Chapter 13

1.6K 72 10
                                    

Tiga tahun kemudian..

....................................

"Jadi Aiden kau yakin ingin menyertai acara pembukaan D-call itu?" tanya Henry, Secrtary kepada Aiden Lee seorang artis yang cukup terkenal dan diminati ramai. Hasil pendapatannya sehingga kini sudah mencecah jutaan dollar, tiada artis satu pun yang dapat menandingi kehebatannya.

"ya, sudah berulang kali aku katakan bukan. Aku akan membuat kejutan di sana nanti" kata Aiden tersenyum misterius

"apa!!"

"sudahlah Henry, aku harus segera bersiap untuk temuramah sidang media nanti" katanya sambil melangkah meninggalkan Henry yang menatap tidak percaya

........................................

MC: yah..pada hari ini acara kita akan dihadiri oleh seorang tetamu special yang telah menempa nama dan dikenali di seluruh dunia. Mari mempersilakan Aiden Lee!!.

Kesemua penonton berdiri sambil bertepuk tangan ketika sosok yang ditunggu mereka menampakkan diri.

MC: wah..ini adalah moment yang sangat berharga bagi saya kerana dapat bertemu anda Aiden-shi. 

Kata Mc itu sambil mempersilakan Aiden untuk duduk.

Aiden: saya juga senang dapat menghadiri acara seperti ini yang secara tidak langsung dapat merapatkan hubungan saya dan Fans disamping itu Fans juga dapat mengenali saya dengan lebih dekat.

MC: jadi Aiden-shi, anda di kenali sebagai sosok yang misterius bagi kami, Yah..penampilan anda di atas panggung dan layar kaca anda sentiasa memakai topeng pada wajah anda.Mengapa anda menutup wajah anda dari pandangan umum? selain itu, anda juga merahsiakan hal-hal pribadi milik anda dari ketahuan kami. Apkah anda mempunyai alasan ?

Aiden: Ya, seperti yang kalian semua bisa lihat

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aiden: Ya, seperti yang kalian semua bisa lihat. Saya sentiasa memakai topeng ini pastilah mempunyai alasan tersendiri, pertama saya tidak mahu mereka untuk mengenali diri saya yang sebenarnya, biarlah saya menyimpan rahsia ini. Percayalah, apabila mereka melihat saya yang sebenarnya maka segala kilasan  saya dimasa lalu akan terkuak. dan kedua saya hanya mahu menjalani kehidupan saya dengan tenang tanpa kejaran para Fans dan menjalani kehidupan saya seperti orang biasa, hidup ini begitu singkat jadi saya hanya ingin menikmatinya sebelum terlambat.

MC: jadi anda mempunyai satu alasan pribadi dan satu alasan umum?

Aiden: ya,,bisa dikatakan seperti itu,hahahaha

MC: Jadi Aiden-shi ,menurut khabar anda seorang bijak tapi mangapa anda memilih menjadi seorang penyanyi sedangkan anda bisa mencari kerjaya yang lebih hebat daripada menjadi seorang penyanyi?

Aiden: pada mulanya saya juga tidak menyangka saya mempunyai bakat untuk menyanyi, Saya sebenarnya memilih kerjaya sebagai seorang selebriti untuk mereka, orang yang saya sayangi. apabila kita menjadi seorang selebriti ke semua kehidupan kita pasti akan diketahui umum. Jadi walau saya tidak lagi berada dihadapan mereka, saya ingin mereka tahu saya sentiasa berkeadaan baik dan sehat

  Sorry, little Brother. Where stories live. Discover now