Fauzi mencapai kayu di kakinya lalu membaling ke arah Mai.Amin menangkap kayu itu lalu mencampakkannya ke tepi.
Kemudian dia berlari ke arah Fauzi lalu mencengkam lehernya.Fauzi mengetap giginya sambil menahan cengkaman itu.Siku Fauzi singgah ke perut Amin hingga dia dilepaskan.Beberapa tumbukan Fauzi menuju ke muka Amin dengan pantas tetapi satu pon tidak mengenai sasaran."Ahaa,tak kena." Amin menendang Fauzi hingga dia terlentang ke atas lantai.Dia cuba bangun semula tetapi dadanya telah ditahan oleh Nafiz.Nafiz menekan dada Fauzi menggunakan dadanya sambil menahan dahi Fauzi menggunakan tangan.Mai terus memegang kaki Fauzi sekuat yang mampu.
"Ergh!Apa kita nak buat ni!" Mai.
Tangan Fauzi yang tidak ditahan singgah ke muka Nafiz.
"Aduh!" Hidung Nafiz berdarah.Satu lagi tumbukan tepat ke mata Nafiz membuatkan dia terduduk ke belakang.
"I can't hold it!" Cengkaman Mai terbuka.Lutut Fauzi dihayun padu ke pipi Mai.
"Awww!" Jeritan wanitanya jelas kedengaran,bergema di satu rumah itu.
Sebaik sahaj Fauzi bebas dari cengkaman,dia bingkas bangun lalu menendang Mai ke arah Nafiz.Mai tercampak dan Nafiz tercampak ke dinding.
Amin sekali lagi menendang Fauzi dari belakang tetapi Fauzi tidak terjatuh.Isteri Prof Zayn yang baru keluar dari dapur terkejut melihat mereka berempat.Fauzi mencapai dulang yang berisi cawan dan jag ke arah Amin.Dulang itu ditepis dengan selamba.Pada masa yang sama,Fauzi berlari ke arah Amin sejurus menendang dada Amin menggunakan dua belah kakinya.Dia bagaikan ahli gusti yang sedang rakus menyerang.Amin juga terhentak pada dinding.
"Arrgh!" Amin mengerang kesakitan.
"Must kill...Zayn..." kepala Fauzi menggigil ke kanan beberapa kali."Guyz...he....lp.....arrrrrrrgh!"
Nafiz bangun lalu menghampiri Fauzi.Tangannya dilekatkan pada abdomen kerana sakit ditumbuk Fauzi."Fauzi,kau kena lawan!"Nafiz.
Fauzi berasa amat kecewa dan pasrah kerana dia tidak mampu mengawal mindanya sendiri.
Nafiz berjalan ke arah Fauzi,"You must fight it..."
Fauzi mencapai pistol yang terjatuh dari poket Amin di atas lantai.Dia bingkas mengacukannya ke arah Nafiz.Nafiz berundur ke belakang sambil mengangkat tangannya ke hadaopan."No,no,no,kau nak bunuh aku?"Nafiz ketakutan."Takkanlah kau nak bunuh aku macam Stef bunuh Hazim.I'm your friend."
Tangan Fauzi menggigil ketika memegang pistol itu.Dia berusaha untuk melepaskannya tetapi uratnya menegang.Tangannya sakit yang amat.Mai menghayunkan kakinya,menbuatkan Fauzi jatuh lau pipinya mencium lantai.
"Quick!Grab him!" Amin terus melompat ke atas dada Fauzi.Mai memegang kainya manakala Nafiz memegang tangannya.Fauzi tidak mampu untuk berbuat apa-apa.Prof Zayn yang baru keluar dari makmalnya terus menusukkan ubat tidur kepada Fauzi.
Segelanya bertukar gelap.Apa yang Fauzi sempat lihat ialah dia dibawa masuk ke dalam makmal yang disinari lampu UV.Akhirnya dia memejamkan mata.
Pagi pon menjelma...
Mata Fauzi terbuka sedikit demi sedikit.Dia menoleh ke kanan dan ternampak Nafiz sedang tidur mendagu di katil Fauzi.Fauzi menggoncangkan bahu Nafiz untuk mengejutnya.
"Piz,piz,bangun,"
"Uh,ha? Oh...kau dah bangun..." Nafiz menggosok matanya.
"Apa jadi ?"Fauzi cuba bangkit dari baringnya tetapi matanya sakit lalu dia baring semula.
" Dah selamat,kita berdua selamat,wicked tak boleh kawal kita lagi.Oh and...pasal mata tu takpe...nanti bape jam lagi ilang laa sakitnya."Nafiz terus bersandar pada kerusi.
Fauzi melihat hidung Nafiz yang bengkak sedikit lalu bertanya,"Asal idung tu?"
"Heh...kau yang buat.." katanya acuh tak acuh.
Fauzi berasa amat menyesal kerana telah mencederakan Nafiz dan lain-lain,"sorry..."
"Alaa takpe,lagipon kau bukan sengaja pon kan,dah-dah,kita kene rehat dulu,nanti baru gerak.
Tengah Hari menjelma...
Mereka berempat pergi ke kafeteria untuk mendapatkan makanan.Mereka duduk di meja berhampiran dengan pintu dan cermin kaca kafe itu.Terdapat seorang lelaki yang sedang duduk berseorangan di hujung kafe itu sambil termenung tanpa mengusik makanan di sebelahnya.
Tiba-tiba,ada seorang lelaki memakai baju merah yang bertulis Denver Security Department di belakangnya.Mungkin itu merupakan polis di bandar ini.Lelaki itu menghampiri lelaki yang duduk di hujung itu.Dia mengeluarkan satu alat pengesan untuk menjalan kan pemeriksaan terhadap lelaki itu.Tiba-tiba," HE'S A CRANK!" jerit polis itu.
Semua orang lari bertempiaran keluar dari kedai kecuali Fauzi...
YOU ARE READING
Run Away 3
Science FictionInilah penamatnya. Wicked telah mengambil segala-galanya daripada Fauzi.Hidupnya, kenanganya, dan kini Wicked mengambil sahabatnya pula.Semuanya hampir tamat selepas satu ujian terakhir. Adakah akan ada yang terus hidup? Wicked tidak tahu Fauzi inga...