" Icha, Icha where are you ? " rungut Aulia geram sambil memandu keretanya laju ke arah rumah Raisya.
" Oh wait. " Aulia teringat yang Andrew terlihat Raisya memegang tangan Haiqal yg menyebabkan Andrew mengamuk dan Raisya lari.
Aulia memberhentikan keretanya di tepi jalan dan terus mencapai handbagnya. Aulia selongkar dan selongkar begnya untuk mencari earphone dan iphone untuk call Haiqal. Dia telah cuba call Raisya sejak di mall lagi tetapi Raisya mematikan telefonnya.
Aulia memakai earphone lalu mendail nombor Haiqal yg sememangnya dia simpan kerana Haiqal merupakan senior mereka semua di akademi. FreakQuin dan Haiqal memang rapat sejak dulu tetapi selepas Haiqal tamat belajar di akademi, dia telah melanjutkan pelajaran di luar negara jadi mereka jarang berjumpa dan BWeird tidak kenal Haiqal.
" Hello Qal, are you with Icha now ? " tanya Aulia sejurus selepas Haiqal menjawab panggilannya.
" Hello I'm not but I'm currently in her house. She's not here Far. " Haiqal mengeluh risau.
" Damn okay I'll look for her, kau pergi cari dekat her usual place, kau tau kan ? " arah Aulia lalu membuat u-turn. Kini arah tujuannya hanya satu. Airport !
" Okay roger and out " kata Haiqal lalu mematikan panggilan dan terus bergerak ke tempat biasa Raisya iaitu di Sassy Cafe.
°°°°°°
" Heh serabut ! " jerit Raisya perlahan di tepi balai berlepas di lapangan terbang Kuala Lumpur (KLIA 2).
Raisya telahpun membeli tiket penerbangan ke Korea dan baju-bajunya juga telah disiapkan dengan sangat cepat tadi. Parentsnya telah diinform dan sekiranya apa-apa tidak cukup dia akan membeli semuanya disana nanti.
Akademi? Pengetua tu kan makcik Raisya so suka hati dia lah nak buat macam mana pun. (untung lah)
Penerbangan MH66 ke Korea akan berlepas sebentar lagi. Diminta semua penumpang bersedia di balai berlepas.
(author reka je ni, tak pernah jejak airport pun)" Hah ha jom " Raisya teruja memandangkan dia ni Kpoppers, sama lah dengan Aulia.
Cakap pasal Aulia, mana Aulia ?
°°°°°°
Aulia's POV
" Aku stress betul lah, dia lari Korea pulak heih " sebab stress sangat habis stereng Mercedes Benz SUV aku ni kena hempuk, nasib kuat.
Mana aku tau Raisya lari Korea ? Raisya tu bengap, aku ni anak CEO syarikat penerbangan tu. Call je lah abah, apa susah ?
"Sekarang mari pek baju and mintak abah delaykan penerbangan " laju tangan aku mengeluarkan iPhone dan terus mendail nombor abah sekali lagi.
Sambil itu aku memecut laju ke kediamanku untuk siapkan semua barangan yang ingin dibawa ke Korea. Winter jacket is a must sebab sekarang dekat Korea tengah winter.
Selepas pack barang selama 35minit..
" Oh God, FINALLY " jeritku selepas selesai mengezip bagku yg kedua.
" Ok jom " hobi aku memang cakap sorang-sorang.
Aku menyuruh abah delaykan flight selama sejam jadi aku masih sempat call driver dan suruh dia pecut ke KLIA 2.
" JOM KE KOREA ! " jeritku kuat sejurus selepas aku tiba di KLIA 2.
Akademi ? Suruh ibu call Aunt Raisya tu la kahkah.
Aku berjalan laju ke arah satu susuk tubuh yang sangat aku kenal. Dia sedang duduk silang kaki sambil membaca novel di satu sudut di tepi balai berlepas.
" BAA " jeritku di tepi telinga orang tu, siapa lagi ? Raisya la
°°°°°
" BAA " jerit satu suara yg kedengaran familiar di tepi telinga Raisya.
' Aulia ? ' desis hati Raisya pelik.
Raisya pusing dan
Penerbangan yang ditangguhkan akan berlepas sekarang, sila ke balai berlepas.
" Jom " kata Aulia sambil menarik tangan Raisya dan sebelah tangan lagi membantunya bangun dari duduk.
Beg dan luggage semua kat tempat beg lah hakhak.
Raisya yang terkelu hanya mengikut Aulia ke balai berlepas.
Aulia telah book tiket di dalam kereta semasa bertolak ke KLIA 2 tadi.
" How ? " soal Raisya di dalam kapal terbang. Aulia duduk betul-betul di sebelah Raisya.
" My father own this flight okay " balas Aulia sambil melihat ke luar tingkap.
' Tak sabarnya nak g Korea ' jerit hati Aulia teruja.
' GOT7 !!!! ' jerit hatinya lagi.
" Icha, jom g fanmeet Got7 eh nanti? " kata Aulia kepada Raisya yang telah terkedu dengan jawapan yang diberinya tadi.
" Okay je, kau belanje " jawab Raisya tersenyum lalu menutup mata untuk tidur.
Perjalanan selama 6 jam lebih terasa pendek sebab kedua-dua Raisya dan Aulia asyik tidur.
Okaylah, ituje lah, author takde idea lah. Cukuplah ye, next chapter kita tengok reaksi yang lain pulak, jeng jeng jeng .. xD Bye ! Have a safe flight (?) ㅋㅋㅋㅋㅋ
갓세븐 !!!!! (GOT7 !!!!!)
YOU ARE READING
FreakQuin$ - Life ! {C}
RandomPertembungan di antara BWeird dan Freakquin$ di Starbucks mengundang padah apabila akhirnya Raisya bertindak melarikan diri. Aulia sebagai seorang kawan yang baik, mengikuti Raisya ke luar negara. BWeird, Difa dan Aifa juga berkejar ke sana. Apakah...