Bab 10

143 8 10
                                    

" Raisya Amanda " jerit Aulia untuk kali ke-10.

" Ha ye ye " jawab Raisya sambil berlari anak kepada Aulia yang sedang bercekak pinggang.

" Haih u ni " rungut Aulia.

" Hehe,sorry sorry. By the way,Lia,u tak rindu Airil ke ? " soal Raisya tiba-tiba menghentikan langkah Aulia.

" Haihhh " Aulia mengeluh lalu melabuhkan punggungnya di beranda rumah kampung di situ.

" To be honest kan Icha,I do. I do miss him so much, walaupun dah setahun berlalu, I still love him. But, I don't think he loves me. He have Damia, Icha. " jelas Aulia panjang lebar dengan wajah yang semakin lama makin menunduk.

" Lia, Damia's gone. " kata Raisya. Aulia mengangkat kepalanya dengan riak muka terkejut.

" What do you mean she's gone? " soal Aulia pelik.

" She passed away one year ago Aulia " jawab Raisya lalu gilirannya pula menundukkan wajah.

" What? Innalillah but why tak ade sapa pun bagitau I ? " soal Aulia lagi geram bercampur sedih. Aku rindu Airil !

" Because Airil does not want you to know. Everyone know this. " jelas Raisya.

" Okay,Icha can you help me? " Aulia menarik tangan Raisya ke dalam genggaman tangannya.

" Yes, of course dear " jawab Raisya tersenyum manis ke arah Aulia.

" Can- can you all help me get back dengan Airil ? " soal Aulia. Pipinya bertukar merah. Malu !

" Eh, jap " Raisya mengeluarkan IPhonenya, dia invite Aulia ke dalam group AuliAiril.

AuliAiril

Difa
What the fish !

Aifa
Why you add Aulia ?

Raisya
Chill beb, she ask us to help her get back dengan Airil !

Aulia
Yes, help me girls.

Kemudian kelihatan Aifa dan Difa berlari-lari ke arah mereka dari sebuah rumah di kawasan kampung itu.

" Are you serious ?! " jerit Difa dari jauh. Aulia menutup mukanya dan buat-buat tidak kenal dengan Difa. Raisya dan Aifa pula menepuk dahi lalu menunduk 90°isyarat meminta maaf kepada orang lalu lalang.

" Ye ye Dif, saya tengah serious ni sayang sekalian " jelas Aulia apabila Difa sudah dekat dengannya.

" Then, Lia still sayang Airil ? " soal Aifa. Biasala, Aifa memang selalu lembab sikit.

" Ye " jawab Aulia perlahan. Malu lagi.

" Great ! " jerit Difa kuat. Aduh stress la dengan Difa ni.

" Mianhae mianhae " kata Aulia,Aifa dan Raisya sambil bow 90°sekali lagi.

" Okay, aku ada idea gila " kata Difa tiba-tiba selepas 30 minit mereka diam memikirkan idea.

Freakquin$ mengangkat muka serentak dan masing-masing melihat Difa dengan pandangan yang seperti berkata 'Idea pelik apa pula dia nak bagi'.

" Apa kata kita culik Airil " cadang Difa.

" Merepek ! " kata Aifa,Aulia dan Raisya serentak tidak setuju dengan idea Difa.

FreakQuin$ - Life ! {C}Where stories live. Discover now