Bab 3

216 11 2
                                    

" Aunt Marilynn ! Nice to meet you again " kata Aifa apabila pintu bilik itu dibuka dari luar dan Datin Marilynn pemilik butik ini masuk.

" Hi dear, long time no see korang semua. Dah besar dah. So, dresses for prom huh ? Tema ? " soal Datin Marilynn selepas bermesra dengan mereka semua dan duduk di sebelah Aulia.

" Black and Gold Masquerade Party " kata Difa sambil menunjukkan poster prom yang dipamerkan di website akademi.

" Nice theme though, so any suggestion ? " kata Datin Marilynn lagi.

" We have several suggestions but about accessories and heels, kita orang handle. Kami just nak mintak tolong about clutch and dresses je. " terang Aulia.

" Oh okay, I see your designs are quite interesting though. Nice work but I prefer this one " katanya lagi sambil jari telunjuk runcingnya menunjukkan ke arah dua rekaan.

" Yeah kami pun suka that one jugak. But how about clutch aunt ? " soal Raisya.

" Don't worry, come here again two weeks before prom okay ? I'll give you guys the best choices of clutch. " kata Datin Marilynn sambil tersenyum.

" Okay aunt, then kami pergi dulu. Thanks. " mata Aulia lalu menyalami tangan Datin Marilynn dan berdiri menunggu di tepi pintu keluar bilik itu.

°°°°°°°°°°°°°

" Let's eat " kata Raisya.

" J.co ? Nando's ? SR ? " soal Aifa.

" Secret Recipe " jerit Difa, Aulia dan Raisya.

" Lepas SR kita pergi J.Co and Starbucks kejap. Nak tapau untuk along and acik " kata Aulia lagi.

" Okay jom " Aifa menarik tangan Difa dan berjalan laju menuju ke kedai Secret Recipe yang terletak di tingkat 2 Mega Mall jadi mereka kena turun 1 tingkat.

°°°°°°°°°°°°°

" Mushroom soup satu, chocolate indulgence satu slice " pesan Aulia kepada pelayan perempuan yang datang mengambil order mereka itu. Pelayan itu hanya mengangguk dan berlalu.

" Girls, esok dah sekolah. Kita dah 19 though. I don't wanna start school yet ! " kata Difa tiba-tiba.

" I pun, I still dalam mood bercuti " sambung Raisya.

" I pun sama jugak but I kinda miss school lah " kata Aulia pula.

" I excited je nak pergi sekolah ni haa. Rindu " kata Aifa teruja.

" You memang lah, nama pun top student. Lia ni dalam kata tak nak pergi ke ape pun, exam no 1 jugak " Difa menjeling Aifa dan Aulia. Benci lah !

" Pinjam otak boleh Lia ? " soal Raisya sambil ketawa kecil.

" U nak ke ? Nanti I set appointment dengan doktor, buat operation pindah otak okay ? " gurau Aulia pula.

" Hahaha, haa tu order kita sampai dah " kata Aifa sambil menunjukkan ke arah seorang pelayan lelaki yang sedang menatang dulang berisi pesanan mereka semua.

" Omg how I miss SR's choc indulgence ! " kata Aulia dengan reaksi muka sedih yang berlebihan. Drama. Dia menyuapkan sepotong kecil kek itu ke dalam mulutnya. Em nikmat.

" You memang padahal last week baru makan. Makan banyak tapi tak gemuk pun. Jealous lah I dengan u ni " Raisya menampar perlahan lengan Aulia.

" Because I've got magic ! Magic ! Magic ! " nyanyi Aulia sambil ketawa. Aulia baru tengok Barbie and The Secret Door semalam, tu yang addicted semacam tu.

FreakQuin$ - Life ! {C}Where stories live. Discover now