Di Kokotiam Tok Aba, kelihatan susuk tubuh seorang pemuda berkaca mata sedang mengelap meja. Manik-manik peluhnya terbit dek melakukan kerja-kerja di Kokotiamnya. Setelah mengelap meja tersebut, dahinya dikesat dengan lengan bajunya.
"Ochobot, tolong hantar Ice Chocolate ni ke meja sana tu!" Arah pemuda itu.
"Baik, Atok!" Suatu sfera berwarna kuning dan hitam, Ochobot menurut perintah pemuda tersebut yang bernama Tok Aba. Setelah menyelesaikan tugasnya, dia kembali ke dalam kokotiam itu dan menyediakan pesanan-pesanan untuk pelanggan yang menunggu.
"BoBoiBoy mana?" Tok Aba bertanya Ochobot. Ochobot memandang jam yang ada di Kokotiam itu.
7:10 pagi
"Belum bangun lagi kot. Entahlah." Ochobot menjawab.
'Ai, tak solat Subuh ke?' Gunam Tok Aba di hati.
"Chocolate Ice satu!"
"Siap!"
"Eh, Gopal! Awal pagi lagi datang, macam biasa..." Tok Aba menyapa remaja berbadan besar itu.
"Selamat pagi Tok Aba! Hehe.. Eh, mana BoBoiBoy?" Tanya Gopal.
"Dia belum sampai, tidur lagi kot. Tak nampak bayang pun." Ochobot menjawab dengan bersahaja.
"Aik, tidur lagi? Takkanlah dia tak bangun lagi masa ni... Hmm..." Kata Gopal.
"Perangai dia tu memang tak ubah dari 4 tahun lepas... Dah besar pun bangun lewat lagi... Hehe!" Ujar Tok Aba lalu tergelak kecil.
Tiba-tiba, mereka terdengar letupan bunyi. Suatu lembaga melintas berdekatan mereka.
"Tetakan halilintar!"
"Pusaran taufan!"
Kelihatan 2 elemen BoBoiBoy, Halilintar dan Taufan sedang berlawan sesama sendiri.
"Hoi! Berhentilah!" BoBoiBoy Gempa cuba meleraikan pergaduhan itu.
"Apa yang terjadi ni?!" Tanya Gopal.
"Diaorang bergaduh tentang benda kecil je, merepek tak? Eheh...!" Ujar BoBoiBoy Thorn. BoBoiBoy Solar sekeh kepalanya.
"Adoi! Apa ni?!" Tanya Thorn.
"Orang serius, dia main-main pulak." Marah Solar.
"Entahnya..." Kata BoBoiBoy Ice, setuju dengan kata-kata Solar.
"Hei, hei! Kenapa korang berdua ni, hah?!" Marah Tok Aba.
"Taufan ni Atok, dia-"
"Taufan takutkan dia dengan meletupkan satu per satu belon di depan muka dia. Siapa tak marah kalau kena macam tu, tambah lagi kalau takut belon meletup. Heheh!" BoBoiBoy Blaze menerangkan perkara yang berlaku dan tergelak kecil.
"Hadui, Taufan Taufan... Awal-awal pagi lagi dah buat hal." Kata Tok Aba sambil menepuk dahi.
Okay or not? Next?
YOU ARE READING
Dominate (BBB Fanfic)
Fanfiction-8 CHAPTER; ON HOLD- Sebuah fanfiksyen BoBoiBoy. *** Pecahan dari satu ke tiga, satu ke lima, satu ke tujuh. Itulah kebolehan BoBoiBoy, seorang remaja berumur 14 tahun. Sejak daripada bangku sekolah rendah lagi, dia telah memiliki kuasa Elemental. S...