Kahdeskymmenesneljäs luku

267 22 2
                                    

LUVUSSA ESIINTYVÄT HAHMOT:

Anthony Crabbe, 7. luokka, luihuinen (Gabrielan tanssiaispari)

Luciana Malfoy,7. luokka, luihuinen (Nigelin tanssiaispari)

Gabriela Vanhorn, 6. luokka, puuskupuh (Anthonyn tanssiaispari)

Nigel Holton, 7. luokka, rohkelikko (Lucianan tanssiaispari)



Koska Anthony Crabbe ja Luciana Malfoy olivat sopineet tapaavansa tanssiaisparinsa Suuren salin ulkopuolella, he saattoivat lähteä luihuisten oleskeluhuoneesta sinne samaa matkaa. Anthony yllätyksekseen huomasi aina täydelliseltä näyttävän Lucianan hermoilevan ulkonäöstään matkalla ja harovan hiuksiaan vähän väliä - tämän yleensä piikkisuorat puhtaanvaaleat hiukset oli kiharrettu ja päällä tytöllä oli olkapäät paljastava koristeellinen iltapuku, joka näytti suorastaan kuninkaalliselta.

Ylettömän hermostuneen oloinen Gabriela Vanhorn saapui ennen Nigel Holtonia. Gabrielalla oli päällään pehmeän vaaleanpunainen mekko ja tämä oli kasannut kullanruskeat hiuksensa nutturalle päälaelleen. Vaikka tämä selvästi epäröi, että olisiko hänen pitänyt tulla paikalle ollenkaan, hän hymyili Anthonylle, joka ei olisi voinut olla lumoutuneempi.

"Iltaa", Anthony tervehti tyttöä saamatta silmiään irti tästä, mikä sai Lucianan pyörittelemään silmiään ja huokaisemaan. Nyt selvisi, missä Anthony oli ollut puoli syksyä. Ja eikö hän ollut sanonut juuri kyseiselle puuskupuhille, että pysyisi kaukana hänen parhaasta ystävästään? Mutta ei, tämä käytti olematonta lumovoimaansa edelleen Anthonyyn.

"Vanhorn, vaihtaisimmeko pari sanaa? Tämä on tärkeää, Anthony, älä katso noin", Luciana sanoi ystävälliseen sävyyn, joka oli hyvin valheellinen.

"Hy-hyvä on", Gabriela vastasi hämmentyneenä ja ehkä hieman pelästyneenä - hän oli kuitenkin käsittänyt, että tässä oli tyttö, joka oli tyrkännyt hänet luudaltaan luihuisia vastaan aiemmin samana vuonna pelatussa pelissä.

Sivummalla Lucianan ystävällinen hymy muuttui hyytäväksi. Vilkaistuaan vielä kerran Anthonya, joka näytti löytäneen erään luihuispojan seurakseen, hän jätti katseensa puuskupuhtyttöön.

"Muistatko edellisen sananvaihtomme, Vanhorn?" Luciana kysyi.

"Anteeksi, en oikeastaan", Gabriela vastasi hiljaa, peläten selvästi lähestyvää kuolemaansa.

"Minä käskin sinun pysyä erossa Anthonysta, koska hän ansaitsee paljon parempaa kuin jonkun sinunlaisesi. Minun käsittääkseni muistit sanani sitten parin viikon verran, ja sitten heti sen onnettomuuden jälkeen hän oli taas sinun pauloissasi", Luciana käytännössä sähisi Gabrielalle. "Mitä ihmettä sinä teet hänelle? Lemmenjuomaa tai jotain vastaavaa? Tämän ei kuulu mennä näin, piru vie."

Gabrielan onneksi Anthony oli huomannut Lucianan hyökkäävästä asennosta, ettei kaikki ollut aivan kunnossa, muttei aivan ehtinyt estää, kun Luciana läppäisi Gabrielaa poskelle inhottavasti läsähtäen.

"Lucy!" Anthony älähti astuessaan nopeasti näiden kahden väliin jättäen Gabrielan selkänsä taakse.

"Mene muualle, tämä on meidän välistämme", Luciana sähähti ja yritti luikahtaa Anthonyn ohi, mutta sitä ennen joku ehti tarttua hänen käteensä.

"Täällä sitä vaan ollaan jo tappelemassa ennen juhlien alkua", Nigel virnisti pidellen Lucianan rannetta otteessaan.

"Tietysti, sitä vartenhan juhlat ovat", Luciana hymyili sarkastisesti.

Harry Potter Story - What is love, baby don't hurt me (Finnish)Donde viven las historias. Descúbrelo ahora