Bab 15 [Final]

168 7 13
                                    

Keesokkan harinya, mereka saling bertukar-tukar hadiah di dalam kapal terbang menuju ke Malaysia.

Aulia memberi action figures, video game dan komik kepada Airil manakala Airil memberi makanan, detektif computer games dan juga barang make up berjenama Laneige kepada Aulia.

Aifa memberi action figures, video games dan satu set dompet serta jam berjenama Natural Park kepada Aniq. Aniq pula memberi makanan, alat tulis dan pencil case serta beberapa journal kepadanya.

Andrew membeli makanan berwarna-warni, barangan make up dan beberapa couple hoody kepada Raisya. Raisya pula hanya memberi action figures dan video games kepada Andrew.

Difa? Dia membeli action figures, barangan antik dan sekotak besar coklat-coklat kegemaran Damien. Damien pula membeli makanan, of course. Dia juga memberikan beg tangan jenama LV dan jam tangan couple jenama Casio.

Mereka semua sangat gembira untuk kembali semula ke Malaysia. Mereka tidak sabar hendak memulakan akademi.

Setibanya di Malaysia, perkara pertama yg mereka lakukan adalah... makan !

Mereka singgah di Subway sebelum pulang ke rumah masing-masing. FreakQuin$ di The Suite dan BWeird di rumah keluarga mereka.

Keesokkan harinya di Quaicy Academy,

" Hai Lia, Ifa " tegur seorang gadis bernama Hanis Delisya sebaik terlihat Aulia dan Aifa berjalan masuk ke dalam akademi.

Aulia dan Aifa hanya senyum kemudian berlalu ke kantin. Mereka duduk dan berbual di tempat biasa mereka sementara menunggu Raisya, Difa dan BWeird.

" Para pelajar diminta ke kelas masing-masing sekarang "

" Ha tu pun Difa, Raisya and semua. " tegur Aulia sambil menggalas beg Anello kepunyaannya.

Mereka berbalas senyuman lalu berjalan beramai-ramai ke kelas mereka.

FreakQuin$ ke kelas Encik Saifudin manakala BWeird ke kelas Miss Maryam.

" Okay, that's is it kelas. Saya nak assignment tu dalam masa 2 minggu. Saya nak dalam pendrive ye. Dan juga ditegaskan disini, hasil kerja sendiri. " En. Saifudin mengingatkan buat kali terakhir dan meninggalkan kelas.

" Aifaa, aku tak reti buat la assignment tu... " adu Aulia kepada Aifa yg duduk disebelahnya. Raisya dan Difa di depan mereka.

" Nanti aku ajar. " jawab Aifa pendek.

" Nanti kalau kau dah siap, nak pinjam. "

" Takde-takde. Buat sendiri, kau ingat aku x kenal kau? " kata Aifa lagi sambil menyimpan alat tulisnya.

" Ala, kedekut. Huh. " Aulia bangun dan terus berlalu ke kantin untuk makan.

" Pehal tu? " soal Difa.

" Tah. " jawab Aifa pendek.

" Weh, aku tak reti do buat benda alah Cik Din bagi tu. " kata satu suara kepada kawan-kawannya.

" Alah beb, dia kan ada " kata satu suara lain lalu matanya dilirikkan kepada FreakQuin$ dan keningnya diangkat.

Mereka tersenyum sinis dengan pelbagai idea kotor di dalam otak.

" Aku ada idea.... "

Seminggu kemudian,

" Aifa, aku nak pinjam pendrive kau boleh? Aku nak tengok macam mana nak buat. "

" No Zia. En. Din kata buat sendiri kan. " kata Aifa lalu berlalu pergi.

" Sombong kau eh. Siap kau. " Zia tersenyum sinis.

2minggu selepas assignment itu diberi,

" Eh ni macam pendrive Aifa. " kata Aulia lalu mengutip pendrive berwarna merah yg terdapat keychain kucing kecil berdekatan tong sampah di loker mereka.

Aulia berpusing secara mengejut dan tiba-tiba badannya hilang keseimbangan lalu dia hampir jatuh tapi sepasang tangan menyelamatkan dirinya.

" Eh, er, thanks Niq. " katanya malu.

" Haha welcome, hati-hati. Airil takde kat sini hahaha " usik Aniq.

BAMM

Serentak dengan bunyi pintu dihempas, mereka berpusing dan terlihat Aifa berlari pantas ke keretanya.

" Allah. "

- FarhaniSrf

Dan dengan ini, tamatlah cerita ini.
Sila baca Freakquin: Alone by mzaina1 untuk sambungannya.

Terima kasih sudi baca sampai 15 bab.

FreakQuin$ - Life ! {C}Where stories live. Discover now