rindu, adik aku! " kata Sungjae teruja sambil duduk di kerusi.
Akhirnya, dia memutuskan untuk duduk. Letih lettew! 😂
" Duduk pun~ Humm, nanti kirim salam lah kat omma, appa ngn bakal isteri aku eh. "
" O-- wait bakal isteri? Sapa? "
" Adik kau lah, Haneul tu. Aumm, menawan! "
Sungjae memandang Vernon dari atas sampai ke bawah. Sejurus itu, Sungjae menghadiahkan satu tamparan di bahu kiri Vernon.
" Aku haromkan kau jadi adik ipar aku! "
" Waegurae hyung? "
" Penampar nak? " Sungjae mengangkat tangannya.
Akhirnya tawa mereka meletus(?). Hubungan mereka memang rapat, dari pertama kali Sungjae memijakkan kaki ke negara orang putih ini. Vernon lah orang yang menegurnya ketika di hari pendaftaran. Sehingga kini dia tetap menjadi kawan kepada Kim Sungjae. Tapi, Sungjae bakal balik ke tanah airnya, Korea. Dia akan terus menetap di Korea dan tidak lagi pulang ke UK.
'Penumpang pesawat KR145 sila berada di balai berlepas! Kita akan bertolak sebentar lagi'
Sungjae bangun dari duduknya, dan memandang rakan baiknya. Vernon sudah pun mengalirkan air mata. Sungjae mendakap erat rakannya itu. Perpisahan antara dia dan Vernon bakal berlaku nanti.
" Kau jaga diri! Nanti bila datang Korea, call lah aku. Nanti aku datang ambik kau. "
" Ok! Janji? "
" Janji! Bye Vernon! " jerit Sungjae dan lama kelamaan susuk tubuhnya hilang masuk ke dalam balai berlepas.
+++
"Abg, Sungjae call tadi. Dia cakap dia dah dlm pesawat. Agak-agak berapa lama eh dia akan sampai sini. Tak sabarnya~ " kata Mrs.Kim keriangan
" Seingat abg, 7-8 jam. Dalam pukul 3-4 sampai lah dia. " kata Mr.Kim sambil menutup akhbar di tangannya.
" Hari ni kita makan kat luar eh? Kita celebrate kat Restaurant B, kita tempah untuk keluarga kita je. Okay, boleh tak abg? "
YOU ARE READING
Crush → P.J.M✔
FanfictionCrush? Tak payah tanya, semua mesti ada. Paling kurang satu. Aku pun ada, ramai. Tapi, satu je paling aku sayang. Itu dia.