Şabat Günü

63 6 0
                                    

  Gök ve yer bütün öğeleriyle tamamlandı.(Yaratılış 2:1)  

Artık resim tamamlandı. Dünyanın yaratılışı tamamlandı.

Tanrı kesinlikle dünyanın her gününde çok eğlendi esenlik içindeydi her günü sevinçle geçirdi. Onun sözünün gücü dünyaya yaşam verdi. Fakat bugün Tanrı için en özel olan güne yolculuk ediyoruz. Tanrı'nın yüreğinde en çok yer edinmiş günde Tanrı'yı izleme yolculuğundayız

  Yedinci güne gelindiğinde Tanrı yapmakta olduğu işi bitirdi. Yaptığı işten o gün dinlendi.(Yaratılış 2:2) 

Tanrı'nın yaratma gücü sınırlı mıdır? Tanrı yorulur mu? Hayır! Tanrı'nın yaratma gücü tükenmedi ve Tanrı yorulmaz. O halde Tanrı neden bir gününü dinlenmek için ayırdı? O bunu ne düşünerek yaptı?

  Yedinci günü kutsadı. Onu kutsal bir gün olarak belirledi. Çünkü Tanrı o gün yaptığı, yarattığı bütün işi bitirip dinlendi.(Yaratılış 2:3) 

Yüceler yücesi yedinci günü kutsal gün olarak belirledi. Çünkü tasarısı bitmiş ;resmini tamamlamış, yüreğinin hasretini dindirmişti. Tanrı yorulduğu için dinlenme kararı almadı. Tanrı işini bıraktı çünkü O'nun karakterinde sevmek var ve O yarattıklarını izlemek onlarla zaman geçirmek istedi.

 Tanrı heryerdeydi. O'nun doluluğu dünyayı doldurmuş onun varlığı bereketlemişti. Işık Babası çocuklarını aydınlığa kavuşturmak için oradaydı. O'nun yarattıkları ile geçirdiği her an özeldi.

 Eminim ki Tanrı insanla zaman geçirmeyi çok sevdi. O'nu kendi benzerliğinde yaratmıştı. İnsan başlangıçtan beri yüreğinin hasretiydi şimdi ise onunla konuşabilir, gülebilir, dans edebilir belki sadece susarak sevgisini paylaşabilirdi.

Tanrı yedinci günü bizimle geçirdi ve bizim bunu bugün dahi anımsamamızı istedi. Biz Tanrı'nın kendi benzerliğinde yarattığı insanız. Biz Tanrı'nın tüm sevdiği yaratıklarını güvenerek egemenliğine verdiği insanız. Tanrı bugün tıpkı yaratılışta yaptığı gibi bizimle zaman geçirmek, bizim onunla buluşmamızı istiyor. Bu yüzden Şabat gününü yarattı.
  Çünkü ben, RAB yeri göğü, denizi ve bütün canlıları altı günde yarattım, yedinci gün dinlendim. Bu yüzden Şabat Günü'nü kutsadım ve kutsal bir gün olarak belirledim.(Mısırdan Çıkış 20:11) 

Şabat İbranice "iş bırakma" anlamına gelir. Tanrı Şabat gününde tüm işleri bırakıp nerede olursak olalım onunla buluşmaya gitmemizi istedi.

  Altı gün çalışacaksınız. Ama yedinci gün olan Şabat dinlenme ve kutsal toplantı günüdür. Hiçbir iş yapmayacaksınız. Yaşadığınız her yerde Şabat'ı RAB'be ayıracaksınız.(Levililer 23:3)

Yedinci gün Tanrı'nın yüreğinde en çok yer edinmiş gün. O bugünü kutsadı O'nun yüreğinin arzusu bugünün insan için zevkli ve onurlu olması. O Şabatın RAB'be adanmış gün olarak belirlenmesini yaşadığımız her yerde bunu sürdürmemizi istedi

  Şabat Günü'nü kutsal sayarak anımsa.(Mısırdan Çıkış 20:8) 

RAB Tanrı'nın gözünde kutsal olan Şabat günü bizim için de kutsal mı ? Tanrı onunla buluştuğunuz, buluşmaya çağrıldığınız günü kutsal görmenizi istiyor. Tanrı'nın kendisi kutsaldır ve size söylüyorum: Tanrı'nın olduğu her yer kutsaldır

Tanrı seninle buluşmak istiyor. O işini bırakıp yedinci gün seninle buluşmaya sevgisini paylaşmaya geldi. Şimdi de senin işini bırakıp yedinci günü onunla buluşmaya gitmeni istiyor. Bu isteği geri çeviricek misin? Seninle buluşmak isteyen Yüceler Yücesi RAB Tanrı

Tanrı Sevgidir ve Şabat günün de yaratıcısı olan RAB bugünü sevgisini paylaşmak sevdiğiyle buluşmak için yarattı. Bu yüzden bugünü kutsadı

Yayımlanan bölümlerin sonuna geldiniz.

⏰ Son güncelleme: Feb 25, 2017 ⏰

Yeni bölümlerden haberdar olmak için bu hikayeyi Kütüphanenize ekleyin!

TANRI SEVGİDİRHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin