Chapter 2

57 10 3
                                    

Fauzi memandang ketiga-tiga kawannya,

"No,aku taknak ingatan aku balik," Harun memulakan perbualan.

"Me too," Nafiz.

"Ok,korang ada pilihan yang sama dengan aku,"

Namun Previnesh hanya berdiam diri...

Tiba-tiba,Athirah dan menghampiri Fauzi dari belakang,"Hey,kau okay?"katanya dengan nada perlahan.

Fauzi cuba mengabaikannya tetapi dia tidaklah sekejam itu walaupun Athirah sudah mengkhianati kepercayaannya.

"Aku dah cuba,berminggu-minggu aku dah cuba nak cakap dengan kau,but they cut me off,"masih rendah nada suara Athirah.

Fauzi terus memandang Nafiz dan Harun di hadapannya.Kata-kata Athirah menbuatkan Fauzi terasa geram sedikit.Dia tidak tahu apa sebabnya.

" Awww,so sawit..."Nafiz

"True love indeed," akhirnya Previnesh bersuara.

Fauzi langsung tidak kisah dengan kata mereka berdua.Kerana itu semua tidak penting lagi.Apa-apa pon hubungannya dengan Athirah sebelum dia hilang ingatan adalah tidak penting lagi,tiada makna lagi baginya.Dia hanya boleh mempercayai Nafiz dan Harun sahaja.

"Duduklah..." Fauzi akhirnya mengalah dengan egonya.Athirah mengambil tempat di sebelah Fauzi.

"There's no way we do this,no way," Fauzi.

"Amin...if aku percaya diorang tu pon...kenapa aku nak kene ingat balik?Look apa diorang buat dekat Haziq and Jia Yu." Nafiz menyokong.

"Kita kene keluar dari sini cepat,tapi sebelum tu aku nak pecahkan kepala beberapa orang." Harun.

Fauzi tahu itu kali pertama Harun mengeluarkan kata-kata ganas dari mulutnya.Agaknya apa yang dia jalani untuk ujian ketiga.

"Yea,but not so fast,kita kene carik peluang terbaik," sekali lagi Fauzi merasakan semangatnya membara.

Athirah hanya mendengar perbualan mereka.

Tiba-tiba Faris masuk semula ke dalam dewan itu."ok,jom semua,iktu aku pergi bilik surgery."Faris.

Mereka semua bangun lalu keluar dari dewan itu.Mereka telah dibawa ke sebuah bilik yang disinari lampu UV.Faris berjalan ke arah sebuah mesin yang kelihatan seperti obor-obor."Ok,jadi nilah mesin yang kita akan guna untuk kembalikan ingatan korang,jangan risau,proses ni tak lah sakit macam yang korang sangka..."

"So kau nak cakap benda ni sakit lah ye?Aku tak suka bunyinya." Previnesh mencelah.

"Memanglaa,korang akan rasa sikit tak selesa,nama pon pembedahan," Faris."Kitorang just akan alihkan device kecil."

Semua orang hanya mengabaikan kata-kata Faris.Hampir semua bersetuju untuk mengambil memori mereka semula.

"But,there something..." Faris

"What?" Husna membalas.

"Theres few of you guys are not immune,and aku kene bagitau orangnya,but korang kene get ready untuk terima kenyataan ni,maybe ianya menyakitkan."

"Bagitau jelah,lepas semua benda yang kitorang lalui takkan lah benda kecik ni boleh buat kitorang kecewa..." Yasmin.

"Yea,just tell us," Harun.

Faris membuka fail di tangannya untuk mengeluarkan sehelai kertas.Mereka semua kelihatan langsung tidak risau.

"Harun...Chan..." Kata-kata Faris diikuti dengan nama pemuda lain.

Fauzi,Nafiz dan Previnesh melihat Harun yang kelihatan tenang sambil bersandar di dinding walaupun dia sudah tahu dia bukan immune.

"Harun..." Fauzi.

"What?Ah relax..." Harun cuba menyembunyikan kesedihan di dalam dirinya kerana dia tidak mahu sesiapa turut bersedih.Dia menggaru hidungnya walapun tidak gatal,"let bygones be bygones right?"

"Hmm,yea...we won't cry for ya though," Fauzi memahami kehendak Harun.

"Ok separuh daripada korang akan dibawa ke bilik sebelah,jom ikut aku," Faris meninggalkan separuh remaja di bilik pertama itu.

Fauzi dan kawan-kawannya berhenti di sebuah bilik.Mereka ternampak mesin yang sama seperti di bilik sebelah.Semua orang beratur ke dalam kecuali Nafiz,Fauzi dan Harun.

"Fauzi,kau really tak nak ingatan kau?" Athirah.

"Aku tak percaya diorang tu,never..." Fauzi.

Tiba-tiba Mai berlari dari dalam bilik pembedahan itu ke arah Fauzi.Dia sedang memakai baju doktor."Fauzy,you can only trust me and Anis Bat only,no one else in wicked,"katanya ringkas.

"Mai!" Faris memanggil Mai untuk masuk semula.Mai pon berlari ke dalam.

"What the hell,she's doing here..." Athirah kelihatan marah.

"Biarlah dia...sekurang-kurangnya aku percaya dia..." Fauzi menyindir Athirah kemudian berlalu pergi.

"Previn?Kau nak?" Nafiz.

"Please...let me make my own choice." Previnesh terus beratur.

"Mr,Fauzi and friends?" Faris menghampiri mereka.

"No thanks,kitorang tak nak," Harun.

"Oh okay,"

Faris mengeluarkan waljie talkienya."Guards,"bisiknya.Tiba-tiba,tiga orang lelaki dan seorang wanita berpakaian serba lengkap memegang launcher datang menghampiri mereka.Mereka telah mengheret Fauzi,Harun dan Nafiz."Hey!Apa ni!"Harun.

"Sorry,korang still diperlukan," Faris tersenyum jahat.

"Dia tipu kita lagi!!" Nafiz.

Mereka telah dikurung di dalan sebuah bilik yang mempunyai tiga katil.Sana seperti bilik mereka ketika pertama sekali berada di bangunan wicked.Pintu telah dikunci.

"Ah shit..." Nafiz.

"Hahaha,aku Faris diorang hantar guard banyak-banyak sebab dia takut kita kot,maybe apa yang kita buat kat scorch dah buat dia kenal sape kita," Fauzi tertawa kecil.

"Yea,maybe.Tapi esok kita kene keluar dari sini and bawak yang lain sekali." Harun.

"Yea,tapi aku malaz nak pikir macam mana...aku penat...maybe ada caranya esok." Fauzi.

"Jom la tido...."Nafiz.





Run Away 3Where stories live. Discover now