Dívka, která začala milovat sníh 3/7

49 11 2
                                    

Zdál se mi krásný sen. Jak jsem běhala po zelené trávě bosá a pak jsem skočila do přilehlého rybníka. Voda byla osvěžující a .....

„Mari, ráno. Musíš jít do školy." Probudí mě mamka a roztáhne žaluzie v pokoji.

Ona si doopravdy myslí, že mě donutí, abych vylezla s postele. A k tomu mě probouzí s tím, že mám již do školy. Přiznejme si to, kdo se těší do školy?

„Venku je krásná bílá nadílka." Povídá dál mamka a zápasí s okenicí.

„Toho sněhu je tolik, že ani nemůžu otevřít okno. Případám si jak v Rusku. Ivane, Ivane podívej se na mě." Zanotovala písničku z Mrazíka. Mami, prosím, netrap moje uši.

„Hybaj ven." Zavelí a jde probudit sourozence.

S námahou výlezu a napřed zkontroluji všechny sociální sítě. Nečekané sněžení v Nové Guiney. Mráz útočí na Koreu. Zamrzlé spoje v Praze. Největší zima za třicet let.

Prostě bomba. Já nemám slov. A já v tomhle mrazu, musím odhrabávat sníh za směšný peníze. No, dovolená v Chorvatsku se nezaplatí sama.

Jako zombie výlezu s postele a hodím na sebe tlustý župan a na nohy si dám chlubaté papuče s ledními medvědy.

A pak vše probíhá jako v Zimní routine na YouTube. Namaluji se, něco si udělám se svojí hřívou a k snídani si dám müsli. Prostě obyčejné ráno.

S jedním rozdílem. Venku je po kolena sněhu a mráz, který na nás mohl poslat jediné děda Mráz z Ruska.

„Tak šup, šup. Už máme zase skluz." Popohaní nás mamka a rve nás všechny do auta.

Mamka troubí, sestra povídá o Youtuberech a Jakub, hraje na mobilu Pokémony. Bože, kam jsme to dospěly.

„Mary, zlatíčko. Měj se dobře a nezapomeň, pak jít na tu brigádu. A neboj bude to dobrý." Rozloučí se mamka a vysadí mě u školy.

Škola opět plná lidí a učitelů, kteří milují dávat v pondělí testy. Třeba jsou učitelé upíři a živí se našimi špatnými známkami.

Když mi brnkl mobil se zprávou, že Jennat dnes nepřijde, prý chytla rýma, je den úplně v háji.

„Slečna Erbertová, k tabuli." Vycení zuby učitel chemie. Učitelé jsou doopravdy nějaká mýtická stvoření.



Four Christmas kissesKde žijí příběhy. Začni objevovat