Chapter 9

51 6 10
                                    

Pagi yang dipancari mentari pagi itu tetap suram kerana tiada Harun di sisi.Pastinya kejadian semalam membuatkan Fauzi hilang semangat untuk meneruskan perjuangannya.Namun,dia perlu meneruskannya kerana Wicked telah mencuri hampir segalanya daripada Fauzi.

Fauzi berjalan menghampiri kokpit untuk bertemu dengan Amin.Sebelum dia sempat membuka pintu kokpit,Amin dan Mai melangkah keluar.

"Ouh,kau dah bangun Fauzi?" Mai melihat Fauzi yang kelihatan agak penat.

"Boleh tidur semalam?" Amin melihat Fauzi dari atas ke bawah.

"Hmmm,boleh ...cuma.."

Nafiz tiba-tiba memegang bahu Fauzi dari belakang,"Takpe...aku paham...".Wajahnya kelihatan lebih penat dari Fauzi.Air mukanya tawar.Mungkin dia tidak boleh tidur kerana memikirkan Harun.

"Its okay folks.Nanti lama-lama ok lah tu," Amin cuba menenangkan Nafiz dan Fauzi.

"So harini kita kena carik right arm,Aku dapat berita right arm ada dekat bandar ni." Mai.

"What?So Isha and Joe wicked tak tangkap?" Nafiz membulatkan matanya.

"Yea,masatu diorang dempat larikan diri.And ada beberapa tentera diorang terselamat."Amin memotong penjelasan Mai.

"Huh,good thing to hear." Fauzi.

Selepas mereka bersarapan,Amin membuka pintu pesawat itu untuk keluar.Kelihatan dua orang wanota sedang mengacukan autoshotgun ke arah mereka berempat.Fauzi teringat akan kejadian di kaki gunung dahulu,Isharani dan Husna mengacukan sniper ke mukanya dan Amin.

"Woi korang semua!Keluar sekarang!" Salah seorang daripada perempuan itu menjerit.Rambutnya perang dan ikal.Hidung dan mulut mereka ditutup dengan kain.

Secara automatik tangan mereka berempat naik ke atas.Mereka telah dibawa ke dalam sebuah van yang dipandu ke sebuah bangunan.Sepanjang perjalanan itu,tiada seorang pon manusia kelihatan di luar.Beberapa minit kemudian,mereka tiba di sebuah bangunan yang berdindingkan batu bata merah.mereka telah ditolak masuk ke dalam lalu pintu garaj bangunan itu tertutup.Mata Shotgun itu masih tertumpu ke arah mereka berempat.Fauzi menoleh ke belakang,mengendahkan perempuan yang menculik mereka.Dia ternampak sekelompok remaja sedang memandang mereka.Hati Fauzi merasakan mereka ialah Immune yang berjaya melepaskan diri dari wicked.

"Hey!" Athirah dan Yasmin sedang berusaha berjalan di celah-celah remaja itu untuk bertemu dengan Fauzi.

Fauzi tidak tahu apa yang dia perlu lakukan.Dia keliru dengan perasaannya terhadap Athirah,sama ada rindu ataupun marah.Tetapi,dia sedar yang kemarahan tidak lagi bermakna.

"Hey Fauzi!" Riak wajah Athirah yang teruja kini bertukar kelat apabila dia ternampak Mai sedang berdiri di sebelah Fauzi."Ouh...and hai Mai...."

"Tirah...asal kau tinggalkan kitorang?" Tanya Fauzi dengan perlahan.

"Wh?Apa kau cakap ni?Kau yang tinggalkan kitorang." Yasmin menyampuk.

"Yea...kitorang carik korang tapi korang takde..." Athirah.

"Huh...nevermind...Mana Previnesh?"Fauzi.

" Dia...dia tak berjaya keluar...dia still ada kat sana..."Athirah.

"Husna pon sama," Yasmin.

"Takpelah...Nanti kita dapatkan diorang balik..." Mai melangkah ke hadapan sambil mengabaikan jelingan Athirah terhadapnya.

"Ok,ok tapi kita kene keluar dari sini dulu," Fauzi berbisik kepada mereka berempat.

