Chapter 3

52 9 1
                                    

Pagi itu...

Tok!
Tok!

Seorang lelaki berpakaian serba hitam melangkah masuk ke dalam.Dia menberikan makanan kepada Fauzi dan lain-lain.

"Hey,kids,ni haaa makanan kau," dulang makanan itu dilempar ke hadapan mereka hingga semuanya bertaburan.Nafiz terbangun lalu melihat lelaki itu.

"Woi!" Jeritan Nafiz membuatkan Fauzi dan Harun terbangun.Nafiz terus meloncat ke atas tengkuk lelaki itu dari aras katilnya.Lelaki itu cuba menurunkan Nafiz.

Harun pula mengambil dulang tadi,"Makan ni!"lalu memukul muka lelaki itu.Fauzi segera bangun dari katilnya lalu menendang kelengkang lelaki tersebut.Dia tumbang begitu sahaja.Mereka berlari keluar dari bilik itu.

"Stop right there!" Seorang guard wanita sedang mengacukan launcher ke arah mereka.Langkah mereka dihentikan.Tiga orang lelaki menghampiri mereka lalu memegang tangan mereka bertiga.Faris datang lalu berkata,"Sorry kids,kitorang kene buat jugak pembedahan tu..."

Mereka telah dibawa ke bilik pembedahan pertama.Fauzi dimasukkan ke dalam dan dibaringkan di atas sebuah katil pembedahan.Nafiz dan Harun pula dibawa ke bilik lain bersama Faris.Fauzi berharap Mai ada disitu untuk membantunya.Dua orang lelaki sedang memegang badan dan kaki Fauzi manakala seorang wanita lagi sedang mengacukan launcher ke mukanya.

Tiba-tiba Mai masuk ke dalam bilik itu."Hello,Mr.Fauzi.Kita akan lakukannya dengan pantas yaa,"dia menyarungkan sarung tangan getahnya.

Mai membuat persediaan untuk pembedahan di atas meja berhampiran.Fauzi cuba melepaskan diri namun dia tidak terdaya.Dia tidak menyangka Mai juga mengkhianati kepercayaannya.

Mai kembali semula menghampiri Fauzi.Tanpa disangka,dia telah mencucukkan jarum pada ketiga-tiga guard yang ada di situ.

"What the..." Salah seorang daripada mereka memandang Mai lalu mereka bertiga pengsan.Fauzi bangun dari katil itu.

"Huh,glad Faris suruh aku bedah kau..." Mai membuka topeng mukanya dan saeung tangannya."Cepat,we need to get the others."Mai terus berlari keluar.Fauzi mengambil launcher perempuan tadi sejurus mengekori Mai.

Mai mengetuk pintu bilik sebelah.Faris membuka pintu lalu berkata,"Mai?Kau dah siap bu-".Mai terus menumbuk Faris sehingga dia pengsan.Guard yang ada di situ hanya dapat melihat Fauzi dan Mai beberapa saat kemudian ditembak oleh Fauzi menggunakan launcher.Cas-cas elektrik itu membuatkan mereka berasap.Ia mengingatkan Fauzi kepada tragedi Nafiz disambar petir.Mai menutup pintu bilik itu lalu menguncinya.Mereka disinari cahaya UV di dalam bilik itu.

"You guyz alright?" tanya Fauzi sambil berlari ke arah Harun dan Nafiz.

"Yea,we're fine,"Nafiz

"Apa jadi sebenarnya ni?"Harun.

" Mai will help us out,sekarang launcher ni,"Fauzi.

Mereka semua mengambil senjata masing-masing.Keadaan kekal tenang sehinggalah Mai ternampak beberapa orang sedang menuju ke bilik pembedahan itu.

"Guyz,cepat!" Mai terus berlari ke pintu belakang.Mereka berjaya keluar tanpa disedari sesiapa.

"Ok,kita kene pegi bilik senjata,kau boleh tolong kan?Mai?" Fauzi.

"Sure,aku tau selok belok jalan dekat sini." Mai.

"Kita kene carik immune lain sekali," Nafiz.

"Ok,tapi sekarang kita gerak dulu." Fauzi.

Mereka berempat terus berlari terus mengorak langkah ke bilik senjata lama.Keadaan di situ agak sunyi.Tiada siapa yang kelihatan sepanjang perjalanan mereka ke sana.

Setibanya di hadapan pintu bilik senjata...

"Ok,tadi langsung takde orang kan,maybe ada banyak guard kat dalam sebab dia tau yang kita nak amik senjata kat sini.So,sebaik saje pintu ni terbukak,kita kene kepaskan tembakan ok," Mai.

Mereka semua mengangguk kemudian mengambil posisi masing-masing.Mai membuka pintu tersebut menggunakan kad wicked.

Mereka mula melepaskan tembakan ke dalam bilik gelap itu.

POW! POW! POW!

"Hey guyz,stop,aku rasa takde orang dalam ni,jangan bazirkan peluru." Fauzi.

Mereka pon berhenti menembak.Mai masuk ke dalam untuk membuka lampu.

"Hmm,betolla,takde orang," Mai.

"Cepat,amik senjata yang ada," Fauzi.

Mereka terus bertindak dengan pantas.Harun sedang membantu Nafiz untuk mengumpul senjata.Pada masa yang sama,Mai sedang mengangkat dua kotak senjata yang berat.

"Run,kau pegi laa tolong Mai tu,aku boleh buat sorang," Nafiz.

Harun memandang Nafiz dengan riak wajah yang tidak puas hati,"Kalau taknak bagi aku tolong tu cakap jela,"nadanya perlahan.Nafiz agak terkejut dengan kata-kata Harun.

Dia terus menghampiri Mai.

"Kau nak tolong aku?Haa pegi amik weapon kat sana tu.Cepat tau Harun,kita kene carik subjek yang lain lepas," Mai merujuk kepada remaja yang lain.

"Kau panggik diorang apa?Subjek?Cakap lagi?Subjek?!!Kau pernah rasa kaki aku tak?!" Harun menjatuhkan senjata di tangannya lalu menghampiri Mai.

Nafiz cuba menghalang Harun,"Woi,Run kau kenapa?!"

Harun memandang Nafiz pula,"Kau diam lah!Dia panggil budak budak lain tu subjek kau tau tak!"

"Hey,guyz,asal ni,korang dah lupa ke apa tujuan kita datang sini,janganlaa gaduh camni," kata Fauzi dengan tenang.

"Ya hmmmm....aku nak amik angin kat luar jap," Harun terus berjalan keluar lalu duduk bersandar pada dinding di hadapan bilik itu.

Fauzi memandang Nafiz lalu bertanya,"What's wrong?"

"Ah,aku tak taulah dia tu,dulu dia takde pon camni,aku rasa flare tu dah masuk dalam otak dia..." Nafiz terus melakukan kerjanya semula.


Run Away 3Where stories live. Discover now