Hoofdstuk 11

318 32 2
                                    

"In het ziekenhuis" antwoord ik.

"Waarom?" vraagt ze verbaasd.

"Je hebt een auto-ongeluk gehad, weet je het niet meer?"

Ik probeer haar te helpen, te zorgen dat ze het weer weet, maar nee, niets.

"Nee" zegt ze.

Verbaasd kijk ik naar dokter Christian.

"Een hersenschudding" zegt hij.

"Wanneer weet ze alles weer?"

"Dat kan nog even duren" antwoordt hij.

"Kent ze me?" vraag ik.

"Geen idee"

Ik wandel naar het bed.

"Mama, ken je me?" vraag ik.

"Nee" zegt ze beschaamd.

"Echt niet?"

"Ik weet zelfs niet wie ik ben" zegt ze.

"Het komt allemaal wel terug mevrouw, geen zorgen" zegt dokter Christian.

"Ik ga weer mam" zeg ik na het lange gesprek dat we nog gehad hebben.

"Wacht, jij bent Sylvia en je zit in het laatste jaar. Je vader is dood. Ik ben je moeder. Je hebt een vriendje genaamd Jason"

Dat laatste sprak ze onzeker uit.

"Jake" verbeter ik haar.

"Bedankt"

"Ik kom morgen weer" zeg ik.

Ik neem de bus naar huis, thuis haal ik mijn gsm uit mijn broekzak en bel Jake.

"Hey" zeg ik.

"Hey Syl" hoor ik aan de andere kant.

"Mama heeft een hersenschudding"

"Das niet goed"

"Waarom moest je zo snel weg daarnet?"

"Oh, euhm... Dat was niets... belangrijk"

"Oh oke"

"Syl, ik zie je morgen"

"Doei"

"Doei"

Waarom moet Jake weer weg? Ach, het is vast zoals hij zei, niets belangrijk.

De telefoon gaat weer.

"Hallo" zeg ik.

"Jake hier" zegt de stem.

Niet weer, niet weer de nep-jake.

"Hey" zeg ik.

"Alles goed?"

"Dat weet je toch?" zeg ik.

"Ohja, met je moeder enzo, sorry, ik dacht niet na"

"Geen probleem" zeg ik.

"Oh oke"

"Ik moet gaan" zeg ik.

"Ik hou van je" zegt de stem.

"Byee" zeg ik.

Hoe ga ik ooit duidelijk maken dat ik weet dat het niet Jake is? Hoe kan ik zorgen dat het stopt?

De volgende dag word ik wakker, door de wekker, want mama is nog altijd in het ziekenhuis. Ik loop naar school als ik uit de bus stap, maar ik stop eerst bij de bakker voor middageten. Wat neem ik? Koffiekoeken of een broodje?

"De volgende"

Het is mijn beurt.

"Doe maar een broodje Italia maar dan zonder rucola" zeg ik.

De jongen achter de kassa begint het broodje te maken.

"Dat is dan 3.20 alsjeblieft" zegt hij.

"Alsjeblieft"

Ik geef het geld en voor ik het besef kijk ik in zijn ogen. Wat mooi! Ik kijk op het naamkaartje, Bram, mooie naam, vind ik.

"Doei" zegt hij.

"Doei"

Ik loop verder naar school. Ik krijg de jongen maar niet uit mijn hoofd. Dit mag niet. Ik hou van Jake. Toch?

Ik begroet wat klasgenoten en loop door naar mijn lokaal, doordat ik bij de bakker was, ben ik al bijna te laat. Ik loop door de drukke gangen en dan zie ik... Jake. Hij staat met zijn rug naar mij.

"Hey" zeg ik.

Geen reactie.

Ik wil doorwandelen zodat ik voor hem kan staan en hij me ziet maar dan zie ik Jani.

Ze staat te kussen met Jake!

"Jake?" roep ik.

"Oh euhm, hey Syl" zegt Jake.

"Wat is dit?"

"Niets, het is niet..." zegt Jake.

"Wat ik denk dat het is, ja het zal wel" onderbreek ik hem.

Jake zwijgt.

"Weet je Jake, ik dacht dat jij anders was, echt te vertrouwen. Duidelijk niet"

"Sorry Syl" zegt hij.

"Het is gedaan tussen ons"

"Syl, nee"

"Veel plezier nog met Jani"

"Syl" zegt Jake.

"Bedankt" zegt Jani, met de grootste glimlach die er bestaat.

Ik draai me om en loop weg,

maar dan besef ik dat ik daarlangs moet om bij mijn lokaal te komen. Ik denk na, is er geen andere weg? Ja, langs verdieping 2, gang f. Ik loop naar mijn lokaal terwijl ik denk aan Jake. Ik ben niet echt droevig om hem. Natuurlijk wel een beetje. Maar wie weet hoe lang hij al met Jani was? Hij verdient het niet. Hij verdient mijn verdriet niet.

*******

Weer een deeltje :)

Ik ga proberen elk weekend te uploaden maar ik beloof niets.

Wat denken jullie?

Bram?

De nep Jake?

Jake en Jani?

Komt het nog goed tussen Jake en Sylvia?

Ohja, lees ook de boeken van NoGame Die zijn leuk. Het is een vriendin van me en ze heeft wat hulp nodig zodat mensen haar boeken kunnen ontdekken. Ze heeft alleen nog maar inleidingen en nog niet echt delen van verhalen, maar ze werkt eraan :)

Ik weet dat sommige van jullie nog gevraagd hebben om boeken te lezen en dat ik het nog niet gedaan heb, maar dat ga ik nog doen. Woensdag ofzo zal ik me daar mee bezig houden. Je mag nog altijd boeken zeggen!

Oh haha, trouwens bedankt voor alle reads. Echt nooit verwacht!

Wat dachten jullie van een nieuwe cover?

Laat het maar weten!

Alles is andersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu