Lelakinitu telah ditiarapkan ke atas lantai lalu belakang badannya dipijak.Mai,Nafiz dan Amin hanya melihat dari luar kedai manakala Fauzi sedang duduk di kerusi.
Beberapa minit kemudian,beberapa orang memakai suit hazmath masuk ke dalam kedai.Mereka memberikan suntikan kepada lelaki yang tidak bermaya itu.
"Fauzi!Apa kau buat?Jomlah!" Mai menjengukkan kepalanya ke dalam melalui pintu kedai itu.
"Jap..." Fauzi terus melihat perbuatan mereka.
Kemudian,lelaki itu dibawa keluar dari kedai tersebut.Fauzi menghampiri polis tadi lalu berkata,"hey,kenapa tadi tu?"
"Ouh...dia crank,dia nak kene hantar ke Crank Palace...oh...wait...asal kau tak lari?"
"Emm..aku.."
"...Kau immune?!" Polis itu membesaekan matanya lalu menendang perut Fauzi hingga dia melutut ke lantai.Dia mengeluarkan alat pengesan tadi lali meletakkannya pada tengkuk Fauzi."hah,betol kau ni immune.Berhargaa ..."
Polis itu memandang keluar tingkap,"Hey,korang pon immume ?!"
Amin dan lain lain terus berlari menjauhinya.Dia mengacukan M-16 ke dahi Fauzi."Well,aku rasa aku dapat kau je..."Dia menarik Fauzi ke atas lalu menolaknya ke luar kedai.
"Kau nak bawak aku pergi mane ni?"
"Kat lorong belakang sana ada kawan aku,aku nak jual kau pada Wicked...mesti kayeee."
"Wh-Noo!"
"Diam!Jalan!"
Fauzi dibawa ke lorong di antara dua motel sambil diacukan M-16 kepadanya.Dia berjalan sepanjang lorong lalu ternampak sebuah kereta di hujung lorong di hadapannya.
Mata Fauzi bertukar tumpuan kepada poster yang tertampal di dinding bangunan di sebelah kanannya.Postor yang berlatarbelakangkan warna kuning itu memaparkan gamba Doktor Anis Bat dengan caption,"Fine The Cure,is my job.Please report everything about suspicious individual."
"Dah puas baca?" Polis itu terus menolak Fauzi ke hadapan dengan lebih pantas.Fauzi menoleh ke belakang dan atas,ke mana sahaja yang di boleh toleh dengan harapan Nafiz dan lain-lain membuat rancangan untuk membantunya.Dia menyesal kerana tidak mendengar cakap Mai.
"Hey,dude,asal kau nak jual aku kat Wicked?"Fauzi memerlahankan langkahnya.
" As I said,berharga,Wicked perlukan banyak immune macam kau,so aku nak buat pertukaran...IMMUNE AND MONEY..."dia tertawa jahat.
Sebaik sahaja mereka keluar dari lorong itu,kelihatan sebuah kenderaan polis elektronik yang mempunyai kipas dan skrin kaca di hadapannya.Ia juga dilengkapi dengan senjata api yang agak canggih.Fauzi merenung jentera yang bertanda D.S.D selama beberapa saat.
"What?Jangan risau,benda tu takkan tolong kau,its on my side,sekarang kau masuk!"
Fauzi ditolak ke dalam kereta itu sebaik sahaja pintunya dibuka.Polis tadi menutup pintu,tiba-tiba...
Pow!
Tubuhnya dibasahi darah akibat peluru yang tertusuk di dadanya.Fauzi terkejut apabila melihat lelaki itu melalui tingkat.Dia jatuh terlentang.Mukanya pucat lesi.
"Dah selamat!Get out from that car now!" Suara itu bergema dari jentera tadi.Fauzi membuka pintu lali keluar melihat jentera itu.Kelihatan muka Faris terpapar di skrin itu.
"Hello,Fauzi...glad I save you from that guy..."
"Eleh..kau jugak yang kene bagi diorang duit nanti..."Fauzi berbisik.
"Well,aku datang ni nak bagitau pasal kawan kau,Harun."
Fauzi mula memberikan perhatian kepada Faris.
"I'm afraid...dia punya flare merebak lebih cepat dari yang disangka.In that case,kau kene datang sini,kitorang dah jumpa penawar tu,tapi ianya takkan lengkap kalau kau takde kat sini,pilihan di tangan kau..."
Fauzi kurang percaya dengan kata-katanya.Namun,dia betul-betul risau dengan keadaan Harun sekarang.Agaknya apa yang dia sedang buat di dalam pesawat itu...
"FAUZI!" suara Nafiz datang dari belakang.
Fauzi menoleh lalu ternampak Nafiz,Mai dan Amin sedang berlari ke arahnya.
"Kau ok?" Mai.
Nafiz memandang lelaki yang terbaring di atas lantai lalu berkata,"Wow!Kau buat ni?"
"Nope..."
"What happen?" Amin.
"Tadi...aku jumpa Faris.."
"Den apa dia cakap?" Nafiz menumpukan perhatian kepada Fauzi.
"Dia cakap..aku kene pergi sana balik..untuk siapkan penawar flare tu..."
"N?" Nafiz.
"Not in a milion year.But,sekarang kita kene tengok Harun.Aku tak sedap hati laa tinggalkan dia lama-lama..." Fauzi.
"Yea..aku lupa pasal dia." Mai.
"Tapi,kita tak dibenarkan keluar dari tembok besi ni coz sekarang dah lewat petang...kita takkan sempat kalau jalan kaki." Amin.
Mai mengambil kunci kereta di tangan mayat di sebelahnya lalu mencampakkannya kepada Amin,"Drive..."
Mereka bergegas ke dalam kereta lalu Amin memecut laju ke airport Denver.
Sebaik sahaja berada di hadapan pesawat,"Well,aku tak sabar nak jumpa dia..."Nafiz terus masuk ke dalam.
"Hmm,kenapa tak berkunci," Amin.Kata-katanya tidak didengari sesiapa.
Fauzi mengekori Nafiz masuk ke dalam diikuti dengan Mai kemudian Amin.
"Weird,asal tak bukak lampu ni," Nafiz membuka suis lampu kapal terbang yang suram itu.
"Harun!Ooo..Harun!" Nafiz berlari masuk ke dapur kemudian kokpit dan seluruh kapal terbang itu dia mencari Harun.
"Fauzi...tengok ni," Mai mengambil sekeping kad yang dia jumpa di atas meja.Mukanya gelisah tiba-tiba.
"What?" Fauzi merampas kad itu.Mai terduduk di kerusi sambil merenung lantai.
"Piz!Piz!" Jerit Fauzi.Nafiz pon menghampirinya.
"Asal? Korang jumpa Harun?"
Dengan nada perlahan Fauzi membacakan mesej yang tercoret di kad itu,"They took me to somewhere right for crank...sebelum aku pergi diorang suro aku tulis ucapan selamat tinggal..Korang suma memang baik...please jangan carik aku...Bai..."
YOU ARE READING
Run Away 3
Ficção CientíficaInilah penamatnya. Wicked telah mengambil segala-galanya daripada Fauzi.Hidupnya, kenanganya, dan kini Wicked mengambil sahabatnya pula.Semuanya hampir tamat selepas satu ujian terakhir. Adakah akan ada yang terus hidup? Wicked tidak tahu Fauzi inga...