" Mana pulak dia orang ni, dah cakap nak pergi J.co " rungut Aulia sambil menghentak kakinya kerana kegeraman menunggu rakan-rakannya yang lain.
Tiba-tiba iphone nya berdering...
The way you cry, the way you smile
naege eolmana keun uimiin geolkka?" Hello ? " kata Aulia.
" Hello, Lia, where are you ? " soal Aifa di talian termengah-mengah."J.co la, I told you before kan ! " herdik Aulia geram.
" Ish, okay okay see you there " Aifa sambung berlari dengan Difa meninggalkan Raisya berdua dengan Haiqal.Sementara itu...
" Kenapa Raisya dengan lelaki tu je ? Mana yang lain ? " soal Andrew geram. Tengku Raqif Andrew, lelaki yang digilai ramai di Quaicy Academy tetapi dia hanya berminat dengan Raisya. Dia juga merupakan salah seorang ahli BWeird.
" Mana la aku tau. Eh dia call siapa tu ? Aulia kot ? " kata Tengku Airil Faiq, ketua BWeird sambil terhendap-hendap di sebalik kedai Chicken Rice Shop itu. Semua pelanggan dan pekerja di situ memandang mereka dengan pandangan pelik.
" Jom jom dia gerak tu " kata Tengku Damien Afiq pula. TDA sangat menyukai Difa, dia sanggup membuat apa saja asalkan Difa selamat.
" Cepat lah, karang hilang pulak " gesa Tengku Aniq Chairil pula. Dia pula suka Aifa dalam diam, tetapi perlakuannya sangat menunjukkan yang dia sukakan Aifa.
°°°°°°°
" Hah, ingat taknak datang dah. " Aulia menjeling dua sahabatnya yang baru tiba itu sambil memeluk tubuh. Dia memilih satu tempat tersorok di dalam J.co sementara menunggu rakan-rakannya tiba.
" Sorry, Raisya- tersadung.. Uhukk, tu yang kita orang lambat tu " kata Difa tersangkut-sangkut akibat penat berlari satu mall.
" Nah " Aulia menghulurkan dua kotak J.co kepada Difa dan Aifa. Aulia tahu mereka pasti penat mencari dia jadi dia tapaukan siap-siap untuk mereka semua.
" But where's Raisya ?" soal Aulia sebelum menggigit kecil donat chocolate oreo miliknya.
" Haahlah, mana Icha ? " Aifa belek kiri, belek kanan. Tiada.
" Hello " Difa lebih cepat bertindak. Haha
" Hello " kata Raisya di talian kalut.
" You kat mana ? " soal Difa.
" Depan Charles & Keith "
" Datang J.co " arah Difa.
" Okay. Bye. "
°°°°°°°°°
" So your friends dekat mana ? " soal Haiqal kepada Raisya yang baru sahaja selesai bercakap dengan Difa.
" J.co, jom " Raisya menarik tangan Haiqal tanpa sedar.
" Err... Icha.. " Haiqal tergaru-garu kepalanya kekok. 'Asal pulak yang Raisya pegang tangan aku ? Aduh dup dap dup dap dah ni.'
" Hah ? Eh ? Err.. " Raisya terkelu, terdiam, terpana, terkedu. ' Aduh habislah kalau Andrew nampak ni ' Raisya risau kerana dia memang tahu Andrew sukakannya dan dia juga sukakan Andrew.
Gedebukk
Raisya terjatuh akibat seseorang telah melanggarnya bahu ke bahu dengan kuat dan air Starbucks nya tumpah terkena seluar putihnya.
YOU ARE READING
FreakQuin$ - Life ! {C}
RandomPertembungan di antara BWeird dan Freakquin$ di Starbucks mengundang padah apabila akhirnya Raisya bertindak melarikan diri. Aulia sebagai seorang kawan yang baik, mengikuti Raisya ke luar negara. BWeird, Difa dan Aifa juga berkejar ke sana. Apakah...