Chapter 4

149 14 0
                                    

"Cinta adalah segala-galanya"

+++

" Abg! " jerit Mrs.Kim di ruang tamu

" Ye, kenapa jerit pagi-pagi ni? " balas Mr.Kim yang baru menuruni tangga

" Anak kita dh nak balik! "

" Biarlah Haneul nak balik.. Kan ni rumah dia."

Mrs.Kim memandang wajah suaminya dengan geram.

" Abg! Sung-Jae nak balik dari UK! "

Akhirnya, keluar juga apa yang hendak dikatakan kepada suaminya. Mr.Kim memandang Mrs.Kim untuk memastikan isterinya tidak bergurau.

" Awak tak bergurau kan? " tanya Mr.Kim untuk kepastian.

" Abg nampak sy macam bergurau ke? " soalan dibalas soalan

" Bila dia balik? " keterujaan Mr.Kim tidak terucap apabila satu-satunya anak lelaki dalam keluarga bakal pulang dari luar negara.

" Katanya, petang ni. " sambung Mrs.Kim

" Awak call Haneul suruh dia balik awl. " arah Mr.Kim kepada isterinya.

+++

-Kim POV-

"BUSAN HIGH SCHOOL FIGHTING!"

Kata-kata semangat itu diulang dan diulang. Hani sebagai ketua pasukan sorak memulakan lompatannya di tengah gelanggan. Tibalah giliran ketika membina menara, aku sebagai ahli terkecil. Aku yg kena panjat sampai ke atas.

Aku mendepakan tanganku. Semua penonton bertepuk tangan kearah pasukan sorak.

Aku perasan yang Jimin sunbae memandang kearah aku. Aku cuba untuk tidak gelabah. Kalau gelabah, mungkin menara ini akan runtuh.

Hani mengarahkan pasukan sorak menurunkan aku. Akhirnya aku turun dengan selamat.

Ya, tak salah lagi. Dia memang pandang aku. Dia pandang aku dari bawah sampai ke atas. Dari atas sampai ke bawah. Kenapa dia pandang macam tu? Scary lah.

+++

-Jimin POV-

Aku tengok pasukan sorak itu menurunkan perlahan-lahan perempuan kecil tu. Bukan ke dia yang hantar sticky note kat aku tadi?

Aku pandang dia dari bawah ke atas. Dari atas sampai ke bawah. Yes! Aku tak salah. Memang dia perempuan tadi. Aku perasan yang matanya pun memandang kearah aku. Mungkin dia tahu yang aku sedang perhatikan dia.

Perempuan itu mengundurkan diri ke belakang. Mungkin dia tak selesa sebab aku pandang dia begitu.


+++

-KIM POV-

Aku mengundurkan diri kebelakang, sbb aku tahu yg Jimin sunbae pndang aku. Mungkin dia dh cam aku yang bagi dia sticky note tadi.

Crush → P.J.M✔Where stories live. Discover now