Fauzi membuka pintu van itu dengan segera.Dia turun dari kenderaan putih itu lalu berjalan ke arah Harun.Dia langsung tidak kisah tentang penyakit Harun.Apa yang dia fikirkan hanyalah ingin berjumpa dengan Harun dan membawanya pulang.Perasaan sebak mula menyelubungi dirinya.
Harun tidak lagi serupa seperti dahulu.Dia kelihatan sangat teruk.Bajunya compang-camping.Ada percikan darah di muka dan pakaiannya.Urat hitam juga jelas terpampang sepanjang lehernya namun matanya masih seperti biasa.Itu yang membuatkan Fauzi berani menghampirinya.Sedikit pon rasa takut tidak ada di dalam hati Fauzi.
Semakin dekat Fauzi berjalan menghampiri Harun.
"H- Hey...Run...kau...kau ingat aku tak? Its me,Fauzi...your friend" Fauzi memberhentikan langkahnya kira-kira 10 kaki dari tempat berdiri.
"Yea...kau jumpa aku kat Crank Palace dua hari lepas..."
Suara Harun yang biasa itu membuatkan Fauzi berasa lega kerana kawannya masih tidak menjadi crank.
"Run...jom...ikut aku...kita balik...jom,"
"No...I'm one of them now"
"But,you looks fine now,come on,"
"It comes and goes,aku tak boleh jadi crank sepenuhnya dalam masa beberapa hari je.Why kau datang sini...aku ingatkan aku suruh kau jangan carik aku.What? Do you expect bloody hug from me?!" Mata Harun membesar serta-merta.
"Fauzi!! Ke tepi!Kalau dia dekat dengan kau,aku tembak dia!" Isharani menjerit dari van yang berada jauh di belakang Fauzi.
"No!no! Don't shoot! Its just me and him!" Kata Fauzi tanpa menoleh ke belakang.
Fauzi kembali fokus kepada Harun."Come on,please..."rayuan Fauzi bertukar hiba.Dia tidak sanggup kehilangan sesiapa lagi.Cukuplah dengan pemergian Hazim di Maze dahulu.
"Ni semua salah kau..." Harun
"Wh?" Fauzi melangkah sedikit ke belakang.
"THIS IS ALL YOUR FAULT!!!" Nada suara Harun kini bertukar serta merta.Harun menunjukkan parut di pipinya lalu berkata,"Pernah tak aku bagitau kau macam mana aku dapat parut ni! I guess never! I hate my day in the maze!So aku try bunuh diri! Tapi Haziq selamatkan aku! And aku paling benci kau!"
Fauzi hanya tergamam melihat Harun yang kelihatan sangat agresif dan ganas.
"Hazim mati pon sebab kau! you don't even know how to protect you friends! Kau dengan Athirah yang buat aku jadi macam ni!Arrrrgh! I fucking hate you!!"
Fauzi tahu Harun tidak memaksudkan semua kata-katanya."Run,I know you can hear me in there,please come-"
"Kau abaikan nota aku!"
Fauzi teringat tentang nota yang Harun berikan padanya di wicked dulu.
"Selama ni aku ikut apa kau suruh tapi aku mintak kau satu benda je,ITU PON KAU TAK BOLEH BUAT! You selfish little jerk!" Tidak semena-mena,Harun menerkam Fauzi.
"Fauzi!I'm going to shoot him!" Isharani bersuara sekali lagi.
"No!" Fauzi terus menghalangnya.
Harun menerkam Fauzi sama seperti yang Jia Yu lakukan di maze dahulu."I'll rip your eyes out!"
Fauzi mula berasa takut apabila cecair merah dari dalam mulut Harun terpercik ke mukanya.
"I hate you! Hate You!" Harun.
Fauzi cuba menyelok poketnya untuk mengeluarkan sepucuk pistol.Setelah dia berjaya menggenggam pistol itu,Harun segera menarik tangan Fauzi lalu meletakkan pistol itu di kepalanya sendiri.Dia mencengkam pergelangan tangan Fauzi dengan kuat.Dia memaksa Fauzi untuk melakukannya.
"Run,please stop!I can't...Bagi aku satu peluang lagi...We can fix this!" Fauzi.
Nada Harun kembali tenang."Please Fauzi...please...If you ever been my friend...please..jangan biarkan aku jadi crank...put me out of this misery."
Fauzi tidak mampu melepaskan pistol itu kerana genggaman tangan Harun sangat kuat.
"Kill me or I'll kill you!Do it!" Harun kembali mengganas.Dia mula menangis teresak-esak.
Air mata Fauzi mengalir perlahan.Mukanya berkerut apabila mendengar kata-kata Harun.Sedikit pon dia tidak kecewa demgan kata-katanya.
Fauzi menaruh tenaga dengan Harun.Untuk beberapa ketika,Fauzi terkenangkan tentang Harun yang sentiasa ada dengannya di maze dahulu.Orang yang melindunginya dari Jia Yu,orang yang memberikannya denda tidur satu malam di dalam pit.Dan yang paling penting,dialah yang selalu mengambil berat dan memberikan semangat kepadanya tatkala dia mula berputus asa.What a good friend.Kata-kata Harun masih terngiang di telinga Fauzi...
Apa yang penting sekarang ialah,siapa kita,and apa yang kita buat,sekarang...
This is not the end,aku takkan benarkan kau putus asa...
If there's any way to stop them,trust me I'll be up there standing next to you...
Pergelangan tangan Fauzi sakit dek genggaman Harun.Dia tidak lagi berdaya untuk melawan.
Dalam keadaan mata terpejam...
POW!
Fauzi menarik picu itu.Beberapa saat dia memeluk tubuh longlai di atasnya,"Noo!!!Nooo!!!"Fauzi meraung.Dia hanya nampak langit biru terbentang.
Fauzi menolak tubuh Harun ke tepi.Fauzi terus berlari ke arah van tanpa menoleh ke belakang.Dia tidak sanggup melihat Harun lagi.Dia mengesat air matanya yang berjuraian.Isharani meneruskan pemanduannya ke airport.Fauzi hanya duduk di kerusi sambil memejamkan mata.Dia membiarkan air matanya mengalir.Fauzi tidak sangka yang dia membunuh kawan baiknya sendiri.
Setibanya di aiport,Isharani dan Fauzi turun dari van lalu berlari ke sebuah kapal terbang.Kelihatan seorang perempuan sedang menunggu di dalam.Mungkin itu Prof Tisha.Fauzi mengambil tempat duduknya di satu sudut.Dia kembali bersandar dan memejamkan mata.
Kedengaran bunyi tapak kaki sedang menuju ke arahnya.Diikuti dengan suara Isharani,"Nanti dulu...He needs rest.Dia baru kehilangan someone...someone yang penting."Isharani berbisik namun masih boleh didengari oleh Fauzi.
#saddest part ever😭😭😭
YOU ARE READING
Run Away 3
Science FictionInilah penamatnya. Wicked telah mengambil segala-galanya daripada Fauzi.Hidupnya, kenanganya, dan kini Wicked mengambil sahabatnya pula.Semuanya hampir tamat selepas satu ujian terakhir. Adakah akan ada yang terus hidup? Wicked tidak tahu Fauzi inga...