Mereka mengambil tempat duduk masing-masing.Tiba-tiba seorang perempuan yang menutup mulut dan hidungnya menghampiri mereka.Dia menghulurkan roti kepada Fauzi.Fauzi melakukan pergerakan pantas.Dia memegang pergelangan tangan perempuan itu lalu memutarkannya hingga berbunyi sedikit.Perempuan itu mengeluarkan pistol dari poketnya tetapi telah ditepis oleh Nafiz hingga ia tercampak ke lantai.Fauzi berdiri lalu berpusing ke belakang perempuan itu sejurus mengenggam leher perempuan itu menggunakan lengannya.Nafiz memberikan pistol tadi kepada Fauzi lalu ia diacukan ke kepala wanita itu.

"Kalau kau taknak mati,baik kau bagitau, wicked nak buat apa dengan kitorang." Fauzi mendesak.

"Ak...ak.....aku tak tahu.." Perempuan itu merintih kesakitan.

Semua remaja lain memandang Fauzi tanpa melakukan apa-apa.Begitu juga dengan kawan perempuan itu,kerana mereka tidak mahu Fauzi menekan picu pistol itu.

"TELL ME!" Fauzi menguatkan genggamannya.

"Ak..aku tak tau apa apa pasal wicked....we worked for right arm..."

Tiba-tiba seorang wanita berambut ikal memasuki bangunan itu,Isharani...

"Hey...sorry guyz aku..." Dia ternampak kelakuan Fauzi."Hey!Fauzi!Apa ni!"

Fauzi terus melepaskan perempuan itu.

"Wh?Isha?Ap-apa kau buat kat sini?!" Fauzi menoleh memandang Isharani.

Semua orang terkejut melihat gelagat mereka berdua.

"Huh...sebelum kau tanya..biar aku explain...Joe arahkan kitorang untuk culik semua immune,coz kitorang ada plan untuk tumpaskan Wicked.Tapi plan tu takkan jadi kalau takde immune lain." Isharani.

"Than wht mesri culik?" Fauzi.

"Oh...so sorry bout that...tapi sekarang kita kene tunggu van lain datang baru boleh bawak semua pergi right arm." Isharani.

"Oh...tapi ...aku nak jumpa Joe..." Fauzi.

"Yea sure...aku boleh bawak...dia pon memang nak jumpa kau sangat."

"Mai,kau ikut aku tau," Fauzi memandang Mai.

"But,aku nak teman kau ji," Nafiz membangkang.

"Tak,piz...kau kene stay...tolong jaga diorang ni," Fauzi.

"But...ah...ok...tapi pastikan kita jumpa balik,Ok?"

Fauzi tersenyum memandang sahabatnya itu,"Sure dude,For sure,Come here you..."Fauzi terus memeluk Nafiz dengan erat.Kemudian,dia kembali fokus kepada Isharani dan Mai.

"Ok,kat luar sana ada banyak crank yang terlepas dari Crank Palace,Aku pon tak tau macam mana boleh terlepas..." Isharano

Fauzi memandang Amin seketika,namun Amin hanya tersenyum.

"So,ada dua pilihan,nak jalan kaki ke nak naik van.Kalau jalan kaki,kita tak mudah dikesan tapi lambat sampai.Kalau naik van,crank tu akn nmpk kita,tapi kita cepat sampai."

"Van for sure..." Mai terus membuat keputusan tanpa respon Fauzi.

"Ouu,ok,jom," Isharani terus melihat kawasan luar yang semakin ditelan kegelapan malam.Isharani menunding ke arah sebuah van yang berada di bawah sinaran jingga lampu jalan,"ok,kita kene terus naik van tu lepas aku bukak pintu ni,"

Fauzi dan Mai hanya mengangguk.Athirah tiba-tiba menghampiri Fauzi lalu bertanya,"Fauzi,Harun mane?"

Fauzi mengabaikan soalan itu di dalam kekecewaan.Dia terus berjalan keluar mengekori Mai dan Isharani.

Hey guyz...hari ni befday aku😏😎

Run Away 3Where stories live. Discover now