Bab 1

359 15 0
                                    

" Oh my oh my ! " jerit Tengku Aulia sambil tergapai-gapai sejurus selepas dia membuka matanya dan melihat tarikh hari ini. Hari terakhir cuti penggal akhir tahun mereka. Hari pertama dalam tahun baru.

" Last year last year ! " jerit Aulia lagi.

" Kena masuk gp ni " kata Aulia sendirian sekali lagi sebelum mencapai Iphone 7+ nya yang diletakkan di atas meja solek miliknya.

FreakQuin$

Guess what ? - Aulia

What ? - Difa
Asal ? - Aifa

This is our last year dalam akademi ! - Aulia

Tahu - Raisya
Oh yeaa - Difa
Oh my tak sanggupnya nak tinggalkan semua benda ni. - Aifa

Erk, tapikan..
mesti banyak aktiviti best !
Cer check website academy ! - Aulia

Jap jap - Difa
Omg banyak nyaaaaa ! - Aifa
Prom ? Camping ? And ada trip jugak !- Raisya

Damn girls, let's meet and bincang !- Aulia

Tiba- tiba Iphone Aulia berdering tertera nama squadnya FreakQuin$. Video call. Aulia angkat dan terpampang wajah sahabat-sahabatnya.Aifa dengan rambut paras bahunya dibuat tocang dua dan baju pyjama Minnie Mouse, Difa dengan rambut natural wavynya dibiar lepas dan dress tidur bunga-bunga warna biru dan Raisya dengan shirt spaghetti strap berwarna hitam serta rambut panjang lurus juga dibiar terbang bebas. Yalah baru pukul 7 pagi. Aulia pun masih berpakaian tidur semalam iaitu pyjama berwarna peach dan rambut panjang ikalnya dibuat pigtails.

" When ? Where ? Bila ? Di mana ? " soal Difa atas talian dengan laju.

" Mega Mall. Pukul 12 ? " balas Aulia sambil ketawa kecil.

" Em, I might sampai a bit late kalau pukul 12 sebab I ada appointment dengan my mom, I mean she asked me to go to her boutique since yesterday " terang Raisya.

" Okay then, kita meet dekat Tiara Cafe by 12:45 sharp " putus Aifa pula.

" So, any theme for today ? " soal Difa lagi kerana selalunya jika mereka keluar, pasti ada tema.

" What about dark maroon ? Kita mana pernah buat theme dark maroon kan ? " cadang Raisya.

" Nice. Simple dark maroon. Okay agree " kata Aulia.

" Okay then. Bye I gotta go, nak tolong Maa and nak siap-siap " kata Aifa lalu menunjukkan flying kiss dan terus end video call itu.

Selepas berpamitan, yang lain juga membuat hal sendiri.

Rumah Tengku Aifa Syariha

" Maa, oo Maa ! " jerit Aifa sambil menuruni anak tangga ke bawah satu persatu.

" Maa where are you ? " soal Aifa lagi selepas tiada kelibat mamanya di dapur.

" Belakang rumah kot ? " kata Aifa kepada dirinya sendiri dan berlalu ke belakang rumah dengan pyjamanya tadi.

" Haa ni pun Maa.. " kata Aifa sambil memeluk lengan mamanya manja.

FreakQuin$ - Life ! {C}Where stories live. Discover now