Iphone milik Aulia dan Raisya disetkan Flight mode supaya tidak mengganggu penerbangan jadi semua call dan messages yang masuk tidak dapat diangkat dan direply. Aifa dan Difa di Malaysia sudah pening dan risau.
"Ifa, you ade call ibu tak? I mean Aulia's mom " soal Difa semasa mereka berdua berada di Tiara Cafe, cafe yang mula-mula mereka berkumpul sebelum semua ini berlaku.
"Tak la Dif, I was busy trying to call them sampai I lupa about their ibu and mom " kata Aifa lalu terus mendail nombor Tengku Mairiz, ibu Aulia.
"Hello buu, Aulia ade rumah tak? " soal Aifa sopan.
"Tak lah Ifa, dia pergi Korea ikut Icha katanye. Dia tak bagitahu kamu ke? " balas KuMairiz sekaligus mendedahkan kedudukan Raisya dan Aulia.
" KOREA?! " jerit Aifa dan Difa serentak tanpa dapat ditahan lagi.
" Haah. " Tengku Mairiz terkejut dengan jeritan Aifa dan Difa.
Andrew meraup rambutnya kasar setelah Difa menamatkan panggilan dengan Tengku Mairiz sebentar tadi. 'Ha mulut kalau dah laser, memang padan la muka kau Andrew!' kutuk hati Andrew.
"Ha! Memang aku yang salah, diam lah kau! " jerit Andrew tanpa sedar mengejutkan ahli BWeird, Difa dan Aifa.
" Kau pehal Dew? " soal Aniq prihatin. Yang lain hanya mampu memandang simpati. 'Andrew mesti tengah serabut sekarang ni' fikir Aniq risau.
" Aku rasa bersalah lah Niq. " kata Andrew perlahan antara dengar dan tidak.
" Ha, salah siapa kau kan? " marah Damien. Bukan nak kutuk kawan baiknya sendiri tapi kali ini Andrew sudah melebih !
" Baru sekarang kau nak rasa bersalah? Kau malukan dia depan orang ramai kot, dia tu girl Dew, dia ada maruah dia sendiri. " sambung Difa dengan jelingan maut dihadiahkan khas untuk Andrew.
" Ha kan Dif, main serbu je. Serve you right! " kutuk Aniq pula. Hilang terus simpatinya tadi.
" How I wish korang nampak asap dan api yang tengah membuak-buak keluar dari telinga aku ni " kata Andrew lalu meletakkan kepalanya di atas meja cafe itu.
AIRIL'S POV
Aku hanya mampu melihat dan diam dengan kutukan berbakul-bakul yang dilemparkan mereka kepada Andrew. Bukan niatku ingin jadi ketua yang teruk tapi aku masih memikirkan tentang Aulia.
" Lia. "
Nobody's POV
" Lia " kata Airil tiba-tiba.
" Hah ? " soal Difa, Aifa, Damien dan Aniq.
Andrew mengangkat kepalanya dan melihat ke arah Airil ketua mereka yang diam sejak tadi. Rupa-rupanya dia tengah memikirkan tentang Aulia.
" Aulia pun ikut kan? Why not kita pergi Korea senyap-senyap and cari dia orang? " cadang Airil. Sebenarnya cadangan Airil itu agak bijak.
" Idea kau tu not bad Ril tapi akademi start esok. " bantah Aifa.
" Akademi tu kan ade banyak branch dekat luar negara, dekat Korea pun ade satu kan? " kata Airil membuatkan kesemua mereka memikir semula cadangan itu.
" Okay, kita nak pergi bila ? " soal Aniq teruja. Aifa mengetuk kepala Aniq dengan botol air plastik miliknya yang dibawa ke mana saja dia pergi.
" Asal u excited sangat? " soal Aifa
" Aaa, lama tak ke luar negara lah " balas Aniq menayangkan sengih macam kambing. Tapi kambing ni handsome lah.
" Okay okay dah dah, kita pergi esok pagi . " putus Airil sebagai ketua.
" Okay "
" Alright "
" Baik tuan "
No scars to your beautiful
Tiba-tiba iphone Aulia berdering sejurus selepas sampai di Korea. Aulia suka tukar ringtone jadi jangan tanya kenapa selalu tukar tukar.
Private number. Siapa? Seingat Aulia, dia tiada kenalan yang mempunyai private number. Disebabkan nombor tidak dikenali, Aulia tidak mengangkat panggilan tersebut.
Dalam perjalanan ke hotel, iphonenya berdering lagi, kali ini nada dering whatsapp pula yang masuk.
Masih dari nombor yang sama.
Unknown
Hai.
Tengku Aulia Fariha.
Dua mesej itu sudah cukup untuk menghantui hidupnya tapi Aulia berkeputusan untuk merahsiakan hal itu dari Raisya.
YOU ARE READING
FreakQuin$ - Life ! {C}
RandomPertembungan di antara BWeird dan Freakquin$ di Starbucks mengundang padah apabila akhirnya Raisya bertindak melarikan diri. Aulia sebagai seorang kawan yang baik, mengikuti Raisya ke luar negara. BWeird, Difa dan Aifa juga berkejar ke sana. Apakah...