Biz bir yolculuğa çıktık amacımız Tanrı'nın kim olduğunu, karakterini, düşüncelerini bilmek ve onu tanımak. Tanrı bizi gözetliyor bu yüzden bizi iyi tanıyor. Bizler de Tanrı'yı daha iyi tanımak amaçlı onu gözetliyoruz. Yolculuğumuza dünyanın yaratılışından başladık ve Tanrı'yı dünyayı yaratırken gözetledik onun düşüncelerine yolculuk ettik sözün gücüne yolculuk ettik. Bu bölümde yolculuğumuza beşinci günden devam ediyoruz. Amacımız olan biteni olduğu gibi görmek değil, yolculukta derinleşmek, Tanrı'nın düşüncelerine inmek. O zaman gelin yolculuğa devam edelim.
Tanrı yaptığı resme bakıp iyi olduğunu gördü ve dünyayı izlemeye devam etti. Boyalar vurmaya devam etti. Bu sefer de resminde hareketlilik istedi. Tanrı sulara baktı: sularda canlılık görmek istedi göğe baktı: gök durgundu, ses yoktu ; gökte hareket görmek istedi canlılık belirtisi olsun, dinlemekten hoşlanacağı sesler olsun istedi ve izlemeye devam ederek konuştu :
Tanrı, "Sular canlı yaratıklarla dolup taşsın, yeryüzünün üzerinde, gökte kuşlar uçuşsun" diye buyurdu. (Yaratılış 1:20)
Tanrı'nın sözü yaşam verir. Tanrı Ruh'tur ve yaşam veren Ruh'tur. Tanrı sulara konuştu çünkü orada yaşam belirtisi, canlılık görmek istedi. Göğe konuştu; gökte hareketlilik görmek istedi.
Tanrı büyük deniz canavarlarını, sularda kaynaşan canlıları ve uçan çeşitli varlıkları yarattı. Bunun iyi olduğunu gördü. (Yaratılış 1:21)
Tanrı'nın buyruğuyla canlılık oluştu O ölü suya durgun göğe konuştu ve orada canlılık başlattı. Çünkü Tanrı sözü yaşam verir. Dikkat edin Tanrı hala konuşuyor ölü Ruhlarınızı ve yüreğinizin derinliklerine gömdüğünüz her ne varsa Tanrı biliyor, gözlüyor ve konuşuyor. O size de bugün canlılık vermek sizi diriltmek canlandırmak istiyor. Sular ve gök Tanrı sözüne itaat etti. Unutmayın sevgi kaba davranmaz. Siz istemedikçe bir hareket görülmeyecek, Tanrı ölü ruhlarınızı diriltmeyecektir.
Tanrı, "Verimli olun, çoğalın, denizleri doldurun, yeryüzünde kuşlar çoğalsın" diyerek onları kutsadı. (Yaratılış 1:22)
Tanrı sevgidir dedim değerli okuyucum. Peki Tanrı sizce sadece insanı mı seviyor dersiniz ? Ben öyle düşünmüyorum. Tanrı insanı sevendir değil Tanrı sevgidir. Sevginin ayrım yapacağını düşünmüyorum O yarattıklarını sevdi ve beşinci günde bunun örneğini sergiledi. Tanrı yarattığı canlıları sevdi. O kuşları, deniz canavarlarını sevdi. Onları izlemekten hoşnut kaldı. Gökteki kuşların seslerini dinlemekten zevk aldı. Bu yüzden onların çoğalmalarını istedi. Tanrı onları kutsadı. Tanrı onları kutsayarak bereketledi , onların canlılıklarını devam etmelerini istedi. Çünkü O yarattığını gözlüyordu ve yarattığının iyi olduğunu görüyordu her zaman sevmeye ve sevgisini göstermeye devam ediyordu.
Akşam oldu, sabah oldu ve beşinci gün oluştu. (Yaratılış 1:23)
ŞİMDİ OKUDUĞUN
TANRI SEVGİDİR
DuchoweVar oluştan bu yana Tanrı hakkında hep birşeyler söylenmiştir..Peki siz bu konuda ne düşünüyorsunuz? Var olan, var olmuş ve gelecek olan,Her şeye Gücü Yeten Rab Tanrı, "Alfa ve Omega Ben'im" diyor (Vahiy1:8) Gelin beraber Tanrı'nın kimligini,karak...